Gå til innhold

Kroppsanalyse med Inbody!


Gjest afrodithe

Anbefalte innlegg

Gjest afrodithe

Er det noen som er nysgjerrige på kroppsanalysen som de foretar i Puls-programmet på NRK1? Deltakerne til livsstilsendringen veies på en spesiell vekt som ikke bare viser vekten, men også fordelingen av fett, muskler, vann og beinvev.

Jeg fant ut her i januar i forbindelse med at jeg har drevet å trent litt at jeg skulle ta en Inbody-analyse:

 

http://www.bodyanalyse.no/

http://www.bodyanalyse.no/nyheter.htm

 

Jeg ville gjøre dette for å få en statusrapport på legemets tillstand... ikke så dumt når man har bikket midten av 40-tallet mht diverse ting og tang som kan begynne å hangle med årene... I denne analysen (som også brukes til å evalurer deltakerne for livsstilsendring i Puls-programmet) måles vekt, muskulatur, fett, vann, skjelett, fett rundt indre organer, basalforbrenning, vannansamling i og utenfor cellene (ødem). I tillegg analyseres kroppen din og sammensetningen av den og du får opp idealvekten for nøyaktig din kropp, samt anbefaling for hva du bør gjøre for å komme i ideell vekt for deg. Du får også en helsevurdering utfra dataene.

 

Jeg var jo veldig spent på dette... MEN jeg vant i lotto nærmest... fikk en utrolig høy helsescore.... (skjeldent høy sa mannen som analyserte dataene...) har tett beinvev/sterkt skjellett så jeg er ikke disponert for osteperose, har masse muskler, har ikke mye fett rundt indre organer, ikke vannansamlinger (ødem) og er sunn i kroppen. Det eneste jeg bør er å gå ned 3 kg i fett... noe som tilsier jeg godt kan ligge litt over normalen mht BMI fordi jeg har såpass med muskler... Les på linkene som jeg la inn om du er nysgjerrig...! Jeg betalte 450.- for analysen, noe jeg synes den var vel verdt.

 

Om man vil følge med på hvordan muskelmassen endrer seg i forbindelse med en livsstilsendringsfase, begynner å trene eller vil ned i vekt... kan man ta testen flere ganger i løpet av en periode og se om det blir mindre fett og mer muskler på de forskjellige delene av kroppen.... det ønskelige er jo at fettet reduseres og muskelmassen økes... Et tips for de som gjerne vil se utviklingen eller få en helsestatusindikasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Gjest kvinne71

Jeg startet med bodyanalyse i forkant av at jeg begynte å trene skikkelig igjen etter lang tid med sykdom. Dette for ikke å miste motivasjonen selv om vekta ikke gikk fort nedover.

 

Ved hjelp av denne analysen følger jeg med på muskeløkning og fettreduksjon. Jeg synes det er veldig inspirerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...