Gå til innhold

Hjelp! tips for jobblunsjer og middager?


Gjest Mettemarie

Anbefalte innlegg

Gjest Mettemarie

Hei,

er det noen som har gode tips for jobblunsjer og middager?

 

Går greit når det er buffeter, men hva når du får servert tallerken med div. mat???

 

Ikke er det lett å vite hvor mye jeg har fått i meg, og ikke er det alltid så sunt som jeg har lyst på!

 

Har nettopp startet på mitt første GR-kurs, så det er fortsatt mye jeg ikke kan.

 

Er ganske desperat nå

 

Mettemarie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Eneste tipset er vel å prøve å spise mest mulig av det som er sunnest, og evt la det mest usunne være igjen på tallerkenen.

 

Og hvis det er vanskelig eller man får i seg for mye mat, så hjelper det jo å legge inn en ekstra treningsøkt de dagene man får i seg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har buffet; se over hele utvalget før du forsyner deg. Bestem deg for hva du skal spise, og forsyn deg en gang. Etterfyll eventuelt med grønnsaker.

 

Når du får tallerken; skyv diskret til side det du synes blir for mye for din porsjon med en gang (f.eks. hvis det er veldig mange poteter, mye kjøtt eller lignende). Så har du på en måte en "nei-takk-sone" på tallerkenen. Spis opp grønnsakene, og det du skal ha. Det er ikke så lett å beregne mengder i starten, men etterhvert som du har veid mye mat hjemme blir du bedre på å se på øyemål ute. :) Dessuten er det ingen krise om det blir litt unøyaktig en gang i blant.

 

Så viktigste; ha alltid grønnsaker, frukt og matpakke i veska. Blir det lang tid mellom måltider, eller bare usunn mat der du er - så er det ingen krise. Du spiser det du kan av det som serveres, også spiser du din egen "nødproviant" i tillegg! :D

 

-innen (som "alltid" har matpakke med meg, nesten uansett hvor jeg skal, og ekstra grønnsaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest firsttime

Dersom du vet hvor du skal: Ring på forhånd, si i fra at du går på diett direkte til hotellet/restaurant og utfordre kokken til å lage noe supert til deg!

(Har selv jobbet på hotell og vi fikk flere slike telefoner: tro det eller ei, men kjøkkenet setter faktisk pris på det!)

Dersom det er kundemøter kan det jo være litt vanskelig å si i fra...

Hotel og restarant er ofte spandable på olje og dressing så det kan by på problemer, men det er heller ingen ting i veien med å følge en kostholdsplan så vi må vel bare slutte å vemmes eller klare å la noe ligge igjen:)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...