Gå til innhold

Enkel kalorikalkulator


Gjest trollmor66

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale å heller bruke denne;

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Slik at man får med trimpoengene som beregnes her på vektklubben! :) Hvis du trener variert putt inn ulike trimpoeng slik at du finner ut hvor du vipper mellom de ulike menyene. Da kan du spise litt mindre de periodene du trener så lite og litt mer når du trener ekstra mye! :) (Menyene til Grete Roede er forklart i tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Jeg skal ikke være bombastisk og si hvilken av disse kalkulatorene som er best, men jeg personlig føler at GR sin gir meg ett alt for høyt daglig kaloriinntak. Ifølge den skal jeg ligge på meny 2 eller 3, mens jeg har holdt meg på meny 1 slik den andre kalorikalkulatorer indikerer.

Det har funket på meg iallefall, -7,5 kg og -14 cm i midjen siden 19 januar med moderat trim 3-4 dg i uka.

 

Uansett følg den som føles best for dere og lykke til med livsstilsendringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spise et kaloriunderskudd vil jo virke uansett om det er på 500 kalorier eller 1500 kalorier hvis det vedvarer over tid, for da har ikke kroppen noe annet valg enn å hente energi fra reservelagrene sine.

 

Grete Roede sin formel er egentlig ikke Grete Roede sin, den heter egentlig Mifflins formel. Den er testet ut i kliniske forsøk med noe som heter dobbel-merket-vann metoden, som ser at det faktisk er riktig metode for å beregne hvor mye kroppen forbrenner. Den er også en av få formler som egner seg godt for overvektige. De aller fleste av de andre formlene er kun laget for normalvektige. Den linken du la inn vet ikke jeg hvilken formel egentlig er, så jeg kan ikke si noe om de kliniske testene bak den formelen.

 

Uansett, hvilken meny man velger å legge seg på velger man selv, men jeg synes det er dumt å beregne et for lavt reelt energiforbruk basert på dårlige energikalkulatorer eller energiformler som er laget for normalvektige når man egentlig ikke er det. :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...