Gå til innhold

Skal vi slå på lyset sammen?


Gjest Orginalen

Anbefalte innlegg

Gjest Orginalen

Egentlig var jeg et stykke unna. I neste klasse. Men jeg skal ikke ned over 40 lenger. "Bare" 30 kg. Eller sånn deromkring. Inne i hodet mitt er jeg fornøyd om jeg klarer 30 til.

For jeg har allerede kvittet meg med 10 kg siden årskiftet.

Ålreit. De ti kiloene kvitte jeg meg med i fjor også på denne tida. Og året før. Til og med året før der igjen. Sånn cikra.

De sitter litt løsere hvert år.

Nå er planen klar. Jeg skal ikke stappe hodet under armen og løpe forbi vekta når jeg har kommet tils ommeren. Jeg skal ha på lyset.

 

Vil du slå det på sammen med meg?

 

Vil du hjelpe meg å ha lyset på? Så skal jeg forsøke å hjelpe deg med å ha det lyst.

 

I forrige uke hadde jeg 38 trimpoeng. Det skal jeg ikke denne uka. Men jeg skal forsøke å holde et snitt på 21 i uka. Fordi det gir meg følelse av å mestre situasjonen min.

Jeg har ikke blitt noen sylfide, men jeg tror jeg finner veien, enda jeg famler.

 

Slår vi på lyset? En-to-tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orginalen

Lyset siver inn på sidene av rullegardina. Den høyre hånden min drar i snora og gardina rykker opp.

Lyset strømmer inn.

Ute jobber sola i høygir for å gjøre det klart til sommeren. Selv om det ennå er flere desimeter med snø, er det håp.

Jeg kikker i speilet. Hmm. Her er det også en liten stund til sommeren. Det blir nok ikke denne sommeren. Så hardt klarer ikke sola å jobbe. Men jeg skal hjelpe til.

Viktigst av alt er det se lyset og kjenne varmen, mens det jobber. Gleden kommer med en gang, om du drar vekk gardinene.

Det er ikke nødvendig å vente til sommeren har gjort graset grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orginalen
Så flink du har vært' date=' 10 kilo er jo bra selv om du har tatt de av før. Alt du gjør er et pluss for helsa ;) Hva trener du for å hente inn 38 trimpoeng?[/quote']

Prøver å trene variert. Jeg ligger normalt ikke på mer enn 30-32 tirmpoeng. Men spinning tar en del tid, også ellipse. Akkurat den siste uka ble det to løse økter med spinning i time, så en gjennomkjøring på 3 timer sammenhengende spinning . Deretter umiddelbart ut i 7 kilometer gange på en time. Det var for å teste formen.

I tillegg til det, trener jeg styrke. Og gange. Og svømming, gjerne som restitusjon.

Plutselig blir det mange timer... "Problemet" er at jeg har fått relativt god form, derfor må jeg øke dosene for å opprettholde kicket. Det er bare vanvittig morsomt!

(Og tro meg, jeg har vært professjonell treningsmotstander i en årrekke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orginalen

Nå skal jeg bare hold en ukes tid og så skal jeg begynne på nytt kurs om ikke så kort - langt, mener jeg.

Forrige uke ble et lite antiklimaks med bare 11 trimpoeng. Så lite har jeg ikke gjort på aldri så lenge. Kan ikke helt fatte at det skjedde, men det er vel riktig...

 

Denne uka har jeg begynt bedre, med 4,7 trimpoeng i dag.

 

Joda, jeg forstår hva som skjer. Den gjennomkjøringen jeg hadde uka før med tre timer spinning og 7 kilometer på såvidt over en time rett etterpå, det er i overkant av hva som er lurt i øyeblikket. I dag har jeg gått halvannen times tid, syklet ned og opp til helsestudio og spinni der nede.

 

I morra kan det hende jeg bare skal slappe av, kanskje litt vekttrening uten for mye slit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orginalen

Supert!

Solstrålende er allerede på vei hitover. Vel akkurat nå regner det, men det regner jeg med at er over om et øyeblikk eller tre. Straks er det litt fridager, det er en utfordring, men det går seg til.

Gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kontiki

Alt går seg tel...ska jobb i påsken eg....trur det bi en utfordring. Vi får som regel en påskekurv med masse godt oppi tel sjæf og div pårørende tel pasienta...:-(

 

Meeeen eg ska hold i mot....:-D

 

Spinning kl 0615....va det kjipt?

Ska få ut sykkelen min idag da det ikke ha snødd hær i natt ......*tåmmlan opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Orginalen

Lyset blinker. Jeg fikk plutselig tilbake et par kilo igjen. Skal jeg gråte over dem, eller skal jeg glede meg over at det ikke er verre?

 

Jeg har svaret. Jeg skal fikse dette. Fordi jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...