Gå til innhold

Ditt favoritt-hjemme-treningsapparat?


Arlzona

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor langt ute på bygda, og her er det ikke noe treningsstudio. For å komme til noe som kan ligne på noe sånt, må jeg kjøre 40 min, og det blir aldri aktuelt. Derfor går jeg en del, eller rettere sagt skal jeg begynne å gå mye mer enn før. (Jogging er utelukket pga dårlig kne.)

 

Men for variasjonen og fordi det noen ganger er så dårlig vær at det blir unnskyldningen for å være inne, vurderer jeg å investere i et treningsapparat. Noe forslag til hva som er lurest å kjøpe? Tenker da litt på det med å variere treningen.

- videoer og treningsmatte?

- stepmaskin

- ministep

- Sånn blanding av sykkel og step om dere skjønner hva jeg mener? Det er denne jeg egentlig har mest lyst på. Sånn med "plater" til føttene og fastlåste staver til hendene som rører seg når en trår. (De hadde sånn i Big Brother huset i 2. sesong.)

- Styrkeapparat

- Ergometersykkel? (Tenker at det er litt dumt å kjøpe denne når en kan ut å sykle når våren kommer. Egentlig nå også, men det er så ofte så glatt, og da blri ejg pysete, går heller.)

- Romaskin?

- Noe annet?

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har ikke noen apparat hjemme selv (studerer, og bor på en hybel her og en hybel der - det er ikke plass til så mye), men fra treningsapparat liker jeg aller best den du beskriver som var på BB2 - jeg blir supersliten, får brukt hele kroppen, kan variere noe (om jeg bruker armene eller ei, for eksempel - de har jeg mindre muskler i, og de blir fortere slitne), og føler at jeg bruker hele kroppen. Så jeg ønsker meg en sånn når jeg er ferdig med studiene om halvannet år.

 

Ellers har jeg i jula skaffet meg ei aerobicmatte, for den får jo plass overalt. Der skal jeg trene diverse styrke jeg har plukket opp gjennom ulike treningstimer. Jeg fikk også noen strikker, med et ark med 14 ulike øvelser. Dette kom nok på under 500 kroner, og kan jo også brukes på ekstremt mange måter. Sit ups mens du ser en film - da må du bare kjøre på, fordi du ikke får sett filmen når du ligger nede. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Sånn blanding av sykkel og step om dere skjønner hva jeg mener? Det er denne jeg egentlig har mest lyst på. Sånn med "plater" til føttene og fastlåste staver til hendene som rører seg når en trår. (De hadde sånn i Big Brother huset i 2. sesong.)"

 

Det er vel en elipsemaskin du snakker om? Noe ala dette (?):

 

http://www.aktivfritid-shop.no/product.asp?bid=1&art_no=50

 

 

Jeg har ikke denne hjemme, men det er det eneste apparatet jeg liker å trene på når jeg er på treningssenter. Jeg hadde kjøpt meg en elipsemaskin, dersom jeg hadde hatt plass hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ergometersykkel fra før, men en kollega anbefalte romaskin. Den gjør at du bruker de fire hovedmuskelgrupper, armer, bein, mage og rygg, og det er den sykling overlegen. I første tiden jeg brukte den fikk jeg vondt i magemusklene, da de ble utsatt for uvant arbeide.

 

Jeg kjøpt en hos http://www.sportsmaster.no, de har flere typer, men jeg kjøpte Infiniti R100APM. Den er av meget god kvalitet og jeg er fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk meg en Nordic Walker (en slik en med staver og plater) i romjulen. Målet mitt var å trene 3 ganger i uken med den. Men klarer jeg det? Nei! Det er så gøy så foreløpig trener jeg hver dag!

 

Men jeg er utrolig glad for at jeg lot meg overtale av min samboer og selgeren i butikken til å ikke ta den billigste utgaven. På den jeg kjøpte er det program som teller ned minuttene, og som regulerer motstanden på trinnene automatisk. Så det er akkurat som om du går i oppover og nedoverbakker. Det er også indikatorer som viser deg om du skal gå fortere eller saktere. Nesten som om du har din egen trener. Jeg forsøkte å trene uten program en dag, bare trakke i vei. Men det det ble jeg fort lei. 2 minutter tror jeg at jeg holdt ut! Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et treningsapparat som festes på døra, det er strikk i ulike styrke, der kan du trene alt du trenger å trene, den er kjempebra og tar liten plass. smart gym heter den og jeg kjøpte min på tv shop. virkelig å anbefale!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elipsemaskin (orbitrek), og det må være et av de bedre kjøpene jeg noen gang har gjort. Den jeg har nå, er Orbitrek nr 2. Den første ble så flittig brukt, at jeg rett og slett slet den helt ut. Trimapparater som kan stå forann tv`n er genialt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...