Gå til innhold

Begynt på internett kurs, ca 7 kg igjen


Gjest spirevipp

Anbefalte innlegg

Er alene med barna i dag. Far ble hentet i formiddag med helikopter av kamerater som har arrangert utdrikkingslag for han.

 

Jeg synes alltid det er litt vanskeligere å spise riktig når jeg er alene med begge to. Har liksom ikke så mye tid til å tenke på mat. At det i tillegg er lørdag, gjør ikke saken bedre..

Uansett vanskelig eller ikke, så er det bare å komme seg igjennom dagen. Har forberedt meg godt og handlet inn riktig mat. I dag er det viljestyrken som kommer til å få seg en hard treningsøkt.... Tøffe dager gjør deg sterkere er det ikke sånn det er....

 

Håper på en riktig fin lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Jeg var ikke helt snill mot meg selv og viljestyrken i dag. Skulle finne på noe med barna og havnet på matfestival! Man går jo ikke dit og utsetter seg for fristelser frivillig når man slanker seg! Der var det alt av hjembakst,pølser, is ja alt du kan tenke deg av fristelser. Utrolig nok har jeg nå kommet hjem igjen like "tom" som da vi dro. Kjøpte kun et grov brød som jeg la i fryseren. Fy søren så stolt jeg er av meg selv!

Det var kjempe gøy for barna da. De fikk ri, kjøre traktor og hoppe i høyet. Mor sto og så på med vann i munn og "grete" i hodet. Denne gangen vant hodet! Hurra, hurra for en nok en fin grete dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner formen å komme seg. Fortsatt veldig tett og snufsete, men kroppen føles mye bedre. Det er jo godt for med 2 dager til bryllup er det litt å ordne.

 

Status nå etter sykdom er på minus når det gjelder trimpoeng, har så vidt orket å gå opp trappen. Veide meg i dag og ligger på stedet hvil. Er egentlig helt greit, har bare forsøkt å få i meg det jeg har hatt lyst på og ikke tenkt på kalorier nå de siste ukene.

Har bestemt meg for at helgen som kommer er "kose" helg. Skal nyte hotell maten til fulle. Fortsetter selvfølgelig på mandag igjen, men i helegn er det helt grete fri:) oj som jeg gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott nedgang spirrevipp.

håper'

du er frisk igjen av influensaen nå.

 

ikke lenge igjen til bryllupet nå:-)lykke til.:-)

 

så flink du var før helgen som fikk vasket og ryddet,det gir også mange kcal forbrent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du har sendt stafettpinnen med forkjølelse/influensa til meg:-) Jeg har tettet til fra i går og føler meg skikkelig tufs - satser på å sove det av meg. Håper du får en fantastisk helg ifb med bryllupet ditt. Nyt det og sørg for å noen til å forevige alle de gode øyeblikkene - det går så fort alt, den dagen:-)

 

Du kommer helt sikkert til å bli helt nydelig i brudekjolen din, merkelig å si det når jeg ikke vet hvem du er, men det føles sånn:-)

 

Skriv inn en liten rapport på mandag da - så vi andre får høre hvordan det har gått:-)

 

LYKKE TIL I HELGEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort:) Nå er jeg veldig fornøyd og glad. Vi hadde en strålende dag med nydelig vær. I helgen hadde vi barnevakt og koste oss på et Spa hotell. Ble mye god mat og drikke, men det var jo planlagt.

Nå er det tilbake til hverdagen igjen. Begynner på hold vekten kurs til torsdag. Er nok ikke helt der jeg skal være, men kursleder sier det er ok at jeg begynner likevel.

Skal på spinning i kveld, har ikke trent på lenge, så det blir godt å komme i gang igjen.

 

HermineH: tusen takk for alle hyggelige hilsener. Har ikke fått vært inne hos deg og sett hvordan det går med deg, men det skal jeg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi hadde en flott helg. Føles faktisk fint å være gift!

