Gå til innhold

hjelp meg


Gjest Stine18

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsjenta

Huff, nei, både godtri og innesluttethet er noe tull...! Så kjedelig at du ikke er frisk... Man blir jo så lei også, av å ikke orke noe.

 

Åh, ja, den følelsen kjenner jeg igjen. Det er jo noen ganger veldig deilig å komme i gang med trening igjen, da, men mange ganger så er det ekstra tungt også, synes jeg...ikke første, men andre gangen etter en periode uten trening, det er tungt, syns jeg.

 

Håper du er bedre i morgen, så du orker både sykling/jogging og rydding:)

Jeg skal smårydde bittelitt, og vaske badet. Også skal jeg kanskje sykle tur med ei venninne, eller gå tur. Kaaaanskje jogge :) Egentlig skal jeg til ei god venninne og spise middag. Men jeg tror jeg melder avbud, for jeg kjenner ikke de andre som kommer så godt, også prøver venninna mi å spleise meg med en gutt (hun sier det ikke, men jeg gjennomskuer henne så veldig lett). Jeg vil ikke spleises!

 

Veiinga i dag gikk heller dårlig... opp, opp og opp :D 74,6 kg... At det er mulig! Men jeg regner faktisk med at det var en del annet enn reint fett også som var med på den vekta. Nå er jeg ganske motivert igjen, så satser på at det snart går nedover igjen:)

 

Hva pleier egentlig du å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Skjønner hva du mener.. Jeg synes og det er tungt å komme igang igjen. Mest fordi jeg er sint på meg selv for at jeg slutta og da er i dårligere form enn hva jeg pleide å være:S skjønner ikke hvorfor man hele tiden skal være misfornøyd med seg selv.. synes det er trist!

 

hehe.. høres ut som mine venninner igrunn:p Skjønner egentlig hvorfor du ikke har så lyst til å dra.. spesiellt når de prøver å spleise deg. Det blir fort så veldig flaut også vet man ikke hva man skal si + følelsen av å ikke klare å finne seg en date selv:s tror kaaanskje den er den verste:/

Sykkeltur hørtes kjempe kos ut!:) selv er jeg fremdeles ikke i form. måtte ta avføringtabletter i går kveld fordi magen er helt sær, så har blitt litt slått ut av det. har drukket masse vann idag da for at jeg ikke skal få væskemangel.

 

På en vanlig dag spiser jeg 1 skive ovnsbakt grovbrød til frokost, somregel med italiensk salat på. Lunsj 2 skiver med ost eller noe anna jeg fant i kjøleskapet. Middager blir det mye drittmat. Er veldig dyrt å velge sunne middager synes jeg, men prøver å ha kyllingmiddag 3 - 4 ganger i uka=) Er sjeldent jeg spiser kveldsmat med da pleier d å bli frukt eller en skive.

Drikker en del melk og=)

 

Så bra at du føler at motivasjonen kommer tilbake! ikke la deg knekke av at vekta går opp. Dagene er forskjellige, og det kan godt være at den viser mindre imorgen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsjenta

Oj, unnskyld, nå svarer jeg visst seint her!

 

Men JA, jeg er helt enig med deg! Det gagner da ikke til noenting å gå og være sint på seg selv, eller mislike seg selv... Likevel er det mange ganger vanskelig å la det være.

Det ser ut som du spiser ganske sunt, egentlig :D Jaaa, det er ganske vanskelig å finne sunne og billige middager... På den andre siden er jo kostholdet veldig viktig for helse og livskvalitet, og man brukte en mye større andel av lønna si på mat enn det vi gjør nå. Egentlig er det jo noe det er verdt å investere i... (Som om jeg er god på det, liksom... Go first price og Toro!).

 

Mandag veide jeg 73,7 kg, tirsdag 74,0 :) Vet man ikke skal veie seg så ofte, men hallooo -det frister! Jeg spiste ikke noe mye på mandag, så skjønner jo at jeg ikke hadde lagt på meg fra den ene dagen til den andre! Det er uansett kun snakk om 300 gram... :)

 

Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal begynne på et Grete Roede-kurs! Herregud...det er sikkert bare fordi jeg er så overtrøtt at jeg torde å melde meg på! Tenk så flaut... Når jeg tenker på sånne kurskvelder og sånt, grøsser jeg... Og egentlig kan jeg en del om kosthold fra før. Men jeg antar man blir enda mer motivert av å delta på kurs, og at man liksom "må" ha gått ned litt før neste gang man veies på kurs.

 

For en sunn og flott kropp, og god helse, får jeg heller bruke litt penger, og tørre det jeg ikke tør; å starte på slankekurs. Men jeg forteller det aldri i livet til noen!!

 

Hvordan går det med deg? Har du blitt noe bedre siden sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronpiken

Jeg har begynt å bruke min ordentlige e-postadresse her, og har registrert meg på nytt, siden jeg skal begynne på kurs (fy, hvor mye jeg gruer meg!).

