Gå til innhold

Prøver å GÅ ned i vekt


Gjest hevingen

Anbefalte innlegg

Gjest hevingen

Da er jeg i gang igjen. Og jeg håper virkelig dette er siste gangen jeg må starte så høyt oppe... Jeg har ett sted mellom 30 og 40 kg jeg vil ned. Og jeg har jo prøvd noen ganger og mislyktes. Jeg er ikke hard nok og flink nok med meg selv til å klare veldig strenge regimer. Så nå har jeg tenkt til å gå meg ned i vekt. Jeg har vært inne på dytt.no og funnet ut hvor langt jeg må gå hver dag for å klare å gå ned 0,5 kg i uka. Så jeg begynte i forrige uke med skritteller og passe stor motivasjon. Jeg må gå 9000 skritt om dagen. Og med tanke på at jeg har en stillesittende jobb er det ikke noe å hente der. På en vanlig dag går jeg ca 2500 skritt uten noe ekstra. Så det vil si at jeg må prøve å gå på meg nesten 7000 skritt for å fylle dagskvoten. Det blir ca en times tur, med staver. Da klarer jeg faktisk å komme opp over 10000. For i følge dytt.no kan jeg legge på 20% når jeg går i moderat hastighet med staver. Formen er ennå ikke god nok til at jeg klarer å gå fort.

 

Så nå henger det et skjema på kjøleskapet hvor jeg hver kveld fører opp hvilken rute jeg har gått tur og hvor mange skritt jeg har gått om dagen.

 

For å få dette til å passe inn i hverdagen må jeg ta en times tur på kvelden etter at minsten er i seng. Så i 19-tiden er det ut på tur. Og jeg merker allerede ett ønske om å komme meg ut. Jeg vet ikke om det er kroppen som husker at jeg elsket å gå tur da jeg var yngre, jeg gikk alltid masse. Men i alle fall er dette ikke så vanskelig som jeg hadde trodd. Og jeg har lastet ned noe podcast fra NRK til iPoden, så da kan jeg gå og høre på radioprogrammer som jeg ønsker. I går f.eks hørte jeg to program av 20 Spørsmål. Og jeg så sikkert litt rar ut der jeg gikk og humret for meg selv. ;)

 

Vil bare legge inn litt her også, da blir det litt mer forpliktende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Det høres ut som du har mosjonsplanen planen i orden iallefall, dette lover bra. Hva tenker du om kostholdet da? Dersom en følger Grete Roede får en overraskende mye mat pr dag og er mett hele tiden (dersom en velger sunn mettende mat) Er å annbefale :-)

Er i samme situasjon som deg, har 36 kg igjen til ønsket mål og er på uke 4 av endrede matvaner og økt mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Jeg prøver å tenke litt GR når det gjelder mat. Men å telle kalorier klarer jeg ikke. Men jeg spiser forholdsvis ofte, kan nok legge inn noen ekstra mellommåltider i løpet av dagen. Og jeg har klart å kutte ut på kveldssnackset ;) Middagen er kanskje den største utfordringen når man kommer sliten hjem på ettermiddagen så er det veldig fristende med noe fort. Og særlig når gubben skal velge mat, da blir det lett frossenpizza eller liknende. Selv om jeg har masse kyllingfileter i fryseren. Men når jeg glemmer å ta dem opp til tining så blir det ikke så fort og greit å lage mat av dem. Enda det er mye bedre og mange flere valgmuligheter enn pizza eller hamburgermat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest hevingen

Da har det vært noen hektiske dager her i huset. Jeg har hatt lange arbeidsdager, opplegg på kveldene, og noen dager alene med ungene. Så det har vært dårligere med turer denne uka. Jeg har hatt ett snitt på mellom 4 og 5 tusen skritt om dagen. Målet er 9000 foreløpig, så det er litt skuffende. Men i dag kom jeg meg i gang igjen. Jeg passer hund for tiden, så da hun måtte luftes gikk jeg like godt en ordentlig tur. Så da har jeg ikke gitt opp. Og det er faktisk det viktigste for meg. Jeg tror jeg nok har gått ned litt denne uka også, for jeg må inn på nytt hakk på beltet! ;) Jeg har gått ned ca 1,5 kg på to uker, så jeg er spent på denne uka. Men det er ikke veiedag før tirsdag, så spenningen varer en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest hevingen

Gåingen har ikke vært like effektiv som den første uka. Det har vært bygging av veranda, og så kom varmen. Og jeg blir totalt utslått når det blir så varmt. Når temperaturen blir sånn at jeg kunne tenkt meg å gå ut så sier klokka at jeg må legge meg. Men jeg prøver å gå litt ekstra hver dag. Så jeg har mer aktivitet i hverdagen i alle fall. Og det er jo ett fremskritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...