Gå til innhold

Smoothies


Gjest Mamseen

Anbefalte innlegg

Gjest Mamseen

skal jo være så sunt og bra...

 

Noen som har oppskrifter på sunne OG gode varianter?

 

Jeg pleier egentlig og bare tenke "man tager hva man haver" her, med mer el mindre hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å lage en vond smoothie:p Kjøp poser med frossen frukt i biter, f.eks mango, ananas og banan, bland med en jucie, f.eks ananas og hvis du vil ha litt kalsium og få en mer kremet konsistens så tilsetter du yoghurt! Det er også mye bedre for blenderen å mose frossen frukt enn isbiter. Så trikset er vel egentlig bare å blande frukt du liker med juice du liker..

 

Jeg har sett mange oppskrifter med sånn all-bran frokostbalndig og dritt oppi, men jeg foretrekker å bare lage vanlige fruktsmoothier og få i meg fiber igjenom brødfrokosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Denne var jeg hekta på i sommer:

 

Bringebær ca 1 dl (bruk ferske hvis du kan om sommeren, ellers frosne)

En halv banan (fersk eller frossen)

En skvett appelsinjuice (ca 2 ss)

Ca 2 dl Sans Vaniljeyoghurt

 

Kjør i blender. Det er vanvittig godt med ferske bringebær i sesongen! Da pleier jeg å tilsette isbiter etterpå. Men frosne funker også bra.

Jeg pleier å dele banan opp i skiver og fryse dem på et fat, og bruke det jeg trenger til smoothies. Kjekt hvis bananene er på vei til å bli overmodne og man ikke rekker å spise dem opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Pleier å kutte ut banan, sparer kallis

Jordbær og store bær halvtiner jeg. Mindre bærsorter lar jeg tine litt, bruker yoghurt som tilsvarer smaken på bærene jeg velger. Blir det for tykt, littegranne, vann, event juice.

Har av og til 1 ss vaniljekesam på toppen.

 

Nå har jeg vært i fryseren å henta bær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...