Gå til innhold

Vekt-terskel?


Gjest tuppa72

Anbefalte innlegg

Gjest tuppa72

Jeg lurer på om jeg har nådd en såkalt vekt-terskel. Har veid omtrent det samme nå i snart 1 mnd,virker som det har stoppet opp litt,går et par hundre gram opp,så går jeg de ned osv....Den vekten jeg er på nå,har jeg vært på tidligere,en god stund,og jeg har lest her inne et sted at da er det vanskeligere å komme seg videre. Dersom dette er en såkalt vekt-terskel,er det noen som har tips til hvordan jeg kommer over den? Eller må jeg bare være tålmodig,og stå på som før? Er takknemlig for svar. Motivasjonen er litt laber nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Februarmamma

Ikke gi opp, da går det bare oppover. Trøst deg med at du iallefall står stille og ikke går opp i vekt.

 

Platåer er vanlig og kan vare en god stund uten at jeg vet hvorfor. men her er noen ting du kan sjekke for sikkerhets skyld (kanskje har du hørt om de før, men bedre å nevne de for sikkerhetsskyld);

 

1. Er du sikker på at du spiser riktig? Både å spise for mye og å spise for lite kan gi platåer. sjekk på https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi hva du bør spise.

 

2. Kanskje du kan trene mere eller annerledes.

 

3. Skriver du opp alt du spiser uten å lure deg selv? Tell kalorier for en periode for å dobbeltsjekke -om du ikke gjør det til vanlig.

 

4. husk at kroppen endrer seg og har ulike behov ettersom du går ned i vekt; En som vil gå ned mer enn 10kg må spise mer enn en som vil gå ned mindre enn 10kg, når vi går ned i vekt må vi trene mer for å forbrenne like mange kalorier som vi pleide å forbrenne etc -kanskje noe av dette må justeres siden du har nådd et platå?

 

Det er det jeg kan komme på av årsaker. Uansett; ikke gi opp! Det er veldig normalt. Og om du har gjort alt jeg nevnte og fortsatt står stille -fortsett å spør folk om råd samtidig som du kan trøste deg selv med at du mest sannsynlig har en mye sunnere livvstil nå enn før du gikk ned -om du opprettholder trening og sunn mat-og det gir livsviktige resultat for helse og velvære i seg selv!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppa72

Takk februarmamma for gode råd!

Jeg hadde ikke hørt alle disse tingene før,så nå har jeg lært noe nytt :-)

 

Prøver å skrive ned det meste,og iflg kalkulatoren stemmer det helt greit, hvertfall i snitt pr uke. Jeg skal prøve å trene litt mer kanskje,har 12-14 tp pr uke,men skal prøve å joggelitt oftere,så får vi se hvordan det går.

 

Takk også for oppmuntrende ord!! :-)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sjekk litt nøye hva du spiser og veier, og ikke minst trim

 

Jeg har holdt på i ett år og gått ned 20kilo og har møtt på disse tersklene ett par ganger. Begge gangene har det egentlig vært enkle løsninger. Det er bare å se de. Den ene gangen spiste jeg for mye og den andre gangen for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...