Gå til innhold

Kan noen forklare meg?


Gjest Huskeberta

Anbefalte innlegg

Gjest Huskeberta

Jeg skal gå ned 30 - 40 kilo og jeg skal spise 1900 kcal om dagen og da skal jeg gå ned 0.5 - 1 kilo i uka...Den saken er liksom helt greit.

 

Men det gjør jeg jo ikke - går ned altså...

 

Så da er trim veldig bra, ikke sant.

 

Men hvor mye skal jeg trimme hver dag og hva skal jeg gjøre? Holder det med å gå en tur en times tid hver dag?

 

Hvis jeg trimmer 2000 kcal hver dag og spiser 1900 kcal - hva skjer da? Spiser jeg for lite eller "går det opp i opp"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke har trimmet mye før vil jeg anbefle at du starter opp med små turer på 30 min- 15 min ut fra hus og 15 min hjem gir over 1 trimpoeng, når du blir i bedre form øker du tida og lengden.

Trim er veldig viktig hvis ikke må du gå ned litt kaloriemengden.

Hvis du trimmer 2000 kalorier og skal spise 1900 kommer du helt sikkert på etterskudd og har spist alt for lite mat og kroppen kommer i sparebluss, så det er ikke lurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huskeberta

Så det vil si at jeg kan "sitte helt stille" og likevel gå ned...

 

Ikke rart jeg ikke går ned da:) Nesten morsomt at jeg må spise enda mer enn det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treschic

Heisan.. jeg startet på GR kurs i midten av mars. Går på maxi kurset og skal ned ca. 40 kilo. Det er så mye å huske på og så mange gamle uvaners om skal endres.

 

MER mat - oftere måltider - mer bevegelse osv.

 

Det som jeg sliter mest med er å spise MER enn før, og oftere enn før. Føler at jeg spiser og spiser HELE tiden, og mer enn det jeg ønsker.

 

Så var det dette med trim. Jeg kan ikke pga. en kneskade trene hva jeg vil, så jeg forholder meg til å gå turer og lett spinning. Ikke akkurat noen Jane Fonda trening, men jeg er ihvertfall i bevegelse. Jeg merker for hver "trim" økt at jeg føler meg mer og mer glad, selv om det bare er små økter jeg tar for øyeblikket.

 

Det som jeg finner mest ulogisk er hvor mye mat som forventes at jeg skal spise. Jeg føler dette er det som er mest "stress" fordi jeg må liksom hele tiden gå og tenke på hvor lenge siden jeg har spist og hvor mange kalorier jeg MÅ HA.

 

Kanskje det vil bli en logisk og "normal vane" etterhvert .. det får vi håpe. Gi meg gjerne noen tips til hvordan du selv opplever dette underveis.

 

Har fått tips fra flere på GR kurset om å legge inn alarm tider på mobilen. Dette fungere greit nok for å huske NÅR man skal spise, men det er jo tiltaket som skal til.

 

Frukt og grønt er alltid lett å ha med seg, men er man på jobb så kan man ikke dra opp en skive her og der og spise til støtt og stadighet. (kommer jo ann litt på hva jobb man har da)

 

Ikke liker jeg å lage mat heller så all den pyntingen av mat med salat her og der blir også en utfordring.

 

Huff, nok klaging fra meg... jeg er igrunnen en SVÆRT POSITIV person, men har etter slankekuren begynt å bli deprimert uten noen grunn. Har hørt det skyldes blodsukkeret og er visstnok vanlig. (få håpe det går snart over for det er ikke gøy å ha det slik)

 

Begynner å lurer på om Fedon eller andre metoder er smartere... ??

 

Dette går fooooooor treigt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinga78

jeg var også litt misfornøyd i begynnelsen.. Det gikk tregt i staren men det var rett og slett fordi jeg spiste for få kalorier. Nå er jeg oppe på meny 3 (altså 1900 kalorier) og kiloene renner av .Har gått ned 12 kg på ett og et halvt kurs. Jeg spiste altfor lite før, droppet frokost og spiste altfor mye kalorier til middag. Måtte rett og slett få igang forbrenningen. Jeg har forsøkt mange andre metoder men kommer frem til at denne er den mest naturlige. Gikk lenge på pulverkur og det var helt døden..ble veldig deppa og gikk fort opp igjen. fikk skrevet ut Xenical piller av legen. De gjør at du ikke tar opp alt fettet du spiser. Dette kan ikke anbefales.Magen min slo seg helt vrang enda jeg ikke spiste mer enn normalt med fett.

Jeg holder på Grete Roede som den beste kuren. Det er tross alt en livsstilsendring som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Enig med Vinga78. Prøvd det meste, men funnet ut at det er dette som holder i lengden. Men nå er det "mange veier til Rom", så finn din vei :)

 

Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...