Gå til innhold

Noen tips ?


Gjest Sissel90

Anbefalte innlegg

Gjest Sissel90

Jeg er helt ny på dette, men har lenge prøvd å gå ned i vekt, uten spesielt hell.

Har nå bestemt meg for å gi dette en sjanse :)

 

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde noen gode råd til en nybegynner. ?

Har også meldt meg på et maxikurs som startet første uken i mai :)

 

Håper på masse gode ideèr ... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Måtte bare innom for å ønske deg velkommen til forumet. Her er vi mange i samme situasjon; vi ønsker endring! Noen generelle tips:

 

Regn ut hvor mye du skal ha daglig (ligger en tråd på ny i vektlubben som forklarer dette). Jeg ligger på 1600-1800 kalorier pr. dag. Er ganske strikt i ukene, men unner meg litt hver helg. Dvs. nå til helga er det godtefri... I dag har jeg forresten spist kake, kollega på jobben som hadde bursdag. Bedre å spise litt sammen med andre enn mye alene!

 

Viktige ting (for meg iallefall):

* nok mat (utrolig nok) og husk frokost!!!

* 5 måltider om dagen (holder blodsukkeret stabilt og du unngår snavveltrang).

* minimum 2 liter vann hver dag (unngå å drikke dette for sent. Kjedelig å renne på do hele natta).

* trim av et eller annet slag, men gjør noe du liker! Da holder det best i lengden ;o)

* kos deg litt du og, enten det er søtsaker eller vin. Men husk, alle tåler litt, ingen tåler alt! Begrensning er viktig.

* Lurt å veie maten i begynnelsen slik at en får et forhold til mengde og kalorier.

* sett delmål og ikke ha det for travelt. Dette vil nødvendigvis ta tid!

* jeg har tatt før-bilde og målt i cm. Gleder meg til å sammenligne ved neste "fotoshoot". Ikke glad i bilder av meg selv altså, men lurt slik at en ser og setter pris på endringene.

 

Og husk, alle har tunge dager! Håper dette kan være litt til hjelp! Ønsker deg iallefall masse lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ett godt råd som har hjulpet meg : erkjenn over for deg selv at det kun er DEG SELV du lurer hvis du spiser ting som ikke er i henhold til din ernæringsplan. vær dønn ærlig og skriv ALT opp du putter i munnen, ALT !!! det har jeg gjort i 3 år, jeg går veldig seint ned i vekt selvom jeg har spist riktig og trimmet masse. kjekt da å ha det dokumentert så jeg vet at jeg ikke har 'gjort noe galt' selvom vekten inn i mellom står stille eller til og med går opp.

 

ønsker deg masse lykke til og gled deg til kurset :)

 

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haraball

Hei

 

For 1år siden veide jeg ca 130kg idag er jeg nede på 97 så dette har fungert langt utover hva jeg turte å håpe på for meg

 

Jeg satt meg ned å tenkte litt over hva jeg brukte kveldene på. Som de fleste av oss som har noen kilo for mye så er vi veldig flinke til å sitte i god stolen/sofaen og se på TV. Begynte å tenke på om det fantes noen måter å aktivisere kroppen litt, samtidig som jeg så på tv.

Gikk på TV-Shop og kjøpe et sånt belte på strøm som skal gi deg "six-pack" iløpet av noen uker men det funket selvfølgelig ikke

 

Neste steg var å melde seg på helse studio. Jeg var super motivert den første mnd men så begynte jeg å finne drøssevis av unnskyldninger for ikke å gå dit ; er litt små syk, sovet dårlig så orker ikke og så alt dette med tiltak med å komme seg dit:)

 

Det jeg gjorde til slutt og som har gjort vidunder for meg er egentlig veldig enkelt.

Jeg dro jeg ned til elexia og kjøpte meg en helt standard ergometer sykkel og plasserte den foran tv'en

 

Sitter nå å ser på TV mens jeg sykler i 1 time 3-5ganger i uken :)

 

Den første mnd var jeg helt ødelagt etter 15 min men har gradvis kunne øke så ikke mist motet om du ikke klarer lenge i begynnelsen.

 

Vi som har noen kilo for mye har alltid 1000 unnskyldninger for ikke trimme, men når du har en sykkel stående synlig hele tiden så blir du også minnet på å ta en økt.

Ja det krever litt selvdisiplin de første mnd men når du ser resultater så blir det bare gøy.

 

Jeg har ikke gjort så mye rundt det med mat men prøver å spise litt

"sundt" og ca 4 måltider om dagen (blir som regel bare 3).

Beklager til alle dere som snakker om å veie mat osv men er det virkelig noen som gjør det ?

For meg blir det ALT for mye tiltak og redd jeg hadde sklidd ut enda mer en jeg gjør nå :)

Har som regel en 1 dag i uken hvor jeg spiser alt "junk" og snop som jeg har lyst på for jeg syns forsatt det er veldig godt og er bestemt på at man skal unne seg litt godsaker også.

 

Dette er helt sikkert ikke etter læreboka men det har vært genialt for meg

 

Lykke til, det er håp for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...