Gå til innhold

Det er nå det gjelder!


Arlzona

Anbefalte innlegg

Er det ikke rart det der med nytt år, nye muligheter. Alt har en ny start, inkl mine planer om vektnedgang.

 

Jeg er 1.67 høy, veier 93.5 kg og er 116 rundt midja. Finn en feil! Håper å komme meg ned på rundt 75.

 

Er det et reelt mål? Eller bør jeg lenger ned?

 

Og hva bør jeg sette som mål, rent tidsmessig? Jeg vil ikke presse på for hardt, for da tror jeg jeg har lettere for å sprekke. Jeg har aldri vært en turboperson, ikke innen noen områder. (Kanskje derfor dette har gått så langt?)

 

Dessuten tror jeg jeg har lav forbrenning, blir aldri sulten og når jeg først spiser da, så blir det vel for store måltider. Men samtidig blir jeg veldig fort mett, og da kommer det så fort at jeg ikke greier tanken på å spise opp det som ligger igjen på tallerkenen min, det hjelper ikke om det er aldri så lite, jeg brekker meg om jeg prøver å få ned mer.

 

I tillegg er jeg alltid trøtt, kan godt sove 4 timer midt på dagen for så å sove hele natten igjennom.

 

Sukk, det er litt å tak i, som dere skjønner. Håper på litt motivasjon og gode råd her inne! her er vi flere i samme båt!

 

PS: Jeg er en av dem som skal ned ca 20 kg, evt 20+, flere av dere her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så pass mye du ønsker å slanke bort, er det kanskje lurt å sette seg noen del-mål. Hva med å sette seg et mål fram til påske? Det er jo lettere hvis du skal gå på kursDa får du personlig oppfølging. Jeg har ca. 10 kg jeg vil få bort. håper jeg klarer det ved å være med i vektklubben. Hvis det ikke går, melder jeg meg på kurs. For nå SKAL jeg klare det. Lykke til du også. Overskuddet kommer når vi blir lettere, og kommer i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg tror nok jeg må dele det opp ja.

Skal ihvertfall ned 3 kilo på januar. (Er jeg pysete nå? Har liksom ikke noen tro på at jeg kan klare noe mer...)

 

I dag var siste familiemiddag tilhørende jula overstått, kalkun med alt av tilbehør, skeiet nok ut litt mye der, med fløtesaus og waldorfsalat... Sukk, det erårets høydepunkt rent måltidsmessig... Men som sagt, julas siste! Gikk 4-5 km etterpå da, og fikk bort ca 470 kcal.

 

Gleder meg til vi får bredbånd, da skal vektklubbens side være oppe hele tida!

 

Er hjemmestudent i år, dvs MANGE timer foran bok og data --> Stillesittende liv. Men jeg har satt meg som mål å ut og gå en halvtime hver dag, så nær som tirsdag, den er 100% fullpakket fra morgen til leggetid altså!

 

Men får kompensere for tirsdag i vår ukentlige gå-langttur, ca 1,5 timer rask gange.

 

Og så skal jeg drikke MYE mer vann enn jeg gjør pr idag. Har hørt at det er en tommelfingerregel med 1 liter pr 25 kilo kroppsvekt... Men skal i hvertfall få haket ut de 10 glassa!

 

Hmm, lurer på om jeg setter meg små mål? Jeg kommer til å være kjempestolt om jeg greier 3 kilo ned denne måneden. Dvs at på februar kan vekta gå ned fra "nitti og noe" til "åtti og noe"! :-)

 

Mye flåseri fra meg her nå, men har lyst til å dele det med noen som driver med det samme. Og så er det godt å være åpen om vekta med noen, det er ikke mange som får høre de reelle tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...