Gå til innhold

Jeg skal ned 21kg


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 21år som er fra Tromsø, men som bor i Bodø der jeg studerer. Etter snart 2år med vektøkning har jeg endelig funnet motivasjonen til og skifte livsstil. Jeg er 168cm høy og veier 89kg forøyeblikket. Målvekten min er 68kg som jeg skal nå innen sommeren 2010. Grunnen til at jeg har valgt nettopp sommeren 2010 er fordi jeg da er ferdig studert og skal ut for å finne meg jobb. Og i en anledningen ønsker jeg og være fornøyd med kroppen min, for jeg kan ikke legge under en stol at jeg har begynt å bli noe misfornøyd.

 

Jeg har i det siste blitt veldig oppmerksom på at kroppen min ikke er som den en gang var, og jeg har et ønske om å finne tilbake til den figuren jeg hadde da jeg var 18-19år. Og ikke minst kunne finne bukser som passer i en hvilken som helst butikk.

 

Jeg har tidligere trent på treningsstudio, men har ikke funnet motivasjonen til det denne gang, så jeg trener til pilates videoer hjemme i stuen ca 2-4ganger i uken. Jeg startet på nyåret med denne livsstil endringen min, men det har ikke gått helt som jeg planla. Jeg har faktisk gått opp 2 kilo framfor å gå ned, men jeg har gått ned noen centimeter da, og det er jeg glad for.

 

Jeg har meldt meg på et ned i vekt kurs(internett kurs) som starter i uke 14 for jeg må nok innrømme at det er matveiene jeg sliter med, så håper jeg at ting vil bli litt mer overskitelig med det kurset iforhold til hvor mye jeg burde spise osv.

 

Nå får jeg bare håpe motivasjonen holder, for jeg har kjent at den har begynt å svikte litt i det siste. Har nok noe å si med de 2 ekstra kiloene.

 

Hvis det er noen som har lyst å gå ned sammen med meg er det bare og henge seg på.

 

Dere får uansett ha lykke til med kilo tap alle sammen

 

hilsen

 

kriols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Gjest mangoo

Jeg vet akkurat hvordan det er å gå OPP i vekt når man begynner å spise sunt og mosjonere mer! Er det noe som dreper motivasjonen, så er det det! Jeg hadde akkurat samme start i februar, jeg gikk også opp. Men nå har jeg funnet en matstil som passer meg bedre, har så vidt begynt å trene, så nå håper jeg det skal gå nedover. Jeg har også ganske like mål som deg; jeg veide på mandag 87 kg, er 166 cm høy og målet mitt er noe mellom 60 og 65 kg, så en del over 20 kg skal jeg ned! Er forresten 20 år, og studere i Århus for tiden.

 

Lykke til videre! Ikke gi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er jeg spent på morgendagen. Det er siste dag i praksis (er allmennlærerstudent) og jeg er akkurat ferdig med baking og steking av ca.50 boller. Lovet elevene at de skulle få boller siden det blir min siste dag sammen med dem. Problemet er bare at lærerne også tar med seg noe godt (kaker e.l.) og de to andre studentene jeg er sammen med. Huff ser for meg at jeg ikke kommer til å holde meg unna alle godsakene.

 

Vel har i allefall nesten klart å holde fingrene unna bollene i kveld. Måtte teste den minste bollen for å se om den var gjennomstekt o.l.

 

Vel får se hvordan morgendagen blir. Er litt spent for hvor selvdisiplinert jeg er, for jeg har en plan om å ikke spise mer enn 1 bolle sammen med elevene, og heller ha med meg noe frukt og nøtter å spise på når bollen er oppspist.

 

Nei får vel ta kveld sånn at jeg kan være våken nok til å se hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mangoo

Slike situasjoner er vanskelige. Men du må være sterk, holde deg til planen din. Og ja, som du sier du skal, ta med noe du kan spise på etter du har spist/smark litt på bollene/baksten i morgen. Mengder er alt det handler om!

Lykke til! Og sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk bra i dag :-) De kakene som lærerne tok med var av den typen kaker jeg ikke liker, så spiste to epler i stede. De andre studentene hadde med pinneis som jeg også klarte å styre unna.

 

Vel har vært å lest inne på noen tråder at det er noen som skulle klippe seg, så jeg hiver meg i på samme bølge. Skal til frisøren i morgen for å feire at jeg er ferdig i praksis, men også for å markere en ny start i form av trening, kosthold og min nye livsstil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mangoo

Så bra at du greide å stå imot baksten :D Og frisørtime, det kunne jeg også godt tenke meg, må spare litt penger sammen først! Så blir man litt presset med at kroppen skal matche den fine sveisen :D

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk mangoo :D

 

Nei nå ble jeg fin på toppen :D Den frisørtimen var akkurat det jeg trengte. Nå har motivasjonen kommet tilbake igjen :) i allefall for en stund.