 

Når det gjelde vekt, så veide jeg meg i dag, og står fortsatt på stedet hvil. Virker som de 3 siste kiloene ikke kommer til å forsvinne så lett. Det har jo vært noen utskeielser i det siste også, så det gjør jo sitt. Nå er jeg ihvertfall tilbake til trening og meny 2. Var på spinning i går også, så uken har begynt bra. Kjenner at det ikke er så vanskelig å finne på sunne middager lenger, det har liksom blitt en vane og velge magert.

Gir meg ikke de siste 3 skal også bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det ikke det? Vel, du får ta deg noen rugbrødsdager i stedet, Spirrevipp:-) Regner med at tidligere omtalt "spirrevippmann" også er happy! De tre kiloene du har igjen fikser du, du må bare komme i støtet igjen. Husk at 7000 kcal mindre enn hva du forbrenner er en kilo ned! Det betyr at hver spinningtime teller! Og hver kcal mindre inntatt teller - kjenner at jeg veier mer for og imot nå som jeg ser hva det "koster" å dytte i seg en diger skive med klausen grisla full av sjokade pålegg:-)

 

Du får komme deg inn på tråden min - jeg suser nedover i vekt - har tatt av over 13 kg nå - så nå er jeg halveis omtrent - har skrevet masse rart på profilen min - ramler jo litt rare tanker ned i hodet når man holder på slik som vi gjør.

 

Dine tanker har inspirert meg masse - du er knallflink til å jage dumme tanker bort vekk - jobber fortsatt med saken, og føler at jeg er i ferd med å lykkes i å snu tankene til det bedre mtp mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for som alltid veldig koselige tilbakemeldinger HermineH. Du inspirerer meg masse også, godt at vi kan inspirere hverandre:)

 

Synes rugbrødsdager er vekdig passende for tiden jeg er inne. Her nytter det ikke å hvile på laubærene. Skal på hold vekten kurs i kveld, selv om jeg ikke skal holde vekten helt enda, men sikkert lurt å begynne å tenke på hvordan det skal gjøres når jeg kommer dit.

 

Det sies at det er vanskeligere å holde vekten enn å gå ned - tro det den som vil. Jeg vet ikke, har aldri vært der at jeg kun skal holde vekten. Men uansett de siste tre skal bort før jeg begynner å tenke i de baner!

 

Egentlig er jeg utrolig stolt av meg selv som nå kun har tre kilo igjen. Da jeg startet i mars hadde jeg mange flere kilo, og ting så egentlig litt mørkt ut. Utrolig hva det gjør med selvtilliten å mestre. Det er det handler om, å mestre hverdagen uten mat som trøst, kos, osv. Jeg merker nå at det ikke er så farlig å bli lei seg, jeg kan gråte uten å døyve følelsen med mat. Det kommer mer og mer sjelden over meg at "dette må jeg spise vekk" Jeg mestrer! Jeg tror at når jeg først har lært det, og tørr det ikke minst, så vil vel ikke det forsvinne igjen. Det tror jeg også vil hjelpe meg å holde vekten. Jeg trenger kun å spise når jeg er sulten, ikke for alt annet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for som alltid veldig koselige tilbakemeldinger HermineH. Du inspirerer meg masse også' date=' godt at vi kan inspirere hverandre:)

 

Synes rugbrødsdager er vekdig passende for tiden jeg er inne. Her nytter det ikke å hvile på laubærene. Skal på hold vekten kurs i kveld, selv om jeg ikke skal holde vekten helt enda, men sikkert lurt å begynne å tenke på hvordan det skal gjøres når jeg kommer dit.

 

Det sies at det er vanskeligere å holde vekten enn å gå ned - tro det den som vil. Jeg vet ikke, har aldri vært der at jeg kun skal holde vekten. Men uansett de siste tre skal bort før jeg begynner å tenke i de baner!

