Gå til innhold

Melder meg inn her ;)


Gjest Tuppenoglillemor

Anbefalte innlegg

Gjest Tuppenoglillemor

Hei alle sammen. Er en jente på 20 år som ble mamma for første gang i Januar, til ei nydelig liten jente! Ble veldig tung på slutten av graviditeten ( ca 80 kg) og det er veldig mye for meg som kun er 160.. Nå er vekta nedi 66 kg, men skal ned til 55 før sommeren, er målet. Nå har jeg skrevet det ned her på forumet, så nå må jeg gjøre noe med vekta! Har sånn smått begynt å trene på sats igjen, noen timer i uka, + at jeg går turer med vogn når været tillater det :) Noen flere mødre her i samme båt?

 

Tenkte kanskje vi kunne lage en tråd her der vi skriver ned hva vi har spist og om vi har trent. De som føler for det kan skrive ned hvor mye de går ned i vekt etterhvert, men målet mitt er ikke å bli så mye "tynnere" men heller sunnere for helsas skyld :)) Kan også nevne at jeg ammer, så ting som sjokolade, alkohol, brus , snus ( ikke "usunt" i den forstand, men ikke bra allikevel") har jeg slutta helt med. Så ingen unnskyldning for å spise, drikke, eller bruke noen av disse tingene for babyens skyld :)

 

 

Skriver ned mine "synder" for idag, Mandag 30 Mars;

 

Frokost; 2 brødskiver med lett kaviar + et glass skummet melk.

mm/ Lunsj; 1 gulrot og en banan

Middag; Kyllingstrimler, wok og villris.

 

Så blir det nok en youghurt til kveldsmat.

 

Gått en times tur med barnevogn idag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Velkommen hit, og gratulerar så mykje med ei lita jente. Eg vart mamma for andre gong i januar til ein liten gut, og det er så koseleg med ein liten baby i huset.

 

Eg vonar du passar på å ete nok slik at det ikkje går utover mjølka di. I utgangspunktet synes eg det verkar som du har spist litt lite i dag? Eg brukar å registrere alt eg et kvar dag, og Grete Roede anbefalar at me skal ligge på omlag 1900 kaloriar kvar dag når me ammar.

 

Så flott du har trilla lang tur i dag, det er så deileg når det blir vår no, synes eg. Ein fin tid å ha småbarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! Her er det flere som ammer og slanker seg.

 

Med hensyn til hva du spiser og hva som er sunt - DU MÅ SPISE MYE MER!!! Beklager at jeg roper - det er bare så viktig at dine avfallsstoffer ikke havner i melken din og at det blir hva du gir til babyen din. Det er nok mye mer skadelig enn litt sjokolade i alle fall. propelle anbefaler deg noe som er fornuftig og hvor du vil gå ned jevnt og trutt med ca. 0,5 kg i uken. Noter ned alt du spiser her under Registrering - Mat og trim. Da får du oversikt over hva du får i deg :) Lykke til - dette går nok bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuppenoglillemor
Hei og velkommen! Her er det flere som ammer og slanker seg.

 

Med hensyn til hva du spiser og hva som er sunt - DU MÅ SPISE MYE MER!!! Beklager at jeg roper - det er bare så viktig at dine avfallsstoffer ikke havner i melken din og at det blir hva du gir til babyen din. Det er nok mye mer skadelig enn litt sjokolade i alle fall. propelle anbefaler deg noe som er fornuftig og hvor du vil gå ned jevnt og trutt med ca. 0' date='5 kg i uken. Noter ned alt du spiser her under Registrering - Mat og trim. Da får du oversikt over hva du får i deg :) Lykke til - dette går nok bra skal du se![/quote']

 

 

Hei, kosli med svar :)

 

Ja, skal spise mer.. Har faktisk fått mindre matlyst etter at jeg begynte å amme! og andre dager er matlysta på topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...