Gå til innhold

Snart i mål på 40kg ++ Spm om hud.


Gjest Thomas31

Anbefalte innlegg

Laget en lik post under "ned over 40kg" og ble tipset om det kanskje var her jeg burde spørre om det jeg lurer på. Noe som virker veldig logisk når jeg tenker meg om.

 

Jeg har nå gått på kurs i litt over ett år og er 400 gram fra å runde 40 kg. Jeg hadde 30 kg som første mål, men så da jeg nådde det at jeg hadde litt mer å ta av. Nå må jeg også presisere at jeg tror ikke enda at jeg er på det stedet hvor det å gå ned i vekt har tatt helt over. Men nå som jeg nærmer meg 40 kg har jeg en del spørsmål om kropp og om jeg skal gå videre eller ikke.

 

Jeg er 31 år gammel og 191 cm høy. Og når jeg har gått ned 40 kg veier jeg 89 kg. Ikke så veldig langt unna min ideal vekt. Under dette året har jeg også trent styrke engang i uken og spinning. Jeg har bygget en hel del muskelmasse. Legen min mener at huden min fint skal klare å stramme seg inn på egenhånd og jeg føler ikke jeg har noe hengehud. Der det fortsatt buler er det pga fett under.

 

Men jeg ser ikke ut til å få en flat mage. Eller bli kvitt fettet rundt hofta (love handles). Målet mitt er ikke så mye vekt i kg, men å ha en tilnærmet flat normal mage. Så det er her mine spørsmåle kommer.

 

Er det en forsinket reaksjon at jeg fortsatt har mage? Vil den stramme seg inn over tid fordi jeg har gått ned 40 kg på litt over ett år? Eller må jeg fortsette og forsøke å miste mer fett for å oppnå dette?

 

Jeg kan trene opp mer muskler, men vil det gjøre noe for å redusere fette rundt magen og hofta?

 

Hva er andre sin erfaring som har kommet ned til sin kropps ca idealvekt og om kroppen "utjevner" seg etterhvert eller ikke?

 

Takk for all hjelp og info.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sliter med det samme. Han mener du må trene på "problemområdene" spesielt, særlig når du ikke lenger er overvektig. Det blir liksom feil å slanke hele kroppen, når det bare er magen og sidene som du ikke er fornøyd med. Spør en av trenerne der du trener, de har kanskje et godt svar.

 

Ellers må jeg bare få gratulere med fantastisk resultat! Stå på med treningen!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer med ett kjempeflott resultat så langt. 40 kilo er mye, en en kjempebra prestasjon å bli kvitt.

 

Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg, og min personlige erfaring er vel egentlig ikke det svaret då håper på. Jeg har selv gått ned i underkant av 35 kilo. Og har mer eller mindre holdt vekten i 8 måneder ( har nylig hatt en sprekk, som resulterte i 2,6 kilo mer enn jeg har vært på det letteste), men er nå på vei tilbake. Men jeg har fortsatt mage, og love handles ( de er ikke så store at de plager meg da ), men jeg har ikke vært så flink med styrketrening.

 

Men nå er du mann, og kroppen din har forhåpentligvis en annen "reaksjon" enn hos oss damene. Det sies at de ikke går an å punktslanke, men en klarer uansett og stramme opp ganske mye med å trene mer mag og hoftepartiet.

 

Jeg vil iallfall ønske deg masse lykke til, og jeg håper virkelig at du får den flate magen du ønsker. Etter å ha gjort en slik kjempe innsats, så fortjener du det :D

 

Ha ei fin forjulstid, og prøv å kose deg med måte;)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Ka med å prøve en ny og annerledes rockering av typen innersvingen rockeringer. Du finner den på nett. Den er kommer i to typer vekt klasser og har en ruglete innside som maserer sideflesket og stimulerer musklene i mage hofte regionen. Du får garantert blåkuler første tida og det er litt ubehag i starten, men det går fort over. Det er morsomt og du blir ikkje svett, 20 min pr dag og eg trur du vil merke det på midjemålet. Du skal begynne forsiktig max 2 min i slengen og gradevis øke til du kan stå i 20 min. Du tenker kanskje at dette er en feminin aktivitet, det kan hende. Sjølv har eg aldri fått det til før, men med denne typen gikk det på 3 forsøk. instrukser følger med, vekta på ringen gjør det lettere å rocke. Mannen og gutten min på 7 mestrer det og:p Vært et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...