Gå til innhold

Våger jeg igjen.....?


Gjest Tigris

Anbefalte innlegg

Gjest Tigris

Hei,

 

Jeg er en mamma på 38 år med mann og 3 små barn. Har vel følt meg overvektig siden jeg la på meg 10 kilo i løpet av den sommeren jeg var 18 år. Mange Grete Roede kurs har jeg fulgt, maxi kurs, mor &barn kurs og nå er det Aktiv kurs. Jeg er på Grete Roede kurs for n'te gang. Jeg føler det som et skikkelig nederlag og er flau over å gå på så mange kurs. Hvorfor kommer jeg ikke ned til en normalvekt, med ca klesstørrelse 40? og hvorfor klarer jeg ikke å motivere meg til å ta de siste kiloene som henger igjen. I stedet skjer det at jeg går opp 15-20 kilo igjen. Jeg virket kanskje demotiverende, men jeg kjenner at jeg innerst inne er lei av å kontinuerlig være på slankekur. Men Grete Roede er bra, så lenge man følger det, så jeg skal KLARE det. Og nå skal jeg holde fokus på TRENING og UNNGÅ LETTVINT MAT og STORSPISING AV GODTERI.

 

Denne gangen har jeg sagt til kurslederen at jeg ikke orker å se på tallet som står på vekten. Men jeg får oppgitt resultatet. Det å melde seg på et Aktiv kurs har nok vært veldig lurt, jeg har endelig kommet igang med trening igjen etter 3/4 års pause! Fra en forsiktig start 1 gang i uken, så prøver jeg nå å gå til 3 økter i uken på SATS.

 

Startdato: 15.04.09

1 kursuke: - 1,5 kg

2 kursuke: -0,0 kg

3 kursuke: -0,8 kg

4 kursuke: -0,5 kg

 

totalt: 2,8 kg (pr. 20.05.09)

 

Jeg ser at det er flere som er i samme situasjonen når det gjelder antall kilo som skal ned, så jeg håper at vi sammen kan klare å motivere hverandre.

 

Veiedagen min er onsdag kveld.

 

 

PS! Ser at dere har signaturer, hvor legger man inn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Skjønner det er mager trøst, men vi er mange som deg. Nesten så en skulle tro Grete Roede har egen post for meg i budsjettet sitt, lagt igjen mang en krone både hos GR og andre aktører. Det viktigste er at vi ikke gir oss! Kampen vi tar "i dag" er den viktigste. Så får vi bare prøve å glemme alle tidligere forsøk... Kan bli motløs av mindre.... NÅ skal vi klare det vettu! Lykke til :)

 

For å få signatur klikker du der hvor det står "Diskusjon". Du vil da få opp alternativet "Endre signatur". Prøv der du :D

 

Hilsen Trønderpie på 35, mor til 2, gift og som skal ned 30-40 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Det er godt å vite at man ikke er alene.. og det er fint at Grete Roede har laget denne siden slik at vi kan få dele litt råd/tips, tanker og følelser... :D

Jeg er 37 år og har mann og barn .. og holder til i Bergen ..

 

Masse lykke til på veien ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vi er nok mange av samme sort her. MEN en ting har vi kanskje felles vi har tro på at grete roede hjelper. Vi har tro på at det å spise normal og sunn mat er riktig i tilegg til trim.

Problemet vårt er at vi alt for snart går tilbake til de gamle dårlige vanene når vi er ferdig. Det er ihver fall mitt.

Min slankehistorie kan du finne i bloggen min : http://www.tirben.blogspot.com

Har nemelig bestemt meg for å dokumentere veien ned denne gangen i form av blogg. Kanskje det kan være en hjelp for meg å konkretisere resultatene og arbeidet på veien har jeg tenkt.

 

Slanket meg 45 kilo året 2006 og i år 2009 hadde hele 37 kommet på igjen:(

Men nå er jeg godt i gang igjen og er glad for å gå på grete roede kurs og å kunne delta her i vektklubben:) De gir meg ikke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Jeg er også en som har gjort dette noen ganger før, og vet at det er etter selve vektnedgangen det pleier å skjære seg for meg. Så hvorfor gidder jeg å prøve en gang til? Jo rett og slett fordi jeg vil ha den energien det gir meg å spise riktig og å få trent litt.

 

Så denne gangen har jeg ikke satt meg et fast mål på hvor langt ned jeg skal, eller når jeg skal være ferdig, jeg vet bare at jeg skal fokusere på bra mat og trening. Og om det kommer en dag med for mye mat så er det greit - det er livet!

 

Masse lykke til - jeg har laget meg en tråd under "Ned 20-30 kilo" men er innom å kikker hos dere alle sammen og heier på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Takk for innspill og noen tips på veien.

 

Monarda: likte ideen med å ikke sette mål. Men for meg så er målet mitt og trene 2-3 gr i uken. Og det skal jeg klare!

 

tirben: jeg skal ta en titt på bloggen din. Det som er så vanvittig kjedelig, er at man tenker tilbake på de kiloene man hadde klart å gå ned - og ikke klart å forbli der.

 

Fairytale: takk!

 

trønderpi: signatur er under bearbeiding, alltid vanskelig å finne på noe man skal kunne bli motivert av." Nå skal vi klare det," - jeg er så enig! :)

 

Idag kom jeg hjem fra jobbsamling. Planen for mat og trening var å spise ofte og trene 1-2 gr. på hotellet vi bodde på. Det var mye deilig mat der, og det ble nok altfor mye kosemerker, selv om inntaket av kcal total sett ikke ble så gærnt. Jeg håper treningsrunden jeg fikk tatt imorges tok kvelden på ett par av de kcal.

Ellers ble det svømming, SPA og mye vin.

 

Imorgen er det veiedag, og da skal vi prate litt om mental trening; dvs. jeg er deprimert, men skal kose meg med en bok - og ikke sjokolade osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tigris

Igår ble jeg imponert over meg selv. Skikkelig! og det var utrolig gøy å sitte igjen med den følelsen. Det gikk rett og slett på at under trening oppdaget jeg at jeg klarte å holde et høyt tempo på syklingen ..... og lenge! Uten å få melkesyre og uten sur smak i munnen. Det var barierebrytende for meg og gir mer motivasjon til å fortsette med treningstrenden.

 

Matmessig så går det sånn greit. Jeg kaster meg ikke over kaker og sjokolader, men prøver kose meg litt ekstra med kald deilig hvitvin. Prøver å spise variert og huske å få i seg alle måltidene. Og det er ikke lett.

 

Værst syntes jeg faktisk er når jeg kommer hjem og skal lage middag. Der står jeg foran kjøleskapet og lurer på hva jeg skal lage - samtidig som jeg er SULTEN. Utrolig lett av gammel vane og bare kaste i seg noe raskt, men jeg minner meg bare på at; nå er jeg på KURS.

 

Gikk ned 0,5 kilo til denne uken. :) - og bare 2 ganger igjen av kurset. Tiden har gått så veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...