 

Egentlig er jeg utrolig stolt av meg selv som nå kun har tre kilo igjen. Da jeg startet i mars hadde jeg mange flere kilo, og ting så egentlig litt mørkt ut. Utrolig hva det gjør med selvtilliten å mestre. Det er det handler om, å mestre hverdagen uten mat som trøst, kos, osv. Jeg merker nå at det ikke er så farlig å bli lei seg, jeg kan gråte uten å døyve følelsen med mat. Det kommer mer og mer sjelden over meg at "dette må jeg spise vekk" Jeg mestrer! Jeg tror at når jeg først har lært det, og tørr det ikke minst, så vil vel ikke det forsvinne igjen. Det tror jeg også vil hjelpe meg å holde vekten. Jeg trenger kun å spise når jeg er sulten, ikke for alt annet lenger.[/quote']

 

 

SÅ! Der satt den igjen:-) Du er så flink til å overtale deg selv. Jeg er også på god gang til å mestre! Jeg trenger også kun å spise når jeg er sulten OG DA SPISER JEG SUNDT!

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på hold vekten kurs i går, og ble enig med kursleder om at jeg skal følge meny 2 i en mnd frem til neste kurskveld. Ønsker virkelig å gå ned de siste 3 kiloene, så er spent på hvordan denne måneden vil bli.

 

Utrolig artig å være sammen med mange "ferdig slanke":) En ting som slår meg når jeg hører mange av de snakke, og også som jeg i blant selv tenker, er at nå er jeg jo nesten i mål så nå bør jeg være fornøyd. Jeg får høre det av familie og venner også." nå er du jo blitt så tynn, så nå bør du jo nesten være fornøyd" Ja jeg er nesten fornøyd, men jeg gir meg ikke med nesten. Jeg vil ikke bare nesten komme i mål, jeg vil komme i mål. Jeg vil ikke bare nesten være slank, jeg vil være slank. Dette "nesten" ordet skal nå forsvinne fra mitt språk. Jeg gjør ikke noe bare "nesten" lenger, jeg gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søtsug

 

Jeg har forsøkt å fortelle deg tidligere at jeg ikke vil at du skal være en del av mitt liv. Du gjør meg ikke noe godt, du bryter meg bare ned. Vi har opplevd mye du og jeg, fråtset oss igjennom mange sjokolader og hauger med potetgull, men nå må det være slutt. Jeg kan ikke treffe deg mer. Jeg har insett at du ikke er bra for meg. Du forstyrrer meg og får meg til å ta dumme valg, valg jeg egentlig ikke vil ta, men jeg føler at du presser meg til det.

Jeg vet at jeg selv må ha kontroll i mitt liv, men det er mye lettere uten at du er der og prøver å ødelegge for meg. Vi vil ikke de samme tingene, jeg vil ned i vekt, og du vil ikke at jeg skal klare det. Skjønner du ikke at jeg må kaste deg ut.

I dag er du her igjen, og jeg begynner å bli lei av deg. Jeg overvinner deg i dag også, ikke tvil om det, men jeg må bruke så mye krefter på det, og det er slitsomt. Nå sier jeg til deg for siste gang. Forsvinn fra mitt liv! Jeg er ikke den jeg en gang var, og jeg vil ikke lenger ha noe med deg å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok veiedag i dag. Har liksom glemt litt hvilken dag som var opprinnelig veiedag, uansett i dag viste vekten 67,5. Så glad og godt fornøyd med nedgang etter en litt rolig periode. Jeg kan nesten ikke tro hva jeg veier. Tror det må ha vært en gang på ungdomsskolen at jeg veide så lite, og nå gjør jeg det igjen!

 

Skal på spinning etterpå og føler meg så full av energi at jeg nesten kan fly til timen. 65 kilo - here i come-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig vær, det er jo 20 grader ute. Gjør jo at energi nivået stiger med en gang. Har hatt en deilig spinning time, tok i det jeg hadde og ble skikkelig sliten. På grunn av været tok jeg med minsten i vognen og gikk 1,5 time etterpå, så i dag får jeg være godt fornøyd med trim.

Kan ikke påstå at søtsuget har holdt seg helt borte, men jeg har valgt å ikke lukke opp døren når han kommer. Står vel utenfor og banker på til han ikke gidder mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg klarte neimen ikke å jage søtsuget helt ut av huset før han fikk overtaket i dag, men NÅ etter en times spinning har jeg jaget både han og alt annet negativt på dør. Jeg er klar for spinning i løpet av helgen også jeg, så skal vektnåla på mandag få bevege seg enda lengere ned - SÅ!

 

Here we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...