Gå til innhold

Tenk...


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Gjest Okinawa

Tenk,

 

*-tenk å kunne ligge på ryggen på gulvet, mens datra mi sitter på magen min og tøyser, og samtidig kunne "se" henne......ikke som nå, når jeg er så feit at kinnene mine siger ned i øynene mine slik at jeg må løfte hodet veldig opp for å se henne skikkelig.

 

*-tenk å kunne prøve ett plagg i str XL, og kjenne at det faktisk passer.....ikke som nå, når jeg er så feit at selv XXXL blir litt i minste laget.

 

* -tenk å kunne handle i vanlige butikker, på vanlige avdelinger.....ikke som nå, når jeg er så feit at jeg kun kan handle på XLINT, Generos, BIB, og Stor mote fra Amanda.

 

* -tenk å kunne være med datra mi på div aktiviteter på feks hunderfossen.....ikke som nå, når jeg er så feit at jeg må melde pass, da det står max 95 kg osv....

 

*-Tenk å kunne være med datra mi på badeland, uten å føle meg aldeles forjævlig, .......ikke som nå, når jeg er så feit at min snart 4 år gamle datter aldrig har bada i basseng....

 

*- Tenk å slippe å føle GLEDE når mansen kom, for da vet jeg at gubben ikke maser om sex.....ikke som nå, når jeg er så feit at sex er mildest sagt grusomt, til trass for at mannen hvist nok elsker hver cm av meg....

 

* -Tenk å kunne føle glede ved at mannen tenner på meg, ikke som nå, når jeg er så feit at jeg bare vrir meg i vemmelse når han stryker over meg, og mistenke gubben for å sa syke seksyelle prefferanser...nemmelig ekstremt feite damer...

 

* -Tenk å kunne ha ullstilongs og ulltrøye under vinterdressen i bhg,.....ikke som nå, når jeg er så feit at jeg har dress i str 58, og bare har bh og truse under, må det dersom jeg skal få igjen glidelåsen over magen.

 

* -Tenk å kunne ha normal shorts og t-shirt på varme dager der vi er ute hele dagen i barnehagen, ikke slik som nå, når jeg er så feit at det er bare enorme svarte "telt" som jeg kan bruke.

 

* Tenk å kunne bruke klær med farger, ikke som nå, når jeg er så feit at jeg virkelig ikke kler annet enn svart, så sjuler jeg iallefall litt av konturene av de vemmelige valkene mine.

 

* Tenk å kunne handle på nærbutikken, ikke som nå, når jeg er så feit at jeg greier ikke handle mat i butikken i bygda, for jeg vil ikke noe skal se meg med mat.....selv sunn mat.

 

* Tenk å kunne slippe å slite med vonde tanker, som å gru seg til noen jeg bryr meg om dør, for jeg har virkelig ikke noe å ha på meg i begravelsen.

 

* Tenk å kunne se ut vinduet 17mai morgen, og konstatere sol og blå himmel meg en følelse av glede, ikke som i år, når jeg fikk klump i halsen og måte blunke vekk noen tårer, for jeg innså at jeg MÅTTE ta med snart 4 åringen i tåg.......kunne det ikke pøsregne da, så kunne vi blitt hjemme i steden......

 

* Tenk å kunne være med på felles foreldremøte i barnehagen jeg jobber, og kunne reise meg opp og presentere meg, og føle meg noenlunde normal....ikke som nå, når jeg er så feit at jeg de siste 2 årene har "brukt" datra mi, og fdacet "sykt barn".......... For tanken på å reise seg opp og få alles øyne rettet mot meg og lese deres avsky i blikkene er mer enn jeg greier.

 

* Tenk å kunne slappe av ved siden av mannen min i senga...........ikke som nå, da jeg later som om jeg er veeeeldig trøtt, og legger meg en time før han, ca 22:00 for å kunne late som om jeg sover, så jeg slipper at han tar for mye i meg, for når han konstaterer at jeg sover, snur han seg (med ett lite sukk) og sovner, og jeg får ligge urørt. Forde jeg føler det vemmelig å bli klodd på de enorme valkene.

 

*Tenk å kunne kjøpe en vanlig pen bh..... ikke som nå, når jeg er så feit at det selv på xlint er vanskelig å finne bh i str 105 D....takk og pris for bh-forlenger....

 

* Tenk å slippe å føle seg som en feit idiot, når styreren fremmer vikigheten av sunn kost i bhg, for bedre helse og forebygging av overvekt.....ikke som nå, når jeg er så feit at skammen brenner i annsiktet, for alle ser vel at JEG ikke følger bhg sin kostråd, så vanvittig feit jeg er.....

 

* Tenk å tørre å bestille seg en flytur........ikke som nå, når jeg ikke tør dra med fly, forde jeg passer ikke ned i setet, får ikke ned brettet, og får ikke på meg selen. Jeg greier ikke takle skammen jeg vil føle ved å måtte ha to seter, og seleforlenger.

 

* Tenk å kunne ha støvletter på.....ikke som nå, når jeg er så feit at jeg får ikke noen støveletter over leggen....og så jeg som ELSKER sko.....

 

Tenk å...............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Regner med dette er en liste som skal motivere til "kamp" :)

 

Men husk også at du har en datter som forguder en snill og oppofrende mor.

Og husk at du har en mann som elsker deg "tross feil og mangler" :P

 

Men skjønner "argumentasjonen" din og ønsker deg masse lykke til. Jeg stikker nok innom igjen!

 

Mvh Trønderpia - som også er i "kamp" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen tanken ; tenk om.

Vet du at i 2 år gikk jeg rundt og drømte om en tryllefe som kunne trylle meg slank. Først tenkte jeg at feen bare kunne trylle bort alt på en gang. Så kom jeg til å tenke på at folk rundt måtte jo reagere om det plutselig bare var halvparten av meg igjen. Så da fikk jeg et nytt ønske. At tryllefeen skulle trylle bort en kg i uken til jeg var slank, og så kunne jeg bare si stopp når det passet meg.

En dag våknet jeg opp fra dagdrømmen, startet på GR kurs, og vet du. Vi kan gå en kg ned i uken uten tryllefeer og Tenk om. Overraskende nok er det ikke så sinnsykt krevende heller.

Du må bare vri tankegangen bort fra tenk om, til KLART JEG KAN!

 

Hva tenker du om det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei og velkommen!

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.

Det er tungt å komme igang, men det skal ikke så mye til for å gjøre alle disse "tenk om.."'ene til virkelighet :P

 

Jeg anbefaler deg sterkt å melde deg på et Grete Roede-kurs. Der vil du få hjelp å sttøtte til å spise riktig meny som gjør at du går ned i vekt på riktig måte. Og ikke minst klare å komme skikkelig igang med ny livsstil.

Du skriver at din overvekt hemmer deg i aktiviterer med datteren din, og det er det bare du som kan gjøre noe med :) Ved å legge om kostholdet vil du øke livskvaliteten din mye og du vil føle deg bedre....gjør det for deg selv og for datteren din.

 

Her på forumet får du mengder med støtte og gode råd så fortsett å skrive på denne tråden, bli en del av miljøet her inne! Det hjelper i allefall meg til å holde fokus på kosthold og trening.

 

Ønsker deg masse lykke til :)

 

Hilsen Vilde

 

PS! Jeg har en egen tråd inne på "ned over 40 kilo" - stikk gjerne "innom" meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...