 

Dagen i dag har ellers vært helt grei til å være lørdag. Merker at godtesuget har kommet noe tilbake, men har klart å døyve det med saftis.

 

 

Vel får vel se hva som skjer i forhold til vekten på mandag da er det veie dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig utrolig rart hvor for det blir rotete. Har funnet ut at treningen min i dag blir husarbeid som består av ryddig, støvsuging og vasking. Det ser rett og slett ut som at en atombombe har eksplodert her inne. Så tror nok det blir noen kalorier som forsvinner.

 

Vel måtte bare snikveie meg i morges og da veide jeg 88,6kg så da er det 0,5kg som er borte på nesten en uke :D Får se om de fremdeles er borte i morgen tidlig :D

 

Nei det var det husarbeide...jaja kan ikke utsette det i all evig tid, så er vel bare å hoppe i det.

 

Kos dere videre resten av helgen folkenes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg veie dag. Til stoss for lite aktivitet og kanskje litt uforskiktig matinntak har jeg gått ned:D

 

Resultat:

start vekt (uke 10): 89,1kg

nå vekt: 88,4kg (-0,7kg)

 

Nei nå ble jeg motivert :D etter et par uker med vekt som har gått oppover selv om jeg har vært aktiv o.l. ble dette et kjempe bra resultat. Kanskje grunnen er disse forumene, for jeg har nok fått senket skuldrene litt og fått opp motivasjonen med ideer fra andre her inne :D

 

Ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, idag måtte jeg fortsette der jeg slapp i går i forhold til husarbeidet. Det så ikke ut her, men nå ser det mye bedre ut. :D

 

Ellers prøvde jeg meg på en liten gå tur, men det var så såpeglatt at jeg ikke gikk mer en i 30minutter. Ellers ble den en liten runde med pilates (20min) på stegulvet.

 

Nå håper jeg bare at jeg klarer og holde denne motivasjonen oppe slik at jeg kan ha flere gode resultater fremover. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel idag har jeg funnet ut at jeg ligger så langt etter i forhold til pensum og eksamen at jeg ikke kan ta meg tid til å trene idag. Så løsningen ble en omvei til parkeringsplassen + at jeg tømte bilen over to turer etter at jeg hadde vært på butikken. Så tilsammen ble det 20minutter med litt raskere gange. :D Får se om jeg tar meg en liten runde med pilates i kveld bare for å få noen flere trimpoeng.

 

 

Nei bøkene kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel idag har det gått noe dårlig med meg. Etter en samling på skolen som varte noe lengre enn normalt (fra kl.9-17, til vanlig 9-16)ente det med at kvelden ble avsluttet med et stykke browni. Huff jaja sånt skjer når man har lavt blodsukker og lite i magen. Spiste salat til lunsj og den holder ikke i all evig tid, og glemte å kjøpe med meg en yoghurt e.l. for å ha til mellommåltid.

 

Ellers gikk jeg til skolen idag, er så sliten på disse samlingsdagene så noe mer trenging blir det ikke.

 

Håper ting blir litt bedre i morgen, men har ikke alt for store forventninger pga vi skal ut å spise undervisningen er ferdig.

 

Vel er vel bare og krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke vært min dag. :)

 

Jeg startet like godt dagen med å forsove meg til samlingen. Videre får jeg ikke spist forkost før kl. 10 (et rundstykke med egg), for så å ha lunsj kl.12 (det ble en salat siden jeg ikke var noe sulten). Samlingen varte til kl.16, og da hadde vi bestemt oss for å dra til byen å spise ilag hele klassen. På restauranten gikk brannalarmen. Det positive var at det bare var en falsk alarm og at vi fikk gratis mat som takk for at vi likevel ville spise der :) Negative var at posjonene var så små at alle ble sittende å småspise hele kvelden. Dette inkluderer meg, jeg drakk sukkerfri brus (pepsi max), men med lite mat i kroppene nesten hele dagen og en liten porsjon middag (en wok med svinekjøtt) endte det hele med sjokoladekake til dessert og små spising av potetgull hele kvelden. Var hjemme kl.21 og føler at jeg sikkert har lagt på meg 10kg, føles i allefall sånn.

 

På toppen av det hele er jeg så trøtt og sliten at kroppen nesten ikke vil bære meg, noe som gjør at jeg ikke får trent. Har bare sittet hele dagen...huff ikke bra. :)

 

Får håpe morgendagen blir bedre for jeg orker ikke så alt for mange slike dager kjenner jeg.

