Gå til innhold

Noen som veier ca.61 og skal ca ned til 49??+


Gjest detteskaljegklare1

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

Godt det ikke var bare meg som gikk opp, hehe!

 

I dag var jeg borte en tur og hadde med meg matpakke (havregrøt og en banan) og vann. I stedet for å kjøpe light brus og noe annet usunt! Stolt av meg selv som gjennomførte det!

 

Lykke til videre med skriving av oppgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar
Gjest MarieSLu

GRATULERER MED GÅRSDAGEN MISSROSA! HURRA!

Håper du hadde en kjempefin dag! Hvordan ble den feiret? Håper du unnet deg noe godt og usunt ;-). Det skal man på en slik dag!

 

Jeg passer hund for tiden, så da kommer jeg meg mye mer ut. Så det er bra :-). Skal ut og gå en tur etterpå med hunden, og har jogget to ganger med den sammen med samboeren min. Synes det er så godt at det har blitt så mildt ute. Nesten all snøen er smeltet. Deilig å gå tur da :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Tusen takk! Den ble feiret med lunsj, scones, fruktsalat og litt is!

En veldig fin dag!

 

Ja det er herlig at det er blitt vår.. kos deg med løpetur med hund! Jeg har faktisk en hund i dag og i morgen jeg og, blir løpetur i ettermiddag.

Har akkurat veid meg, gått ned 300 gram siden forrige mandag, så er nå 67,4

hadde håpet på mer egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Hvordan går det her?

 

Jeg kom nettop inn fra morgentur! Løp i 40 minutter og la inn en del intervaller. Håper det gir bedre resultat etterhvert en å bare løpe i et tempo.

Nå venter en dusj så skal jeg sove litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg er ikke her så ofte siden pcn min er ikke helt i orden om dagen!

men jeg har begynt å trene igjen i dag :)

nå skal jeg på stepen igjen i 10 min :)

 

har da trent i 20min i dag :)

og 1tp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Hei dere :)

Hvordan går det? Litt lite som skjer på forumet her for tiden. Og jeg er nok ikke den som bidrar mest her skal jeg innrømme :-). Hehe.

 

Jeg har hvertfall kommet ordentlig i gang etter påske nå. Har trent lørsdag, søndag og idag. Og det blir trening i morgen også. Godt å komme igang igjen synes jeg. Det var litt vanskelig å starte etter påske.

 

I går dro samboeren min på politihøgskoleleir i Kongsvinger (de skal lære å skyte og sånn), og blir borte i tre uker! Så nå er jeg hjemme alene. Tre uker synes jeg er lenge når vi har bodd sammen i tre år. Men nå får jeg masse tid til skole og trening :-). Så det skal nok gå fint. Men kommer nok til å savne han veldig!

 

Hvordan går det med treningen deres da? Jeg har akkurat spist fruktsalat med vaniljekesam. Kjempegodt! Har dere noen andre tips til noe godt og sunt man kan kose seg med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Ja, jeg har prøvd å holde litt liv i tråden....

Jeg har gått ned til 67,1 kg, så ned 300 g fra forrige mandag er fornøyd, for nå har jeg mensen, så betyr at jeg har en del vann i kroppen!

 

Jeg er i en god periode! Spiser supersunt og trener. Jeg og mannen min har sluttet med alt som er av brus og søtsaker og ellers usunne ting. og det fungerer veldig bra! Jeg spiste litt nøtter som kos på fredag pga kino. men, vi er på kino sjeldent så jeg tenker noen nøtter ikke skader.

 

Jeg fikk et godt tips i dag, godt modne bananer i foodprossesoren sammen med frosne bær og evnt litt juice... Kan fryses ned i små porsjoner også og ha som dessert en dag eller noe.

 

3 uker er lenge ja... da får du i alle fall masse tid til deg selv! flink du er som trener=)

hvordan går det med bachelor oppg? Tenker på deg, har ei venninne som også holder på med bachelor i disse dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Så bra du har en god periode :-). Jeg har en god treningsperiode, og har vel egentlig en grei matperiode også, men føler ikke jeg ka si det nå fordi jeg akkurat har spist en sjokolade. Hehe. Den lå og fristet meg i skapet, og siden jeg er alene hjemme syntes jeg at jeg fortjente det. Jeg fikk dessuten sensur på en eksamen i går, og fikk A, så jeg synes jeg kan unne meg en sjokolade da :-). Det går greit med bacheloroppgaven. Vi skulle egentlig til Oslo søndag kveld og bli der noen dager for å intervjue en del etater, men kom oss ikke dit pga vulkanutbruddet. Men fikk heldigvis tatt intervjuene over telefon. Så det går fint :-). Hva holder venninnen din på å skriver bacheloroppgave i da?

 

Den banandesserten hørtes veldig god ut. Jeg har faktisk en moden banan i fruktskåla. Men har desverre ingen foodprosessor. Har en blender hjemme hos foreldrene mine da, så får lage meg det når jeg får den.

