Gå til innhold

-35,8 kilo!


Gjest Mille73

Anbefalte innlegg

Hei, er ei jente på 35 år.

Er 175 cm høy og skal ned til 70 kilo nå en gang for alle!:)

Etter at jeg ble mamma for snart tre år siden har vekta svingt opp og ned som bare det og nå er jeg LEI av å føle meg tung og sliten! Vil ikke ha det sånn mer! Jeg skal gjøre det for min skyld! Jeg fortjener det! Tror jeg da....:))

Kommer til å følge 1800 kcal om dagen og har stor tro på Grete Roede metoden! Mer frukt og grønt. Mer vann. En dag i uken til å skeie ut litt. Skal måle meg hver uke også og legger det inn her.

 

 

Startvekten min igår var:

105,8

 

Det endelige målet er 70 kilo. Første delmål er å komme under 100 kilo!!

99.9 innen 1 mars.

 

Kroppsmål

 

Hals:36

Bryst: 111

Overarm: 39

Midje:112

Bak:123

Lår:75

Legg: 42

 

hihi....litt sprøtt at bryst og midje er like stort da...litt av noen former :/...

Nok om det! Nå kan det jo bare gå bedre, ikke sant?!

Kjempebra om flere har lyst å bli med meg på veien mot et lettere liv:D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så koselig å få svar med en gang!:) Tusen takk! Skal følge med på deg også og ønsker deg masse lykke til videre! Heia oss!!!

 

Blir deilig å bli to-siffra igjen ja! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har noe å se frem mot, det var utrolig deilig og komme under 100 kg. Alt ble lettere. Jeg er også 35 år, men jeg hadde en høyere startvekt enn deg, startet mitt nye liv 16 februar ifjor, og har frem til idag tatt av ca 27 kg på egenhånd. Det var super deilig og komme under 90, følte meg nesten normal da.

 

De første 20 kg gikk veldig greit og fort, men siden i sommer har vekta mere eller mindre stått stille, veldig frustrerende. Men jeg fortsetter som før, da dette ikke kalles slanking med å legge om livsstilen. Dette skal jeg leve med resten av livet.

 

Hvordan har dere tenkt å gå frem, på kurs eller på egenhånd? Blir spennende å følge dere, finner mye motivasjon og inspirasjon her inne, så fortsett med det:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst! Gratulerer og utrolig godt jobba! - 27 kilo er jo KJEMPEBRA!

Skal følge GR metoden på egen hånd, har gått på flere kurs tidligere. Men har hatt altfor mye jo-jo slanking etter at jeg fikk min datter for snart tre år siden. La lenge på rundt 85 kilo og hadde også da en plan om å ta de "10 siste"...men så vips! sa vekta plutselig 105 :)....Skumle greier hvordan det bare sniker seg på altså! Men ja...gleder meg masse til å komme under 100 nå i første omgang!

 

Takk for kommentar! Veldig motiverende at noen følger med! Masse lykke til videre til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også en vekt på 105 og gleder meg kjempemye til å komme ned i to siffer igjen. Ser du har satt som mål å klare det til 10. feb. Er det noe spesielt med den datoen?

 

Jeg har ikke satt en spesiell dato og tenker at jeg skal klare minst to kg i mnd så vil jeg være kjempefornøyd. Min startdato er egentlig 01.08.08, men frem til 01.januar tok jeg veeeldig forsiktig. Men jeg gikk altså ned 5kg på den måten så nå er jeg igang skikkelig og håper på mer. Ser jo nå at det lar seg gjøre.

 

Jeg har veiedag bare en dag i mnd. Har ikke vekt og har ikke lyst til å se opp og ned turene for hver uke. Derfor har jeg valgt å veie meg en gang i uken hos en venninne som støtter meg. Da blir det jo ikke bare jeg som vet om det heller. Så jeg gleder meg til mnd skiftet denne gangen for jeg merker jo på klærene at det er noe som har skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har funnet en metode som funker veldig fint for deg! Så bra at vi er flere på sånn ca samme vekt da! Ikke noe spes med 10 februar annet enn at det var 20 dager fra jeg begynte. Og tenker at det vil gå litt fort i begynnelsen og at det derfor er mulig å klare de 5-6 kiloene:)). Mye vann sånn i starten. Men utover det vil jeg følge ca 0,5 kilo +/- i uka.Blir kjempe å komme ned på tosiffra ja!! Lykke til videre til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snør det som bare det på Sørlandet og det er faktisk snø og ikke slaps! Så gøy atte!:) Joda, over til saken...hehe...det er altså dag 3 og jeg holder meg til planen og er ved godt mot. Har merket at jeg sover bedre de siste to dagene når jeg ikke har vært "stappa" på kvelden. Spiser kvelds sånn ca 2 timer før leggetid.

