Gå til innhold

"Ubegrenset med grønnsaker"


Gjest Tussa3

Anbefalte innlegg

Går det bra å spise masse grønnsaker ? Jeg spiser generelt mye av det, er veldig glad i det. Spiser ikke de grønnsakene med restriksjoner (mais etc), men brokkoli, gulrot, kålrot, løk, paprika, squash, sukkererter og isberg-salat. Føler at jeg må fylle på med en del grønnsaker til hvert måltid for å føle meg ordentlig mett. Men selv om det er lite kalorier i det, blir det jo litt når man legger det sammen. I kursboken står det at man kan spise "nesten ubegrenset med grønnsaker". Bør jeg allikevel være litt forsiktig ?

(f.eks. en boks med knuste tomater. Kun 25 kalorier pr. 100 gram. Men blir 100 kalorier om man bruker en hel boks...slik jeg gjør når jeg lager tomatsuppe-basis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier også stort sett alt, i alle fall hvis det er litt mengder, som feks 1 boks tomat eller 4 gulrøtter. Hvis jeg lager mat med masse grønnsaker så legger jeg kanskje på 100 kcal og veier ikke så nøye. Hvis jeg tar et par cherrytomater som matpakkepynt så teller jeg ikke det.

 

- skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabelle

Jeg veier ikke alle grønnsakene jeg spiser.

 

SÅ fanatisk er jeg ikke :)

 

Klarer å måle ved å bruke øynene, trenger ikke matvekt.

Unnskyld meg, men det blir en smule dumt å veie tomat, agurk, brokkoli osv.

Men potet, mais, bønner osv. kan godt veies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden noen blir overvektige av å fråtse i grønnsaker;) Jeg gidder ikke være så nøye med grønnsakene (bortsett fra ting som avocado, potet o.l), det er ikke der problemet mitt ligger, så stort sett fører jeg de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...