Gå til innhold

Noen dager er bare så beinharde!


Gjest lilleville

Anbefalte innlegg

Gjest lilleville

Jeg har på en måte vært kjempeflink, men jeg føler likevel jeg har "stappet trynet mitt" i hele dag. Heldigvis har det gått ned etter forholdende harmløse ting, som gulrøtter (masse!), cherrytomater, appelsiner, epler og kiwi. Kalorier, ja, men i dag har jeg ikke hatt noe valg, jeg må bare overleve!

 

Jeg har vært helt desperat, og hadde det vært så mye som en liten bit sjokolade på et av kollegaenes kontorer eller i deres vesker ville jeg måtte ta livet av dem for å få tak i "narkotikaen". Jeg har vært så fysen at jeg har hatt problemer med å konsentrere meg, vært rastløs, gått i gangene, tatt litt luft. Ingenting hjelper. Til slutt måtte jeg avspasere en halvtime på slutten av dagen fordi det var meningsløst å være på jobb!

 

Vel hjemme har jeg spist en hel pose frossengrønnsaker til middag, til skinkebiff i strimler med 2 ss middagsris med villris - krydret med chilikrydder. Jeg vil fortsatt ha noe godt, men nå gjør det faktisk fysisk vondt i magen fordi jeg er så mett.

 

Jeg føler jeg har lyst til å ligge på sofaen og skrike, rulle meg rundt, bite i puta. At det er mulig å være så fokusert på dette udefinerbare "noe godt". Jeg har renset huset for sjokolade og lignende, men jeg er nærmest klar til å kjenne sukkeret knase mellom tennene, rett fra posen!

 

Jeg har faktisk klart å tenke klart i et øyeblikk. Nå skal jeg være hard, jeg har blandet diett-kakaopulver i litt yoghurt naturell og jeg SKAL ikke røre det før jeg har løpt meg en tur på tredemølla i kjelleren. Men da skal jeg få lov.

 

Hjelp, jeg er så mett, og det gir jo litt dårlig samvittighet det også. Riktig kalorimengde eller ikke (har ikke registrert alt ennå), noen dager bare må jeg forsøke å finne alternativer som er bedre enn å gi etter. Så får jeg heller gå over dagsbudsjettet mitt med en "100-lapp" eller to, men med de gode tingene.

 

Hadde det ikke vært for sniklesing på forumet her i dag hadde jeg vært i bilen, kjørt til butikken og gått amok!

 

Måtte bare få det ut! For en dag! Får håpe jeg er alene om å ha det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleville

Ja, selv om kalorier er kalorier tror jeg i hvert fall det er bedre å sprenge det med frukt enn godteri på sikt - for da kan det godt hende denne avhengigheten forsvinner eller avtar.

 

Kjenner det er ny dag i dag, så får vi se! Måtte få det av meg for ikke å sprekke "mer" i går. Gikk heldigvis kun over med 100, det er ikke så værst så jeg har droppet den dårlige samvittigheten! :-)

 

Ny dag, nye kamper - men også nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...