 

I dag er det altså allerede "kosedagen"....hehe...fy å gøy!:)

Neida, det blir en kontrollert utskeielse med en liten bit fruktnøtt sjokolade og et par håndfuller ostepop. Kan ikke ta helt av etter 2 dager lissom....det er en lang vei igjen å gå, men nå har jeg hvertfall begynt på den!! Og jeg har en følelse av at jeg kommer til å klare det denne gangen!!

 

Gleder meg nesten litt til veiing på torsdag igjen nå og håper å være nærmere det første delmålet!!

 

Fortsatt god helg til dere alle:))

 

Oppdatering kl 1530:

Jammen har jeg ikke vært ute og gått i snøværet! Vel og merke i ganske rolig tempo, men det ble 2 timer og da ble det jammen 2,5 trimpoeng! Jeg er veldig fornøyd med det og har nå god samvittighet for idag...hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en liten "smell" her...hvorfor skal det være så vanskelig???? :D

Men, men må bare fortsette i morra! ALT er jo tross alt ikke ødelagt!!

Tar i mot noen gode ord og litt motivasjon med stor takk hvis noen har litt til overs! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken smell du gikk på, men jeg har helt BEVISST lagt inn pausedager - der slanking ikke er i fokus og det er LOV. Jeg tror det må til for å klare dette!

 

Jeg har også lagt inn 10 non-stop nå og da - noterer det ned, men det er absolutt med på å gi en følelse av å få lov til å spise litt snop.

 

nei du- IKKE GI opp!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:))..."smellen" var pizza og ostepop...*stønn*...men som du sier...er nok lurt å gi seg selv lov til noe av og til ja. Og hadde jo tenkt og har tenkt å ha en dag i uka hvor det er lov. Men har jo ikke holdt på lenger enn siden torsdag nå og ble bare så irritert på meg selv her....!!! MEN...takk skal du ha! Setter stor pris på det! Og masse lykke til videre til deg:) Skal prøve å være litt mer aktiv her inne. Tror det hjelper!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste 100 gr ostepop (540 kcal) på søndag! Så du er ikke alene om å smelle. Men jeg har funnet ut at trikset er å ikke gi seg, men å registrere alt sånn at jeg virkelig ser hvor mye det utgjør. Da blir jeg litt flinkere til å tenke meg om neste gang!

 

IKKE gi opp! Og nei, alt er ikke ødelagt. Selv om du "bare" har holdt på noen dager så må jo alle begynne et sted. Og veldig mange her inne har gått på mange smeller underveis, men de har klart å gå ned flere kg likevel. Husk at det blir jo uansett det totale i løpet av en uke som teller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke opp over dette! Har registrert alt selvom dagen idag også har vært litt sånn "halvveis". Er hjemme med ei lita syk jente. Altfor mye småspising! Men en dag av ganga så skal dette gå! Som du sier Tante Troll - alle begynner jo et sted og de fleste går jo på en smell eller tre underveis. Dette vet jeg jo egentlig også etter litt jo-jo slanking over flere år, men det føles likevel litt godt å vite at vi er flere "i samme båt" som har vært der og tildels er der. Er jo tross alt det som så fint heter en livsstilsendring det her...og jeg har ikke tenkt å gå resten av livet uten å skeie ut litt en gang av til :D;)....

 

Så TUSEN TAKK til dere som har kommentert! Det hjelper mye!!

Masse lykke til videre til dere også! Vi "snakkes":):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen på tråden min:) Det må være lov å skeie ut noen ganger, ellers blir veien tung og lang. Men, det er som jeg nevner ikke nødvendig å se seg tilbake og dvele over det, neste måltid er en ny mulighet til å komme på rett vei igjen. Stå på, dette klarer du!!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hjemme med sykt barn og sliter kraftig. Har vært inne nå i 5 dager og kjenner at det tærer på tolmodigheten og viljekraften.

Gleder meg til imorgen for da vil jeg forhåpentligvis få sendt han på skolen sånn at jeg får komme meg ut.

