Gå til innhold

Trimpoeng!


Gjest LNorum

Anbefalte innlegg

Sjekka ut hva de forskjellige treningsformene som er valgalternativer her, og lurer da på en del ting:

 

Alpint - hva legges under der? Er man i alpinbakken, så er man jo der som regel en hel/halv dag. Å da går det fort mange timer der. Så om jeg bruker 4 timer(som er det meste en kan velge), blir det riktig å sette 4 t på alpin? Eller hvordan skal man regne dette ut?

 

Gymnastikk - hva slags trening kommer under der da? Eldretrim, fysioterapitrim, kroppsøving/gymnastikk alt etter hvor gml man er.. kjært barn har mange navn. Hvor sliten skal du være for at det blir gymnastikk?

 

Fisking - Kan jeg stå 2 timer å kaste ut snøret, sveive inn og kaste ut, evt skifte sluk innimellom, å det kalles trening? Eller når en får fisk og aktiviteten fra den biter på kroken til du har den på land? Bare lurer.

 

Dykking - fridykking, med fult utstyr, eller man svømmer, dykker litt under, opp igjen, alle slikt barn gjør? Må jo spørre.

 

Golf - kommer minigolf under her og? Hvor aktiv?

 

ishockey - kan man velge her om man bare har gått helt vanlig på skøyter? F.eks er med barna å leker, er nybegynner selv osv?

 

jakt - normalt tempo, effektiv bevegelse i løpet av en dag? Er jo borte i flere timer her og..

 

gå bakker - bratte skal de være da? Må jo bli forskjell om man går fort el går sakte? 500 m er jo d, men uttelling av hvordan man går opp den bakken må jo være av større betydning... 1 min, 5 min....

 

kanopadling - hvor fort skal man paddle?

 

male, plante, rake - normalt tempo som skal telles her da? Kan jo fort bli maaange flere timer enn d en kan velge.

 

Flere jeg kunne tatt for meg, men syns det er vanskelig å velge både hva man skal kalle den aktiviteten man gjør og hva slags varighet en skal velge (hvordan regner man jakt f.eks? den tiden man går, eller og de sekundene du bruker for å skyte, ta en hvil osv)

Husarbeid står jo ikke. Vil jo mene det er en trimform og. Går under gymnastikk den da kanskje?

 

Har satt ting på spissen her, men hva med å få inn evt flere alternativer, en side som tar for seg hva som ligger under de forskjellige aktivitetene som en kan velge mellom, og hva en skal telle med...

Noen som har svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...