Gå til innhold

Skal ned 30 kg, men trenger noen å kjempe med.


Gjest linord

Anbefalte innlegg

Gjest linord

Er ei jente på 31 år, som har slitt med vekta de siste 10 åra. Har to jenter på 6 år og 2,5 år, som jeg er alene med. Har i løpet av det siste året tatt av 20 kg, men skal ned 30 kg til. Veier idag 108,1 kg. Har gått kurs i flere omganger. Første gang i hele 2005. Gikk da ned 16 kg, så ble jeg på nytt gravid og la på meg 33 nye. Begynte på nytt kurs våren -08. Gikk da bare et kurs, men fortsatt på egenhånd og resultatet så langt er 20 ned. Har forsvunnet 40,5 cm rundt kroppen. 12,5 av de rundt midjen.

 

Har nå funnet ut at jeg trenger noen å kjempe sammen med, som man kan dele erfaringer med. Motivasjonen er ikke helt på topp for tida, og trenger litt inspirasjon.

Skal ligge på 2050 kcal hver dag, og det er som regel ikke noe problem. Mitt største problem er trimmen, kommer liksom ikke igang. Synes det er vanskelig å få trent, har jo ikke noe sted å gjøre av jentene mine imens. Har tenkt på muligheten med treningssenter med barnepass, men liker meg ikke der... Har en cross trainer hjemme som har vært godt brukt, men er egentlig litt lei av den nå. Men må vel bare bite det i meg kanskje og ta den i bruk igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjemper gjerne i lag med deg. Har omtrent samme historien som deg. Hvis du går inn på bloggen min http://www.tirben.blogspot.com kan du lese mer om det.

DET ER JO KJEMPE FLOTT AT DU HAR KLART Å GÅ NED 20 ALLEREDE. Gled deg over det. Men det er nå som du sier du trenger MASSE motivasjon og hjelp til å komme videre. Man blir faktisk sliten av det arbeidet det er å gå ned.

Jeg har nå tatt kontakt med lege for å få hjelp og støtte siden jeg ikke kan gå på kurs i min kommune , men må ta det via internett. For meg er det ikke nok med internett og skriftelig kommunikasjon jeg må også kunne få snakke med noen om alt som gjør at akkurat kampen om å gå ned er så vanskelig. Da synes jeg det er letter å snakke med noen enn å skrive til noen om det.

Det å være aktiv på vektklubben både med å gi støtte og få støtte har tidligere vært en god hjelp for meg, og jeg er glad for å ha startet på igjen med det.

Jeg HEIER på deg og på oss for våre kiloer som SKAL av. For vi vil vi vil vi vil vi vil akkurat DET:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linord

Vil gjerne kjempe sammen med deg. Vi har jo en veldig lik forhistorie ser jeg. HAr vært inne på bloggen din og kikket, og kommer nok til å følge med der tenker jeg. Du har jo vært kjempeflink, og du vet at det fungerer.

 

Idag har jeg vært på jobb igjen etter noen dager fri. Har ikke fått trent i dag heller, men skal ihvertfall få det til i morra, for da er begge barna reist på vinterferie til mor og far. Da blir det besten ei uke som jeg bare skal tenke på meg selv, og da skal jeg komme skikkelig i gang med treninga.

 

Er spent på hvordan veiinga går til onsdag, da jeg har veiedag.

 

Sammen skal vi klare dette, for dette er noe vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linord

Da har jeg vært på vekta igjen idag. 108,0. Ned 100 gram... Jaja, ihvertfall gikk den ikke opp. Ingen forandring på cm i dag. Sliter skikkelig med å komme ignag med trimmen. Mat og alt annet funker veldig greit, men vekta mi går ingen vei uten trening. Jeg VET jeg må komme igang, men tiltakslysten mine er ikke på topp for tida...

 

Skulle egentlig komme skikkelig igang igår, men hele kvelden endte med tidlig seng, etter en heftig krangel med eksen(pappaen til jentene mine). Orket ingenting etter dette.

 

Men starter på nytt idag, og holder meg til den maten jeg skal ha. Siden jeg nå er i praksisperiode og da jobber turnus, kan det være litt vanskelig å spiste så ofte som jeg skal, men jeg holder de kaloriene jeg skal hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned:) Jeg er over lykkelig endelig å ha fått snudd trenden fra opp opp opp opp, til NED:)

Håper du får utnyttet dagene du er barnefri til å få til noen gå turer, det bruker å hjelpe på humøret mitt- Ut på tur:)

Men en må finne den trimmen en trives med, kanskje du finner noe du kan gjøre sammen med barna dine. F.eks ut i en skog,mark eller en tur i fjæra. Bare det å komme seg ut å frisk luft kan hjelpe på motivasjonen tror jeg.

LYKKE TIL , HEIER PÅ DEG ( og på meg:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linord

Da har jeg hatt meg en liten vinterferie, har akkurat kommet meg hjem. Har blitt litt altrnativ både i matveien og med trimmen, men er ihvertfall stiv og støl i hele kroppen og det er vel et godt tegn. Hatt ei fin helg hos kjæresten min, mens mine to jenter har vært hos pappaen sin.