Én ting er å slanke seg, noe helt annet er det når det også er andre enn en selv som setter krav til en...

 

Sitronpiken er altså Solskinnsjenta, og Solskinnsjenta er Sitronpiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg nå leste ditt forrige innlegg ble jeg veldig stolt av deg. Det krever mye å tørre å våge seg ut på noe man ellers ikke ville gjort, men du skal nok se at det vil gi resultater. det er ofte sånn at når man møter flere som sliter med det samme som en selv og har samme mål, så er det lettere å nå det målet. Så jeg synes det er kjempe bra at du velger å investere penger i en sunnere kropp!

 

Hva mat angår er jeg enig; det er viktig å ta vare på kroppen og derfor spise sunn mat - selv om den er dyrere. det går mye toro og first price her og, men hvorfor ikke? det er da vanlig mat=)kjøpte inn masse frukt idag; nektariner, bananer og kiwier. så nå gleder jeg meg masse til å lage fruktsalat imorgen tidlig som jeg kan ha med yoghurten mitt.

 

300gram er ikke mye da:p henger nok sammen med at du ikke spiste mye på mandagen. veier du deg på morran? veide meg igjen idag etter et opphold på over 1 uke. veide 70 blank. men på magisk vis har midje+mage gått inn med 3 cm. tror det er pga at jeg var sinnsykt oppblåst også hjalp det med de pillene..

- men morro er det ihvertfall!

 

Skal på ball om 2 uker. gruer meg. har en nydelig gallakjole som jeg gikk med i konfirmasjonen min for !4! år siden, tenker å gå med den, men føler ikke jeg ser så bra ut i den. så derfor vil jeg prøve å få stramma opp kroppen litt sånn at jeg føler meg vel på ballet. Er fadderuka så vil veldig gjerne se bra ut sånn at jeg føler meg bra=) Tenkte jeg skulle jogge en tur imorgen tidlig. har funnet en fantastisk fin joggerute der hvor jeg bor. masse skog og stier:D

 

Også får jeg valp imorgen! gleder meg som en unge:D

 

Håper du har det fint. når begynner kurset forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronpiken

Men da har du jo gått ned litt, da! Ikke verst, synes jeg:D Skjønner veldig godt at du vil se bra ut, når det er fadderuke og sånt...da skal man liksom bli kjent med mange nye også. Fint å føle seg bra da!

 

Oj! Kommer du inn i kjolen du brukte til konfirmasjonen! Hehe, jeg brukte bunaden min, og den har ikke passa på to år... Men så kom jeg seint i puberteten også, da.

 

Så flott at du har funnet en bra joggerute!! Det er så fint å jogge i skogen. Herregud... VALP!! *Misunnelig*

 

Når begynner egentlig du på skolen? Og hva skulle du studere igjen? Vet ikke helt om du har skrevet det, jeg...

 

Jeg har det supert, men har spist litt for mye snop og for lite sunn mat i dag, da... Har helt sikkert kalorioverskudd. I kveld var jeg på avskjedsfest hos ei venninne av meg, det var veldig koselig. I mårra skal jeg til Oslo med mamma, søstra mi, tanta mi og kusina mi, og på lørdag skal jeg være med på en underskriftskampanje på dagen, og på kvelden er det avskjedsfest for ei annen venninne:) På søndag jobber jeg også, og på mandag er det skolestart! Gleder meg skikkelig, jeg!

Jo, og 24. august starter det forbaska kurset, da. Herregud, jeg blir jo blakk av sånne impulsiviteter..!

Tusen takk for skryt, forresten! Jeg finner på så mye rart når jeg går en stund uten å sove... Sov ikke noe natta mellom tirsdag og onsdag, og nå må jeg altså ta konsekvensene :) På den andre siden var det på en sånn våkenatt at jeg -helt spontant, søkte på folkehøgskole også...det var et særdeles vellykka valg, så jeg satser på at dette blir det samme... Jeg regner med at jeg blir veldig motivert!

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, d er viktig å føle seg bra når man skal møte nye mennesker, for å si det slik følte jeg meg elendig idag, så sosial var jeg ikke(skolen begynte i dag) Jeg går på UiS og skal ta en bachelor i engelsk med historie som breddefag. Planen er å bli lektor en gang i fremtiden;)

 

hehe, kommer fremdeles inn i konfirmasjonskjolen ja, men jeg var tidlig "utvokst"; fikk pupper i en alder av ni også hadde jeg en litt stor mage som kompenserte for mangelende hofter, så det er nok derfor jeg kan bruke den fremdeles. Elsker den kjolen.. Er en rosa, lang kjole med snøring langs ryggen og høy splitt fra Floyd<3 - så nettopp på "the confessions of a shopholic" så ble noe klesfiksert igjen. hehe

Bunad er kos! hadde da jeg var yngre men så vokste jeg fra den:( hvordan type bunad var det du hadde?

