Gå til innhold

Jeg vet hvorfor! men er ikke helt sikker på hvordan!


Gjest Gutt79

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 29. har gått på 2 kurs. første kurset gikk jeg ned 8 kg og var super motivert.

men gikk opp 6 kg igjen i løpet av et halvt år. da meldte jeg meg på kurs 2.

gikk da ned 3.2 kg. men jeg var ikke like motivert som første gangen, og tok det ikke like seriøst. har lyst til å gå ned mellom 6-10 kg. men jeg trenger å bli motivert(et spark i r*** om du vil)

er det noen som har noen tips. de vil bli tatt godt imot"vær du sikker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Hei :-)

 

Dessverre, når det gelder motivasjon - så er det bare du som kan motivere deg... Det er i hvertfall min erfaring.

 

Men som jeg kan se har du de beste forutsetninger til å klare det! For det første - du har ghort det før. Du vet hvordan du skal gjøre det. Og du kan.

 

Men du har det samme problemet som veldig mange andre (inkludert meg) - hvordan holde vekten etterpå... Så kanskje det er tingen for deg - gå ned det du skal og så melder du deg på ett "hold-vekten" kurs.

 

(Du skriver ikke hvor høy og hvor mange kilo du veier - så jeg kan jo ikke si om det er urealistisk mye å ta av det du ønsker, men det er en annen sak).

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å tenke etter hva grunnen til at du vil slanke deg er. Er det fordi at når du veier mindre føler du deg bedre? eller vil du se bedre ut for kjæresten eller det annet kjønn? etc etc.

Finn ut hva grunnen er å visualiser det for deg og legg til en god følelse.

 

Typisk for oss jenter (eller i allefall for meg) er å komme inn i drømme klesplagget

som vi vet vi ser smash ut i:) Å se bra ut i bikini på sommeren er en super motivasjon for meg i allefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må slutte å tenke slankekur. Du har tydeligvis ingen problemer med å klare slankingen. Det du trenger er å lære deg nye, gode vaner. (Ellers hadde du jo ikke gått opp igjen første gang, ikke sant?)

 

Du må selv vurdere hva du gjør riktig og hva du gjør feil - som førte deg opp igjen. Og så må du og kroppen din bli enig om en måte som gjør at du kan leve med en trivselsvekt og et trivselsliv for dere begge framover.

 

For noen er dette å ta et skippertak og komme seg ned og så deretter vokte hver bit man tar mellom tennene - for andre er dette å legge om til en livsstil med andre matvarer - for atter andre betyr det å gå over til et liv som treningsjunkie. Personlig håper jeg å finne fram til en mellomvei.

 

Hva er riktig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Mitt råd til deg er å gå på kurs helt til du har nådt trivselsvekten din. Når du har kommet dit, melder du deg på et hold vekte-kurs.

Du har klart å miste mange kilo før, du klarer det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tereseps - Gutt79 har ikke vært logget på siden 27.04.09, og denne tråden har ikke vært skrevet i siden. Så jeg tror ikke han leser svaret ditt. :) Hvis du ser på datoene i tråden, og det er gamle innlegg kan du trykke på brukernavnet til den som lurer på noe for å se når personen sist var pålogget. :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...