Har nok ikke spsit så mye som jeg burde ha gjort i løpet av disse dagene, men ihvertfall sunt. Kjenner at jeg ikke er blitt hoven i fingrene mine denne helga, og jeg soom pleier være det mint annenhver dag!

 

Så er spent på hvordan veieinga blir til onsdag, og håper det går litt mer nedover nå.

Må nok bare stå på, og dra frem cross-traineren jeg har stående her hjemme. Ingen unnskyldninger lenger.

Synes det er litt vanskelig å komme seg ut med barna om kvelden. Er som regel hjemme 16.30, så er det å lage middag og spise, så skal minsten legge seg 18.30. Så da går liksom hele kvelden til det synes jeg. Må nok bare bruke min egen maskin så lenge de er hjemme, og benytte de få dagene de er hos pappaen til å få gått meg noen gode lange turer.

Skal nemlig klare dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedagen min igår, og denne gangen så gikk jeg ned 0,5 kg. Er fornøyd med det, men samtidig skulle jeg ønske at det løsnet skikkelig snart. Er liksom bare sånne små ned... Hadde også gått inn 0,5cm rundt magen og 1 cm rundt hoftene. Det er jo en liten ekstra puff i riktig retning det:)

Bare være flink denne helga, siden jeg bare skal være heime alene med barna denne helga. Ingen planer i det hele tatt, tror ikke vi reiser oppover til kjæresten min denne helga. Selv om vi har lyst til det da... Men vi får se i morra om vi drar opp eller lar det være.

 

Var flink og gikk 30 min på cross-traineren min igår, så må bare være like flink i kveld da...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og det gikk jo greit det. Var bare hjemme og koste oss skikkelig. Hadde en god tur ute med jentene i ca 2 timer på lørdagen, begynte jo selvfølgelig å regne ellers hadde vi sikkert vært lengre. Blei jo noen trimpoeng av det da. VAr flink å finne treningstrikken min igår, så da blei det litt styrketrening i går kveld. Kjente det idag;)

For øvrig er jeg idag startet i ny praksis i utdanninga mi, og er veldig spent på denne perioden. Har psykiatri i denne perioden.

Så da blir det nok ganske stillesittende disse ukene, så må være ekstra flink etter arbeidstid de neste ukene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg veiedagen min i går. Vekta viste nå 107,2 kg, og det vil vel si noe sånt som 0,3 ned denne uka. Hadde gått ned 0,5 cm rundt hoftene også. Var ganske fornøyd med det, har de siste dagene vært syk og ikke fått trent som jeg burde. HAr heller ikke tenkt så nøye over maten, bare klart å spise litt liksom. Men nå virker det som om det letter litt, så har bestemt meg for å dra til kjæresten i helga siden jentene er hos pappaen sin.

 

Ser at du har vært veldig flink i uka tirben, er stadig innom bloggen din. Du kan være stolt av deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest australia

Hei hei..:-) jeg synes det er veldig motiverende å lese det dere skriver...Jeg blir veldig gjerne med og kjemper sammen med dere! Jeg veier i dag 124 kg...har dere noen tips til hva slags trening jeg burde begynne med? Jeg har tidligere begynt å sykle men da fikk jeg atsma-lignende følelse og følte meg konstant " anpusten"...Tar gjerne i mot tips fra dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann australia. Velkommen skal du være! Det er bare en fordel at man er flere som vil dele tips og råd.

Selv sliter jeg fremdeles med sykling, så holder meg mye til å gå tur. Men har også en crosstrainer hjemme som jeg bruker en del. Ellers er jeg så smått begynt med litt styrketrening med en strikk.

 

Har denne helga vært hos kjæresten min, så er litt spent på vekt til onsdag. Var link og gikk en god lang tur på lørdagen. Men var også ute og spiste da på kvelden. Så ble det pizza idag når jeg kom hjem...

Men føler likevel jeg har vært flink, og har en kjæreste som oppmuntrer meg når det går riktig vei, og som er flink å minne meg på å spise ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orginalen

Hei,

Jeg skal i alle fall ikke kjempe imot!

30 kg er omtrent det jeg har igjen til jeg kommer ned i en mer passende vektklasse. Har ikke vært der på 15 år, så det er nesten så jeg lurer på hva det er.

Men jeg heier. Om jeg har råd?

 

Ja, ett. For jeg har tross alt nesten 30 kg mindre på vekta enn da jeg var på det største.

 

Jeg har fjernet de ti siste kiloene i alle fall tre ganger nå. Hver av de siste vårene. Når du snubler, husk det bare er å reise opp igjen. Faktisk er det lettere for hver gang.

Ikke tenkt på at du skal ned 30 kilo. Riv tallene fra hverandre og sett dem ved siden av hverandre på en rekke. 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16...

 

Da kan du slåss mot dem alene, de er nemlig ikke så tøffe i trynet når de ikke kommer i flokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...