Gå til innhold

Ny dille: kapteinkjeks!


Gjest annamia

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått en ny dille: kapteinkjeks!! Namnam:) Gjerne med smørost eller fløteost på.

Er det veldig usunt å spise noen av disse som mellommåltid eller kvelds?

Vet at fløteost er veldig kaloririkt.. Noen som vet om det er det rikitge fettet som er i fløteost, eller om det er det fettet man helst ikke skal ha så mye av?

Forresten, vis noen vet om et sunnere alternativ til fløteost så kom med det! Jeg liker ikke vanlig gulost.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fløteost det samme som brunost? (en variant heter jo fløtemysost eller noe). Isåfall så har de jo en lett variant i skiver. Eller så kan det hende at den gode gammeldagse primen er mindre kaloririk enn brunost? Vet ikke helt!

 

Tror likevel jeg ville prøvd å holde meg til en frukt eller lignende som mellommåltid! Er så lett (ihvertfall for meg) å stappe i meg masse med kjeks når jeg først har en kjekspakke for hånden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fløteost det samme som brunost? (en variant heter jo fløtemysost eller noe). Isåfall så har de jo en lett variant i skiver. Eller så kan det hende at den gode gammeldagse primen er mindre kaloririk enn brunost? Vet ikke helt!

 

Tror likevel jeg ville prøvd å holde meg til en frukt eller lignende som mellommåltid! Er så lett (ihvertfall for meg) å stappe i meg masse med kjeks når jeg først har en kjekspakke for hånden! :)

 

 

Fløteost er graddarost!

 

Jeg prøver å begrense meg når det gjelder kjeksene. Det er kun 30 kalorier i en uansett, så vis jeg spiser f.eks. 4 så blir det 120 kalorier + pålegg på rundt 80: 200 kalorier - en liten lunsj eller kveldsmat. Perfekt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg anbefaler heller kjeksen som heter "Frokostkjeks" hvis du vil ha kjeks som mellommåltid. Smaker nesten det samme som "Kaptein", men er litt hardere og litt sunnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiberrik med solsikke smaker riktig nok veldig annerledes enn kapteinkjeks, men den er helt nydelig med gräddost på :) Og det visstnok sånn at fiber, spesielt fiber fra rug, hjelper fett ut av kroppen uten at så mye av det blir omgjort til energi (kalorier). Det kan kanskje gjøre at fiberrike kjeks/knekkebrød er bedre/sunnere sammen med feit ost enn kjeks laget på fint mel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Kalorimessig holder nok en kapteinkjeks eller to med greddost seg innenfor de kcaloriene du skal ha, men sammensetningen av måltidet er jo ikke så heldig. Kapteinkjeks er bare kalorier og ingen næring. Greddost er proppet med mettet og farlig fett.

Jeg sier ikke at det er noe galt med en kjeks i ny og ned, men det bør nok i utgangspunktet ikke ligge inne i hverdagsmaten din.

 

Prøv en sunnere kjeks som frokostkjeks eller kornmo med en lettere ost, f.eks philadelphia med yoghurt eller sans-ostene.

Ellers kan du bytte ut hele kjeksen med lompe med litt smøreost og kjøttpålegg og grønnsaker f.eks. Det er nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annamia

Huff da! Jeg pleier også ha smøreost på, men spiser maaange om dagen! Det passer inn i kaloriene, men er nok ikke spesielt sundt da!! Kjedelig, for det er jo såå godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...