Gå til innhold

Er det noen some ønsker å å ned 30-40 kilo sammen med meg?


Gjest Erianna

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å gå ned i vekt, som alle andre her.... har prøvd i mange år, klart 5-10 kilos... men så ble jeg gravid :) heldigvis gikk jeg bare 5 kg opp under graviditet, og 5 kg til siden jenta mi ble født i agust 2008.

 

Jeg er 33 år, bor i Oslo området. Jeg ønsker å gå ned 30-40 kilos, jeg slitter med motivasjon. Jeg ønsker å ha noen som er i samme båt hvor vi kan hjelpe hverandre å oppnå målene våre. Nylig har jeg sluttet å drikke tab-xtra. Jeg drak over 1,5 liter daglig.det er bra nå er jeg ikke lenger en cola avhengig!!

 

Nå må jeg slutte med sjokolade!! hehe

 

JEg ønsker å bli sunnere og i bedre form og være stolt av meg selv.

 

Er det noen som ønsker å bli bedre kjent og være med meg i den prosessen.

 

Hislen

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Innom som snarest (...er på jobb...) for å ønske deg velkommen. Håper du finner masse motivasjon her inne på forumet! Mange i samma situasjon som oss :)

 

Lykke til med prosjektet!

 

:) Trønderpia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har akkurat satt igang. Har gått ned 1 kg og har ca 29 igjen.....

 

Regner med å få noen tunge dager innimellom, men er optimist!

 

Lykke til med din slanking, så snakkes vi kanskje en annen dag.

 

Ursula ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynte i dag med å passe på kosten... nå kjenner jeg allerede lysten til å spise uten å telle... litt lei og trøtt. Mannen min kommer sent i dag... jeg prøver å holde ut.

 

Enda godt at vi ikke ha snopp i huset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Jeg tenkte bare at jeg skulle kikke her inne for å se om det var noe av interesse. Har lenge lurt på om jeg skulle starte på kurs, men har prøvd for mange år og kilo siden. Nå er jeg større enn noen gang og depresjonen over aldri å klare å bli mindre, har aldri vært større. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke er 10 kg mindre i dag for jeg bestemte meg jo for å slanke meg i går??? Selvbedrag?

 

Da jeg fant tråden din måtte jeg bare svare (også fordi den var fra i dag). Jeg kan fryktelig gjerne tenke meg å starte opp sammen med noen andre som også må ned så mange kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenBonde

Hei, jeg syns du er flink hvis du klarer å gå ned på egenhånd. Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse av hverdagen og åssen kiloene renner på...

Jeg har nettopp startet på internett kurs her hos G.R. men tenker at det er fint å "snakke" litt med noen likesinnede. Det er mye mat man skal ha i seg, det vanskelige er jo sjokolade og lignende søtsaker. Jeg kan ikke skilte med noen nedgang i kilo, siden jeg startet i går (for ørtende gang). I dag har jeg tatt meg tid til å gå en tur ute i det deilige vårværet. Jeg tror mye av hemmeligheten for varig vektnedgang for meg ligger i mer fysisk aktivitet. - og kutte ut søtsaker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen... Gårsdagen er over med sine fristelser, i dag starter en ny!! :) Jeg har startet dagen med en banan og havre pannekake med naturliglett bringebærsyltetøy.

 

FROKOST

Havregrynpannekake

- 125 ml havre(lettkokt),

- 1 egg

- 125 ml melk eller vann

Man rører alt sammen, kan man gjøre det klart kvelden før, og steke det i

pannen. Det gir 2 medium pannekake. Litt annet måte å spise havregryn på.

 

LUNSJ

2 rundstykke med ost og skinke

 

MIDDAG

Blanding av rotgrønsaker, og ørret men en spiseskje med lett rømme

 

Dagen plan er å gå en fin tur med babyen og hunden... håper på 1 time litt styrketrening.

 

For to 1,5-2 år siden tok jeg GR kurs på nettet, gikk ned noen kilo, men det var ikke kjempe motiverende for meg. I mellom tiden ble jeg gravid osv. Jeg vurderte faktisk å melde meg igjen, ikke på nettet da, men jeg får vente for å se hvordan det går. Typisk for meg at jeg "bestemmer" meg for å spise mindre og sunt, første ting jeg gjør er å kjøpe sjokolade eller noe anet godt!! hmm utrolig dumt og da sier jeg, bare i dag!!! Jeg føler at jeg har vært på slankeren i 10 år!!! Slitsomt der der. Forstår ikke helt hvrofor jeg klarte ikke å gå ned i vekt, siden jeg er så misfornøyd med alle disse kilonene. Føler meg så dumt å falle for fristelser hver gang og blir så sur på meg. Jeg vet alt som skal til for å gå ned... men hvorfor har jeg vært så tung i 10 år!! :)

 

Siden jeg sluttet å drikke cola er sikkelig hovne i figrene og bena, fant ut at cola var årsaken siden det er vanndrivende. Har dere noe tips for å få vannet ut av kroppen?

 

Jeg tror at det blir bra hvis jeg klarer å skrive litt her hver dag om hvordan jeg har det og lese om dere som ønsker å være med.

 

Dere må bare beklage mine skrivefeil, er ikke norsk, men har bodd her i snart 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Hei' date='

Jeg ønsker å gå ned i vekt, som alle andre her.... har prøvd i mange år, klart 5-10 kilos... men så ble jeg gravid :) heldigvis gikk jeg bare 5 kg opp under graviditet, og 5 kg til siden jenta mi ble født i agust 2008.

