Gå til innhold

Jeg har så mye vondt, så mye smerter.....


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Gjest Okinawa

Jeg har lenge vert plaget med "smerter".Spesielt i ryggen.

Har fått meg noen "smeller" i ryggen, uten at jeg har vert hos lege for det.

 

Men siste årene har jeg hatt mer smerter, verking, og vondt i føttene, oppå rista , anklene, låret, hendene, armene, ryggen, og nå siste uken har det vert hofta også.

 

Jeg har ikke hatt lyst å dra til legen med plagene mine, for jeg har vert så sikker på at jeg ville fåå beskjed om "Du får gå hjem og slanke deg", Klart du har vondt i ryggen og beina, hallo, du veier 114 kilo.......

 

JEg jobber i barnehage, og må si at med denne helsa holder jeg ikke i en barnehage til jeg blir pensjonist nei. Desverre.

 

Når ejg leser om fibromyalgi føler jeg at slt sv symtomer unntatt ett par, stemmer.

 

Men nå er vel ikke fibromyalgi en akseptert diagnose uansett.....føler folk med denne sykdommen blir litt latterliggjorte, og annsett som litt late.

 

Men altså, nå må jeg bestille meg time og klage min nød over vond rygg, vonde bein, og hofter.

 

Hvordan er det med dere andre som er så overvektig som meg, med bmi på 40, har dere også slike plager?

Ja for da er det vel bare å innse at det er fedmen som forårsaker plagene.

Egentlig hadde det vert fint, siden jeg er innvilget GBP operasjon. Og vet vel i og fpor seg at jeg kommer til å gå ned mye i vekt om noen år.....

 

Noen med erfaring med fibromyalgi her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg slett med smerter i hoftene og da spesielt i venstre side. Det var veldig vondt å ligge på siden i senga og måtte skifte stilling ofte da det begynte å verke av smerte. Var så ille at jeg tenkte at mine hofter holder nok ikke lenge før de må skiftes....

Men nå, etter minus 16 kg så er symptomene helt borte :) Har fortsatt mange kg igjen, men har tydligvis fått av nok til at hoftene fungerer mye bedre enn før! Og på generelt grunnlag kan jeg si at en vil merke forskjell/forbedring i helse, humør ol. lenge før en er i mål med alle kg'a :( Heldigvis! For det er en lang og til tider krunglette vei å gå... Men vi gir oss ikke!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...