Gå til innhold

Trening av det som er på midten !


Gjest petit

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få mere magemuskler, men det er ikke blitt de store resultatene. Situps er det jeg har gjort. Har alltid hatt mage,også da jeg var ordentlig slank. Trenger ikke innovermage,men hadde vært glad hvis den ble litt mindre deigete. Treningstips mottaes med takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Hei, jeg også plages med det på midten.

Tenkte jeg skulle prøve med rockering - har aldri prøvd det før, men det høres moro ut.

Kanskje du også vil prøve det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg også plages med det på midten.

Tenkte jeg skulle prøve med rockering - har aldri prøvd det før, men det høres moro ut.

Kanskje du også vil prøve det.

Lykke til![/quote']

Det høres artig ut , i allefall. Kan hende jeg tester den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlige situps er ikke det beste for magen, tren heller kjernemuskulaturen (korsettmusklene). Eg sliter selv med for mye "på midten" etter et svangerskap, og har oppdaget at løping/jogging funker bra sammen med trening av kjernemuskulaturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Situps er definitivt ikke den beste treningen for magemusklene, rett og slett fordi musklene i mageregionen er så utrolig mye mer enn akkurat den ene muskelen som trenes ved situps.

 

Trening på ball (fysioball/fitnessball), trening av kjernemuskulaturen som ariell nevner (core trening) og pilates er gode alternativer... :-) Og i tillegg utrolig mye kjekkere enn situps som må være noe av det kjedeligste jeg vet om, hehe... ;-)

 

Men husk også - man forbrenner ikke fettet på magen ved å trene magemusklene, det skjer kun ved utholdenhetstrening. Kroppen har sin egen rekkefølge på hvor den forsyner seg av fettlagrene, og akkurat den kan man ikke gjøre så mye med... Bortsett fra å være tålmodig selvfølgelig... :-)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...