 

Skal ikke trene noe særlig i dag, for jeg kjenner at kroppen er tung og sliten etter den intensive treningen som har vært nå. Men må kanskje rocke litt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

WOW!! Grattis med A, det er knallbra!! Da fortjente du en sjokolade! Hehe

 

Hun er sykepleierstudent og skrive om noe innenfor psykiatrien, husker ikke helt hva, var litt komplisert..

Usj, så leit da at det ikke ble noen oslo tur på dere, men bra at dere i alle fall fikk intervjuene!

 

Jeg har ikke trent i dag, men gått en del og spist bra, er litt sliten så tror det blir å ta det med ro i kveld. Mannen er ute med studievenner så er alene hjemme jeg også!

 

Ha en trivelig aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Det er vel litt godt å være alene hjemme innimellom også. Da får du litt tid til deg selv :-).

 

Jeg har løpt 3000-metern i dag jeg. Syntes å huske at kjæresten min sa at kravet på politihøgskolen for jenter er å springe den på 20 min. Også løp jeg den på 19 min og 30 sekunder. Og da ble jeg skikkelig glad, og ringte han med en gang for å fortelle det. Hehe. SÅ viste det seg at kravet på politihøgskolen er på 16 min og 20 sekunder. Hehe. Så da var jeg ikke innenfor likevel. Men det er første gang jeg løper 3000-metern da. De som går på phs har trent på det i tre år. Så jeg har satt meg mål nå om å komme innenfor kravet, men har ikke satt meg mål om når enda. Får se litt. Hehe. Det er noe å jobbe opp mot hvertfall :-).

 

I dag laget jeg hjemmelaget grønnsakssuppe til middag. Det var kjempegodt og sundt. Og til kveldsmat spiser jeg frukstsalat med vailjekesam :-).

 

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

oj, det er jo knallbra!!

løp du på bane eller? skulle gjerne sett hvor fort jeg hadde klart.. men vet ikke helt hvor det er baner jeg kan løpe på...

 

det er jo i alle fall et godt mål å jobbe mot!

 

har ikke trent i dag, men skal ut i morgen tidlig! også må jeg få til 2 ganger til etter i morgen.

 

vi hadde lasagne til middag, ikke det sunneste som finnes, men...

 

burde sette meg noen mål jeg også, det er jo noe å tenke på..

 

ha en fin kveld=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Det ble en økt på bare 30 minutter i dag og, 1,4 tp.

 

Men, i dag har jeg bestemt meg for å ta en økt til, vet en runde på 3,3 km som jeg tenker å løpe, da kan jeg jo samtidig se sånn ca hvor lang tid jeg bruker på 3 km også!

 

jeg får ikke til å gå ned i vekt i det tempoet jeg ønsket, ikke at jeg skulle gå ned så mye, men i alle fall ned 500 g pr uke, men nå er jeg jo 500 g tyngre en ved start som var 1.mars, blir litt frustrert...

 

det gjelder å trene mer, jeg har så mye tid så burde virkelig trene mer!

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eplemage

Dere er så flinke til å trene!

Gleder meg til å bli ferdig med eksamener så jeg også får bedre tid.

Nå for tiden går mellom 8 og 12 timer hver dag med på forelesninger/lesesalen, så jeg har helt gitt opp å telle kalorier. Prøver heller bare å tenke på posjonsstørrelsene og hva det er jeg spiser. Har ikke gått verken opp eller ned i vekt, og er egentlig fornøyd med det siden det har blitt mye mindre trening enn det jeg ønsker.

Har innsett at jeg ikke har mulighet til å nå målet mitt om å gå ned 5 kg innen sommeren, men har ikke tenkt å gi opp for det!

Fint å være slank til høsten også :)

 

Håper alt går bra med dere andre og at dere når målene deres! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Jeg forstår deg godt eplemage. jeg også har det travelt med eksamen i samfunnsvitenskapelig metode og bacheloroppgave. Så det er vanskelig å finne tid til å trene. Jobbe ri tillegg også. Gleder meg til jeg er ferdig utdannet til sommeren og får en jobb, for da tror jeg det blir enklere rutinemessig med trening. Nå har jeg faktisk søkt på master til neste år i Oslo da, men bare deltid, slik at jeg kan jobbe samtidig. Vi har fått oss leilighet på Bekkelaget nå :-). Så nå mangler bare jobben...

 

Missrosa: Jeg løp 3000 metern på tredemølle jeg. Vi har en bane her, men halve banen er fortsatt dekt av snø. Fikk du sjekket hvor lang tid du brukte på den eller? Er litt spent. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

MarieSLu: Det ble ikke noe mer løping på meg i dag, jeg tok på meg treningsklær og var ute, men snudde for jeg har litt vondt i leggen, så tenkte jeg får drøye til i morgen så jeg ikke drar på meg senebetennelse, holder med den mer eller mindre kroniske achillesbetennelsen min, litt kjipt for jeg var så motivert,... men tar det i morgen... har også funnet ut hvor det er løpebane i nærheten... Når du flytter til Oslo får vi møtes og se hvem som løper raskest,... hehe!

 

Men jeg har jo løpt den runden før og bruker ca 25-30 minutt om ikke husker helt feil, men da har jeg bare løpt for å løpe ikke for å løpe på tid.

