Gå til innhold

Pålegg


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Jeg blir ofte lei av pålegg, og kommer stadig tilbake til en klassiker: kokt skinke og agurk (evt. tomat). dette har jeg spist så lenge jeg kan huske, altså fra jeg var barn :) Tenkte at vi kanskje kunne lage en tråd med påleggstips? Altså noen litt utenom det aller vanligste kanskje da. Det finnes helt sikkert noen sånne her fra før, men kom igjen da..bli med!

 

Jeg begynner med noen forslag:

Kavli ost med jalapeno + agurk (best på knekkebrød)

Brunost og aprikossyltetøy (egentlig ganske vanlig sikkert)

Skinke med avokado, (litt) salt og pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Her i huset går det mye i kornblanding, men innimellom blir det knekkebrød eller skiver. Da spiser skrulla:

* Kokt egg med litt majones og masse tomat (og gjerne ruccolasalat)

* Makrell i tomat med masse agurk

* cottage cheese med eller uten syltetøy (syltetøy passer ikke på knekkebrød synes jeg)

* Hvitost med epleskiver

* reker med enten litt majones/avokado eller avokadomajonesblanding (og gjerne ruccolasalat)

 

...og masse annet :). Noen av disse tingene er litt mer omstendelige, som for eksempel avokado. Det hender jeg lager for to lunsjer og putter halv avokado/avokadomajonesblanding og reker/skinke med litt sitronsaft og pepper i bokser. Står greit i kjøleskapet til dagen etter

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for at du minnet på meg på både cottage cheese med syltetøy og ost med eple, det skal jeg jammen spise snart :) Forresten synes jeg cottage cheese med syltetøy er godt på knekkebrød jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Neimen så bra da :)! Ja, vi glemmer liksom hva som går an å spise innimellom. Spis du syltetøy på knekkebrødet ditt! Jeg er litt sær og synes det eneste søte som går an på knekkebrød er brunost med eller uten syltetøy...og det er godt! Men det spiser jeg ikke så ofte - det er jo nesten dessert, det :).

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Kokt egg med reker

Fiskepudding med reker

Mager prim

Mager salami...

Spekeskinke

Roastbiff med rødløk og cherrytomat

Philadelphia ost med paprika

Mager nøkkelost

Litt italiensk salat med mager servelat

 

På knekkebrød bruker jeg også cottage cheese med kanel og litt eplemos lett...

 

Innimellom bevilger jeg meg også et knekkebrød med 20 g brie.... og det kooooser jeg meg med....

 

En annen ide kan være å lage en påleggsomelett med f.eks. sopp og løk og noen skinkestrimler, og dele over et par måltider.... Det smaker kjempegodt selv om det krever litt forberedelse.

 

Ja.... det var da noen ideer fra meg......

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prim også var noe jeg har glemt bort, takk for den :) Og mange andre fine tips. Er litt misunnelig på dere som liker makrell i tomat og annet fiskepålegg. Jeg har aldri likt det, og klarer bare ikke å venne meg til det... Så det blir mye kjøtt og ost på meg, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...