 

Valpen er nydelig! "Desverre" er den som valper flest - trengende, så den tørr ikke helt å være aleine ennå, noe som er litt stress med tanke på skole, men det går greit

 

hvordan underskriftskampanje var du med på? nå har du begynt på skolen, trivdes du?? hvordan føltes det å være tilbake på skolebenken?

 

hehe, kjenner igjen de "ikke få sove" impulsene, men som du sier så fungerer de som regel bedre enn forventet;) tror nok at du kommer til å bli svært fornøyd med at du valgte å gå dra på kurs.

 

Idag har vært en grusom dag; mistet bussen til første skoledag så kom for sent, følte meg tjukk så var kjempe nervøs og turte derfor ikke snakke med noen også presterte den ene vennen jeg har der å kalle meg for en "sunn og frisk jente" dvs; lubben. Er vel unødvendig å fortelle deg hvor utrolig irritert jeg da ble, så da ble det ikke noen fadderarrangementer på meg idag... Og som den ustabile personen jeg er så løser jeg denne frustrasjonen med å dra til butikken å kjøpe godteri.. har spist en halv pose sprø miks + en daim og litt is.. :/ så imorgen blir det trening. skjønner ikke helt hvorfor jeg driver med dette, det går jo bare ut over meg selv uansett:S men jaja, nå skal jeg ikke skrive så mye mer:p hehe

 

hvordan har dagen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronpiken

Huff, det var trist å lese at du ikke har hatt en særlig fin dag. Skjønner så godt hva du mener med at man føler folk mener lubben når de sier at du er ei "sunn og frisk jente". Men egentlig tror jeg ikke det er det folk mener å si. Når du føler deg feit fra før av, tolker du alt negativt også... Håper du får vært med i mårra, hvis det skjer noe da! Kanskje det blir kjempegøy, og kanskje du føler deg bedre etterpå!!

 

Åh, den filmen er ganske bra! Og kjolen høres kjempefin ut.

Jeg hadde (og har fortsatt -har bare vokst fra den, og deler den med min supersporty, slanke lillesøster, som har begynt på idrettslinje) vestfoldbunad. Den har blå stakk, og rød overdel, er av ull, det er hvit linskjorte og to søljer +sølvlenke som snører sammen overdelen over brystet...også er det sånn border her og der, og et forkle man kan ha på og masse greier :)

 

Du spiste ikke SÅ mye godtri, da, tross alt. Det kunne vært verre, liksom :) De siste gangene på jobben har jeg spist masse smågodt hver gang... I dag klarte jeg endelig å holde meg unna, selv om jeg hadde med altfor lite mat. Men siden jeg har spist så mye de siste ukene, er jeg fornøyd med maten i dag, selv om det ble i minste laget, ca. 1000 kcal, om jeg regner fort.

 

Jeg er HELT blakk, dvs. jeg er i minus, for lånte tre hundre og noe av ei venninne i sta. Heldigvis har jeg knekkebrød og brød, gulost og to tomater +ei suppepakke og litt spaghetti og tomatsaus. Så jeg skal nok overleve til jeg får lønning!

 

Det høres ut som ei interessant utdanning. Jeg synes det er kjempedeilig, faktisk, å være tilbake på skolen!! Haha, gleder meg nesten til å få lekser... Hittil har det bare vært slækt, da... Jeg kjenner ingen enda, men det er egentlig greit. Håper bare jeg blir kjent med noen etterhvert!

 

Og ja, den underskriftskampanjen var for oljefritt Lofoten og Vesterålen:)

 

Håper du får en god natt! Du får skrive og oppdatere om åssen det gikk på skolen i mårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

oisann, dette ble et sent svar. Skolen går fremdeles ikke bra, har veldig få timer til nå og har vært syk i de fleste så er ennå ikke blitt kjent med noen.. veldig kjedelig og utrolig lite motiverende.. har ingenting å gjøre på fritiden annet enn å være hjemme med en trengende hund og kjæresten min, og for meg som er mer enn normalt reiselysten er det ILLE.

 

tror faktisk han mente at jeg var lubben,m han har sagt lignende ting før.. føler "alle" gjør det, men med en gang jeg begynner å trene og spise sunt så klikker det for dem og de kaller meg anorektisk..utrolig sårende igrunn.

 

den bunaden høres kjempe fin ut!! hvor gammel er søsteren din?

 

synes du var flink som klarte å holde deg unna godteriet, det blir ofte mye godteri dersom man kjeder seg på jobb og det står fremme.

 

livet på hybel er hardt. off, får nestern vondt av deg, men virker som om du har greie matvarer å leve på en stund fremover da=) er litt matlei for tiden jeg.. så blir endel pizza:s

 

Det var jo et godt formål å holde underskriftskampanje for=)

 

off.. merker jeg er lei av å ha valp (litt flaut å si det så tidlig egentlig); den våkner mg kl 7 om morran ved at den skriker, den kan ikke være alene så jeg får ikke trent og biter og driter på alt. kjæresten min er helt gira på den da, så vi må beholde den..

 

nå skal jeg lage fruktsalat=)

hvorda har du deT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...