 

Du henger deg på vet du Eplemage når du er ferdig med eksamenstid og slikt! Og ja, det fungerer fint å bli slank til høsten og!

 

Dere er flinke begge to med skolearbeid!

 

Jeg handlet inn mat for en uke i dag, og det blir jo en del, så jeg var helt pumpet når jeg kom hjem, tar ikke mer en ca 8 minutter til den butikken, men med tre sånne handlenett stappfulle med mat og drikke så var jeg ganske sliten i armene når jeg kom inn... hehe!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Leggen min gjør så vondt, ga meg etter 20 minutter med trening i dag.

Må ringe legen i dag å få noe betennelsedempende...

 

Men jeg har da uansett trent litt, og det er bedre enn ingenting...

Men blir ingen testing av 3000 m før enn neste uke, men gleder meg! Får holde meg til wii noen dager.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg. Overskriften på tråden her passer meg fint!

 

Jeg skal ned 4-5kg, helst så fort som mulig. Jeg er slank, men trivselsvekten min er litt lavere enn den er nå..

 

Jeg har vært ute på tur i skogen med bikja i dag. 1,5time, herlig :)

 

Også har jeg spist to porsjoner med havregrøt i dag. Ca. 500kcal tilsammen. Bruker 20-30g havregryn, 30-40g kruskakli og 30g proteinpulver i. Og masse kanel så klart :)

Dette er utrolig godt og mettende, anbefales!

 

Mulig det blir en tur på elixia etterpå! Får se hvor mye jeg får gjort her i huset først..

 

Stå på videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg har endelig en pc som funker igjen, og får vært her inne igjen :) og det skal jeg være flink til :)

 

jeg vil klare å gå ned til 50kg en gang for alle, men denne sommeren ser grå og trist ut!

kjæresten min bor lang unna meg og jeg savner han mye, men det får så være, for jeg får sett han snart!

 

med trening og mat går det i bølger! jeg har de dagene jeg bare vil trene og de dagene jeg ikke vil noen ting! sånn som nå! jeg vil ikke noe =(

 

og maten går i bølger, noen dager er jeg flink og andre dager ikke så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

velkommen thea88! Bare å henge seg på...

 

hyggelig å se deg igjen stinelill!

 

jeg er litt oppgitt nå, har fått betennelse i leggen....... det er knallvondt hele tiden, så det er vel bare å ta det med ro noen dager, ringer legen på mandag. hater slikt!

 

vel, en muntrere missrosa kommer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute på en liten morgentur med vofsen, og sitter her med havregrøten min. Nam nam :)

 

Tenker det blir en løpetur i solen i dag. I kveld skal jeg i bursdagsfest, så blir nok litt alkohol der. Ikke mye, men vil kose meg litt med noen glass hvitvin :)

Bare unngå snacks og nattmat!

 

Håper dere andre her får en strålende sunn og god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarieSLu

Velkommen Thea88 :-).

 

Jeg har også fått betennelse missrosa. Bihulebetennelse! Det er ikke lenge siden sist jeg var syk, så synes det er urettferdig. Men jeg ventet egentlig på det, for samboeren min var syk i forrige uke. Tenkte kanskje jeg klarte å unngå å bli smittet, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg er på jobb nå, og etterpå må jeg rett på skolen og lese til eksamen i sammfunssvitenskapelig metode (like vanskelig som det høres ut til). Men håper jeg blir frisk snart hvertfall, hvis ikke må jeg få noe antibiotika. Det var en litt sur Marie som også kom hit i dag, men blir nok også blidere etterhvert ;-). Håper betennelsen din går over snart missrosa. Du får ta litt lett styrke på mage og rygg da vettu :-).

 

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

velkommen<3

 

i dag har jeg enda ikke fått i meg noe mat jeg er rett og slett ikke sulten! men kommer vel etter vært, fra og med i morgen av skal jeg være flink med sunn mat og trening!

været er så nydelig om dagen :D så passer seg ikke å sitte inne hele dagen<3

 

også har det seg slik at jeg kanskje skal til syden i sommer :) men vet jeg skal til sverige og kanskje danmark :) og da vil jeg være litt tynnere enn nå!

så nå skal jeg sette i gang for fulgt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

MarieSLu: så kjipt at du er blitt syk... håper det går fort over, så du kan trene igjen.

Lykke til med lesing til eksamen!

 

I dag gikk jeg på vekta og den var prikk lik som forrige mandag, 67,1 kg.

Jeg ble litt oppgitt, igjen.. og da sa mannen min, nå trener du! Så da holdt jeg på med manual på armene og en del styrketrening i stua og litt mer fra WII'en. Og nå er jeg svært så fornøyd med meg selv, skal bli mye flinkere til å trene styrke, i alle fall nå som jeg ikke bør løpe så mye.

 

Så, stinelill, i dag startet jeg og for fult! Nå skal det skje endringer, jeg er jo superflink med mat så det er treningen det står på.

 

Thea, flink du er og, håper du hadde det hyggelig på bursdagsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...