 

Jeg er 33 år, bor i Oslo området. Jeg ønsker å gå ned 30-40 kilos, jeg slitter med motivasjon. Jeg ønsker å ha noen som er i samme båt hvor vi kan hjelpe hverandre å oppnå målene våre. Nylig har jeg sluttet å drikke tab-xtra. Jeg drak over 1,5 liter daglig.det er bra nå er jeg ikke lenger en cola avhengig!!

 

Nå må jeg slutte med sjokolade!! hehe

 

JEg ønsker å bli sunnere og i bedre form og være stolt av meg selv.

 

Er det noen som ønsker å bli bedre kjent og være med meg i den prosessen.

 

Hislen

Erianna[/quote']

 

Tror vi sitter litt i samme båt du og jeg... Men nå er det nok ! Har prøvd noen ganger, men motivasjon og fristelser stopper meg... så jeg trenger et ekstra puff, og kanskje en i lignende situasjon som jeg kan kjempe sammen med . ..

Hva begynner vekten din på - om jeg kan spørre ?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi sitter litt i samme båt du og jeg... Men nå er det nok ! Har prøvd noen ganger' date=' men motivasjon og fristelser stopper meg... så jeg trenger et ekstra puff, og kanskje en i lignende situasjon som jeg kan kjempe sammen med . ..

Hva begynner vekten din på - om jeg kan spørre ?...[/quote']

 

Tror at det er mange som oss... :) Jeg veier 112 kilos, og ønsker åveie mellom 70 og 80 kilos. Er 170 høy.

 

I dag har det gått bra med maten, selv om jeg har fryktelig lyst på noe godt og søt. Jeg må innrømme at humøret er ikke helt som det skal... stakkars mannen min. Er litt grinnete, dårlig humør og litt deppa... jeg må holde ut disse "kritiske" dager. Jeg innbilder meg at de første ukene er de vanskeligste. Det har gått 2 dager uten søtsaker... yess yess...

 

Kanskje jeg må henge et fint bilde av meg sel på kjøleskapet, et bildet hvor jeg var fornøyd. Det kan kanskje hjelpe. En ting ting som hjelper er planlegge middagene. Så må jeg jobbe litt med det. Har dere noe forslag på meny?

 

Sammen klarer vi det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen...

 

Endelig sover jenta mi... Det er så fint ute! Vi skal ta en fin og lang trilletur. Ellers gårsdagen kveld har ikke vært så lett, hadde bare lyst til å spise. Tok to knekkebrød!!! Ikke akkurat det samme som sjokolade hehe!! Så jeg har gått gjennom 2 dager uten søtsaker og over en uke uten cola!!! Er fornøyd! :) Må holde slik en lang stund framover, håper at det blir enklere.

 

I morgen skal vi på bursdag, det kommer nok til å bli vanskelig, med alle kaker, mat og brus... Jeg skal prøve å holde med unna. Ikke veldig lurt å ta noe søt så tidlig i processen... :) det kan ende at jeg tar en bitelite smaksspøve av en kake bare hvis den er ekstra god. hehe Men satser på at jeg ikke tar noe i det hele tatt.

 

FROKOST

 

3 knekkebrød, med lett margarin, skinke og litt ost

vann

1 eple

 

LUNSJ

 

Vet ikke enda

 

MIDDAG

Tikkamasala med ris og salat

 

Håper at dagen i dag blir lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erianna

God morgen!!!

 

Ja men da er det mandag igjen... gikk gjennom helgen og det gikk overaskende bra. Jeg spiste bite lite av alt. Så ja spiste jeg kaker!!! men bare for smaken skyld!! Spiste masse grønnsaker og gikk tur. De hjelper det der!

 

Det er veie dag i morgen, men jeg måtte bare se... og det går riktig vei!!! Jeg tror at det kommer til å gå bra denne gangen!!! vi kryser fingrene! Klart at amming hjelper meg, jeg får spise mer. :)

 

Manenn min hat lyst til å kjøpe en bolig i Slemmestad, vi bor i Oslo nå. Jeg er ikke veldig kjent. Er det noen her som vet hvordant der er å bo der? Vi kjørte der i går, så ikke så verst ut, man får mye for pegnene. Men det blir litt mer pendling, begge jobber i Oslo.

 

Jeg gleder meg til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Jeg bor i en av nabobygdene til Slemmestad :-) Det er nydelig langs med oslofjorden, særlig om sommeren!! Hvor i Slemmestad er boligen?

 

Det er flere nydelige steder utover ved Slemmestad. Nærsnes, Båtstø, Åros, Sætre (men da er du over på Hurumlandet).

 

 

Du har jo kommet deg gjennom helgen uten å spise masse snop :-)

 

Jeg er ca 176 cm og veier ca 107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erianna

Hei hei...

 

Har vært gjennom første uken... det gikk veldig bra!! Gikk neg 2 kilo, fra 112.5 til 110,5. Bra bra bra!!! :) Det er vel mye som er igjen da! Må øke aktivitetsnovå, og begynne å trene regelmessig.

 

 

Jeg bor i en av nabobygdene til Slemmestad :-) Det er nydelig langs med oslofjorden' date=' særlig om sommeren!! Hvor i Slemmestad er boligen?

 

Det er flere nydelige steder utover ved Slemmestad. Nærsnes, Båtstø, Åros, Sætre (men da er du over på Hurumlandet).

 

[/quote']

 

Det er på nyveien, ikke langt fra brygget. Da vi kjørte til Slemmestad passerte vi Vollen, ser så nydelig ut. Kanskje det blir mer slik i Slemmestad om noen år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...