Gå til innhold

Lactoseinntoleranse


Gjest poppsy

Anbefalte innlegg

Jeg har lactoseinntolleranse, og kan derfor ikke spise yoghurt, drikke melk, spise is osv. Hva kan jeg erstatte melkekvota mi med??

 

Jeg spiser hvitost, smøreost og kesam da ... men det blir jo mer et pålegg i frokost, lunch og kveldsmatkvoen.

 

Jeg sliter med å klare å få i meg nok kalorier i utgangspunktet og når jeg i tillegg mangler melkekvota så blir jeg litt unna dagsrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine har noen laktosereduserte produkter, de aller fleste med laktoseintoleranse vil kunne bruke disse.

 

TineMelk Lett Laktoseredusert

Biola Småflasker

LITAGO Yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner til den melken' date=' men den er umulig å drikke ... den smaker ikke godt.

Biola må jeg avgårde å kjøpe da! Men er litago yoghurt uten lactose??[/quote']

 

Ja, det skal den være. Les varedeklarasjonen for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et GR-kurs jeg gikk sa kursleder at jeg kunne fylle opp med frukt, hvis jeg ikke greide å få nok kalorier. Jeg drikker ikke melk eller spiser yoghurt fordi jeg syns det er vondt... Men mange sier at det blir feil fordi man får i seg for mye sukker og frukt har høy glykemiski ndeks osv osv.

 

Vet du at Kesam er godt som pålegg? Legg det på skiva, krydre med f. eks sitronpepper og gressløk og dyng på med grønnsaker. Veldig godt!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dersom det er kun kaloriene (og ikke kalsium) du trenger, så kan du ta deg en god neve nøtter (usaltede mandler, hasselnøtter, valnøtter cashew eks). Her er det ganske mange kalorier, og du får samtidig de gode fettsyrene, og andre vitaminer, og mineraler =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...