Gå til innhold

På'an igjen...


Gjest australia

Anbefalte innlegg

Gjest australia

Hei hei alle der ute...SÅ er det min tur til å ta meg selv i nakken og sanke motivasjon til å få ett bedre liv. I dag viser vekten min 124 kg, og jeg er 180 høy..Målet mitt er å komme ned i 85 kg, og jeg trenger virkelig motivasjon til å klare dette..Min største utfordring er å virkelig finne troen på at dette går an. Akurat nå virker det uvirkelig at JEG skal få dette til, men jeg vet jo at det går an..Er det noen andre der ute som kan gi meg noen tips til hvor mye en kan forvente seg å gå ned i begynnelsen? Jeg vet at 1 kg i uka er ideelt, men og at en ofte går ned mer i begynnelsen...føler at jeg virkelig trenger en kick-start...

 

Ønsker dere alle der ute og lykke til, og håper at vi kan greie dette sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en halv kilo i uken er ideelt for systemet i kroppen! legg lista litt lavt så er det en større glede! de første ukene mister du stort sett væske så da går det litt fortere..

prøv å vei deg en gang i uken , veier du deg hver dag blir du fort skuffet for det varierer veldig.

trim!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann:) Men du må VILLE DET:)

Dette forumet er den rette plassen for å finne motivasjon, trøst, glede til å gjennomføre arbeidet. I tilegg anbefaler jeg veldig kurs for å få rett veiledning, spesielt i starten. Når du begynner å få gode rutner greier du deg kanskje med hjelp her fra forumet:)

Ca 1 kg i gjennomsnitt de første ukene kan nok være realistisk når du skal ned mye, etter hvert stabilsere deg seg på ca en halv kg i uke.

 

Heier på deg og hjertelig velkommen til 30-40kg gjengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klare å holde motivasjonen må jeg skrive en PLAN for hver dag - helst dagen i forveien - HVORDAN synes jeg dagen idag har gått, HVA skal jeg spise imorgen, HVOR MYE, og HVORDAN skal jeg få lagt inn litt aktivitet. Skriver ned tanker og ideèr - noen ting virker veldig greit, mens andre ting bearbeides på veien.

 

Jeg har en egen tråd her som jeg startet ca 1.januar. Siden da har jeg gått ned 10 - tenk TI kg!!! Og det er jeg utrolig fornøyd med. Men det kommer klart av at jeg har klart å holde motivasjonen, OG holdt fokus.

 

Når du spør om hvor stor vektnedgang man kan forvente: 0,5-1 kg er det som er fornuftig for kroppen - kroppen skal bli VANT til ny vekt, og det er IKKE lurt å gå for raskt ned.

 

Det er lurt å sette delmål, og gjerne med en premie til seg selv. OG målene må være realistiske!!!

 

Jeg har satt som mål totalt 3 kg pr mnd - på den måten vil jeg gå ned 30 kg når oktober/november kommer - og da begynner jeg å nærme meg det jeg ønsker å være på. Til nå ligger jeg jo godt i rute...

 

Mitt neste mål er 4,5 kg fram til 8.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest australia

Tusen takk for kjempemotiverende svar! Jeg er virkelig i gang,...Jeg har nå gått en uke på GR kurs, og desverre viste vekta mi ingen forandrin første uka,..MEN, så hadde jeg ikke sanket nok motivasjon heller...men NÅ er jeg virkelig i gang her...dere motiverer meg så mye!!! fantastisk...Jeg har begynt å drikke mye vann og rød te mellom måltidene..Nå er målet mitt først og fremst å fortsette på GR kurs hele 2009...selv om jeg blir umotivert så skal jeg IKKE stoppe..noen andre som er enig med meg der? Finnes det noen av dere som har vært lignende størrelse som meg som kan komme med noen tips om hva slags trening jeg bør begynne med? hvor mye, hvor ofte etc?

 

Ha en topp helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...