Gå til innhold

Trenger motivasjon!!


Gjest loopy

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg endel etter svangerskapet.. (fødte i oktober)

Å de kiloene vil jeg nå ha vekk.. Vil ned ca 7kilo..

Men jeg mangler motivasjon...

 

Sambo tok ett bilde av magen min igår når jeg lå/satt på sofaen.. Å det såg bare helt for J****G ut....

Men hvor får dere motivasjonen fra??

 

Vi skal begynne å trille tur på tirsdager å torsdager, å så skal sambolage til ett treningsprogram som vi kan gjøre på kveldene etter barna har lagt seg... Men når det kommer til å skje må gudene vite....

 

Trenger veldig motivasjon ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg endel etter svangerskapet.. (fødte i oktober)

Å de kiloene vil jeg nå ha vekk.. Vil ned ca 7kilo..

Men jeg mangler motivasjon...

 

Sambo tok ett bilde av magen min igår når jeg lå/satt på sofaen.. Å det såg bare helt for J****G ut....

Men hvor får dere motivasjonen fra??

 

Vi skal begynne å trille tur på tirsdager å torsdager' date=' å så skal sambolage til ett treningsprogram som vi kan gjøre på kveldene etter barna har lagt seg... Men når det kommer til å skje må gudene vite....

 

Trenger veldig motivasjon ja.....[/quote']

 

Heisan!

Leter litt etter motivasjon sjøl jeg. Nå skal jeg henge opp et bilde på kjøleskapdøra! Det har funka før.... Men jeg er flink til å rose meg sjøl f.eks. hver gang jeg har kommet meg ut og gått en lang tur. Jeg har bestemt meg for å ta tilbake kontrollen, så nå skal jeg bestemme over hva jeg skal spise osv. Skal bli litt mer "fandenivoldsk"! He-he. Også hjelper det å tenke på alle klærne jeg har i skapet som jeg etterhvert skal inn igjen.

 

Vet ikke om dette hjalp noe på din motivasjon men LYKKE TIL! Stå på!

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem et bilde fra da du følte deg stram og fin. Heng det på kjøleskapet eller baderomsspeilet.

 

Start hver morgen med å fortelle speilbildet ditt at du faktisk gjør noe for deg selv og din helse!!! Der andre bare klager over kiloene eller snakker om å gjøre noe med det, så GJØR DU FAKTISK NOE! Husk bygmakkers slagord på plastposene sine: Jeg har begynt. Dette gjelder like mye slanking som opppussing.

 

Premier deg selv. Når du har tatt av f.eks. 25% av det du skal ned kan du koste på deg en full frisør behandling med hårkur og klipp. Hva med å "bli ny" på håret også, ikke bare i kroppen?

 

Når du har gått ned 50% kan du tillate deg å kjøpe en ting som du har hatt lyst på lenge; eks. nye joggesko, blender til kjøkenet, lampe til stua, verktøy etc.

 

Når du har gått ned 75% er det kanskje på tide med et nytt klesplagg? De gamle begynner vel å bli litt for store og du er såpass nære målet at dette plagget burde passe fremover også. OBS jeg mener IKKE en vanlig bukse eller collage genser. Nå er det på tide å kjøpe et klesplagg som fremhever den nye figuren, fokuser gjerne på den kroppsdelen du er mest fornøyd med. Første gang jeg slanket meg gikk jeg ned nok cm rundt leggene til endelig å få på meg de kjempe lekre høye støvlettene. Gjett om det var en seier......

 

Når du har nådd målet er det virkelig på tide å belønne seg selv. Gjør noe du virkelig har lyst til. Jeg og venninnen min har allerede avtalt at vi skal på spa. Men det kan like gjerne være en reise, eller en fest for alle dine venner for å komme å se på din nye flotte figur. Ingangsbiletten er minst to komplemang om deg og det du har fulført.

 

Ikke fall tilbake til gamle synder med å bruke mat som belønning. Det finnes mange store og små belønninger som ikke involverer mat. Store eller små. Alt fra reiser og nye klær til en blomsterbukett, en ny cd, konsert biletter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem et bilde fra da du følte deg stram og fin. Heng det på kjøleskapet eller baderomsspeilet.

 

Start hver morgen med å fortelle speilbildet ditt at du faktisk gjør noe for deg selv og din helse!!! Der andre bare klager over kiloene eller snakker om å gjøre noe med det' date=' så GJØR DU FAKTISK NOE! Husk bygmakkers slagord på plastposene sine: Jeg har begynt. Dette gjelder like mye slanking som opppussing.

 

Premier deg selv.

 

Ikke fall tilbake til gamle synder med å bruke mat som belønning. Det finnes mange store og små belønninger som ikke involverer mat. Store eller små. Alt fra reiser og nye klær til en blomsterbukett, en ny cd, konsert biletter etc.[/quote']

 

Takk for gode tips. Belønning (UTEN MAT) er viktig. Nå skal jeg jammen lage meg en skikkelig plan. Jeg har også en kalender hvor jeg lager en stjerne for hver dag jeg er flink. Om å gjøre å ikke bryte "lenken". Litt barnslig, men litt gøy også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...