Gå til innhold

protin rik men kalc fatitg mat


Gjest audis2

Anbefalte innlegg

hei noen som veit om mat sm inneholder mye protin. trener en del styrke og veit at det jeg spiser om dagen inne holder alt for lite protiner, for man skal jo ha i seg. 1.6 gram protin per kroppskg. og jeg ligger på under 50 gram protin om dagen. skulle ha vært på 160g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei noen som veit om mat sm inneholder mye protin. trener en del styrke og veit at det jeg spiser om dagen inne holder alt for lite protiner' date=' for man skal jo ha i seg. 1.6 gram protin per kroppskg. og jeg ligger på under 50 gram protin om dagen. skulle ha vært på 160g[/quote']

 

Om du har planer om å komme opp i 160 gram proteiner hver dag, så må du spise proteinrik mat konstant... Det blir nesten umulig å få i seg 160 gram proteiner hver dag kun via kosthold (utifra det jeg har hørt av folk som driver å bygger muskler). Dersom du driver med intens styrketrening og skal bygge muskler, så er det ganske viktig at du får i deg nok proteiner, men ellers så trenger man ikke å komme opp i 160 gram hver dag.

 

Kylling er kanskje den beste kilden til proteiner, samtidig som at det er magert. Det beste her er vel å velge kyllingfilet. Ellers er fisk og egg også gode proteinkilder.

 

Om du virkelig vil opp i 160 gram proteiner pr dag, så må du vel gjøre som de fleste bodybuilderne gjør, drikke proteinshaker.

 

Vær obs på kalorier om du har planer om å gå ned i vekt!

 

Det finnes sikkert andre i dette forumet, som kan litt mer enn meg når det gjelder styrketrening og proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...