 

Klarer du å få trent noe? Jeg prøvde meg så vidt på litt trening i stuen, men ble fort tilkalt av småen som trengte noe så da orket jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentar og oppmuntring Krille:))

 

Tante Troll....Jeg kjenner meg SÅ igjen...det tar på når man er hjemme med de søte små altså...blir dønn sliten av å bare gå inne sånn hele dagen og veien til kjøleskapet er IKKE lang gitt....:/. Vi er inne på 3 dagen nå og regner med det blir hele uka, men håper på å få sendt ho i barnehagen litt før. Uansett...er jo bare å komme seg gjennom og komme seg videre etter det:)). Heia oss! Og god bedring til de søte små...er jo tross alt verst for de:)

Trent nei? Ikke sjans når jeg er hjemme sånn med ho nei...pusler og tegner da. Men kan det regnes som trening tro?? hihi...og løfter og skifter bleier...og lager mat og vasker og rydder og....tja...jammen går det kanskje noen kcal der gitt...

MEN kommer sterkt tilbake!

 

Ha en flott dag alle medslankere!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mille73.

 

Hvordan går treningen for deg?

Her går det toppers. Føler at jeg er skikkelig på vei nedover nå ja.

Bruker wii fit for å hjelpe meg i gang da.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mille!

 

Jeg lurer også på hvordan det går? Treningen har jeg enda ikke fått skikkelig igang, men jeg er fortsatt hjemme med sykt barn (lungebetennelse) så jeg er temmelig gåen. Men med maten går det faktisk kjempebra :)

 

Til uken vil jeg få en kjempeutfordring (for meg ihvertfall). Da skal jeg i bursdag og det blir jo selvfølgelig masse kaker. Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre enda. Hvis jeg ikke spiser noe så blir det jo kommentarer og lignende, men jeg har ikke så veldig lyst til å ødelegge den fine rytmen jeg har kommet inn i nå..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sorry sen tilbakemelding her:)) Du har vel allerede vært i bursdagen nå?Hvordan gikk det? Sosiale sammenkomster kan være en utfordring ja....men så lenge man tar litt og smaker på ting, så tror jeg det er veldig få som "bryr" seg. Det handler jo litt om mengder tenker jeg, og det er jo lov å kose seg litt innimellom når det skjer noe spesielt. Det er det som er fint med Grete Roede metoden....alt er lov, men pass på mengdene.

 

Her går det bedre nå, men den "smellen" jeg gikk på forrige uke...den bare varte den gitt...men nå er jeg tilbake. Fikk syklet 15 km i går og forbrant 500 kcal på pulsklokka, pluss spiste kyllingsalat til lørdagskos så gårsdagen er jeg fornøyd med!...Vekta har gått opp en liten halvkilo, men gir ikke opp for det nei! Bare å legge seg i selen igjen!

 

Flott at du er så godt i gang med kostholdet!

 

Lille snuppa mi er frisk igjen heldigvis...eller litt snørrete da og hoster litt, men det gjør de jo hele gjengen i barnehagen for tida så det må vi bare holde ut:).

 

Ellers så håper jeg dine små også er friske igjen og at du får en fin søndag!

Vi snakkes:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du ikke gir deg og at du aksepterer at du bare gikk på en smell. Det er ikke så enkelt hele tiden, men det er jo det som gjør at vi kan være stolte når vi klarer dette. Jeg sammenligner det litt med å slutte å røyke. For innimellom så er det som et enormt savn dette med frihet til å spise hva jeg vil. Men jeg lider så absolutt ikke noen nød med dette opplegget, det meste sitter i hodet!

 

Jammen var du flink med trimpoengene igår! Jeg har vært utrolig sløv med trimpoeng, men klarte 1,6 på fredag (= ca 300kcal) så da var jeg ihvertfall igang. Fikk ingenting igår for småen er fortsatt syk (har bare en gutt). Han får atibiotika, men dette tar visst lang tid :P

 

Når det gjelder besøket jeg skulle i så klarte jeg meg over all forventning. Jeg kom litt senere enn de andre sånn at det meste av kaker allerede var spist masse av. Ingen som reagerte på det og etter at jeg hadde tenkt meg nøye om så unnet jeg meg en muffins. Ellers drakk jeg kaffe og vann! Så da jeg kom hjem måtte jeg spise en ekstra stor kvelds fordi jeg hadde spart så mye kcal den dagen. Sparte ved å spise masse ekstra mager kost; mager fisk uten saus, ja-grønnsaker, havregrøt på vann, osv.

 

Jeg har også veid meg siden sist. Har jo veiedag bare èn gang i mnd.

Resultatet for januar = -2,5kg!

Dette er jeg superfornøyd med og håper at jeg skal klare det samme for februar. Klarer jeg å komme ned under 100kg skal jeg unne meg en dag på spa!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...