 

Ha en fin kveld folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel selv om jeg ikke har vært særlig aktiv i dag føler jeg i det minste at jeg har litt mer kontroll enn i går.

 

Gikk den lille turen til og fra skolen, i tillegg til at jeg har vært noe flinkere med matveien enn igår.

 

Alt jeg håper nå er at jeg ikke går opp mer enn startvekten min i forrige uke på89,1kg. Men krysser selvfølgelig fingrene for nedgang selv om jeg har dårlig tro på det.

 

I morgen er en ny dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd å vært flink. Har nesten vært det, det eneste det skralter på er mosjon. Har tenkt at neste uke blir det turgåing hver dag. Ikke noe unntak. Skal gå til innkjøp av en MP3 spiller sånn at jeg kan ha musikk på ørene.

 

Ellers kommer min kjære hjem i morgen...Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i morgen er det en ny uke og en ny start. Denne uka har det ikke gått så alt for bra, så håpe neste uke blir bedre. Skal i allefall gjøre mitt beste for at det blir en bra uke.

 

Jeg har nok gått opp noe i vekt denne uken...huff jaja bra det er langtids jeg har satt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått mye bedre enn de siste dagene i forrige uke. Tror nok at det var veieresultatet denne uken som gjorde utslaget. Ble plutselig mer giret selv om det var en vektoppgang på 0,5kg.

 

Resultat:

Start vekt: 89,1kg

Uke 11: 88,4kg

Nå vekt: 88,9kg (+0,5kg)

 

Vel nå er motivasjonen på topp og nå er det ikke noe annet å gjøre enn å se fremover, for kiloene skal bort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare benytte meg av min gode motivasjon mens den enda er her, så jeg tok meg en gåtur som tok 40min. Jeg går på en måte rundt et borrettslag så jeg starter og stopper på samme plass, nemlig hjemme :P

 

Nå håper jeg bare at motivasjonen holder livet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i natt snødde det noe helt forferdelig, så etter å ha gått til skolen (10min) bestemte jeg meg for at det blir ikke noe ny gå tur senere i kveld. Men til gjengjeld har jeg trent 30minutter med pilates hjemme i stuen.

 

Håper morgen dagen blir like moriverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet jeg dagen min med en gå tur. Har nå som tidligere sagt funnet meg en løype som er 4,5km sånn ca.

 

Var utrolig deilig å starte dagen med en gåtur, ble liksom litt mer våken og opplagt :D

 

Så nå skal jeg fortsette dagen med å få lest mest mulig pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken kommer det nok ikke til å gå så bra i forhold til vektreduksjon. Jeg er jo mer aktiv nå enn jeg har vært tidligere, men det er matveien jeg sliter med. Jeg er rett og slett nødt til å bli flinkere til å spise sunnere og mindre posjoner. Spiser nok litt mye av de "galt" kaloriene, men ligger ca likt i forhold til kaloriene, men som sagt med litt for stor posjoner og "gale" kalorier.

 

 

Nei får vel begynne med lesningen igjen...nå gleder jeg meg til sommeren :D skal bli godt å bare slappe av for dette året har vært tøft med 16000sider i pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Denne uken har jeg vært sånn nogenlunde flink til å trene, men min største utfordring er matmengdene. Jeg sliter med å spise små men flere små måltid, jeg har en tendens til å spise få, men store.

 

Jeg tenkte jeg skulle sette mobilen til å ringe hver tredje time slik at jeg får en rytme på disse måltidene. Som studnet er det ikke alltid like lett når man kan stå opp når man vil og gjerne bare sitter og leser hver dag.

 

jaja når må jeg ta tak i meg selv, for jeg kan ikke fortsette slik jeg holder på nå, da går jeg ikke mye ned i vekt i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det veie dag igjen. Jeg har gått opp til startvekten igjen. Det ligger nok noe i at jeg har spist for store posjoner og at det går for lang tid mellom hvert av måltidene. Så denne uken blir det en prøvelse på å spise nok og regelmessig. For treningen har jeg i bok nå føler jeg.

 

 

Start vekt (uke 10): 89,1kg

Uke 11: 88,4kg (-0,7kg)

Uke 12: 88,9kg (+0,5kg)

Uke 13: 89,1kg (+0,2kg)

 

 

Vel i neste uke starter jeg på grete roede kurs så får se om det hjelper på måltidene. Og at jeg da kanskje kan gå ned i vekt og holde meg der.

 

Positivt er at motivasjonen fremdeles er der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...