Gå til innhold

porsjoner


Gjest ren856

Anbefalte innlegg

Gjest ren856

Hei!

 

jeg er ny her og vil gjerne følge denne sunne livsstilen for å holde vekten. Men hvordan vet man hvor store porsjoner man skal spise? hva er meny 1-2, 2-3 og 3-4? På pizza, så står det antall biter, men i andre oppskrifter så syns jeg det er vanskelig. Jeg er 167 og veier 55 kg. Jeg har jobbet hardt for å komme meg ned og er veldig fornøyd med det nå. Jeg skal ikke lenger ned, men vil heller ikke lenger opp.

 

Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg er vel kanskje ikke den rette til å svare deg på dette, men siden det er så stille her om dagen så kan jeg jo fortelle hvordan jeg gjør dette. Jeg har fulgt et opplegg med kaloritelling hele veien og jeg har ikke tenkt så mye på disse porsjonene. Det betyr at jeg fordeler inntaket mitt i løpet av dagen og spiser kaloriene mine fordelt på 5-6 måltider. For meg er frokost rundt 16% av inntaket, lunsj ca 16%, middag ca 35% og resten fordelt på 2-3 andre måltider.

 

Jeg skjønner det slik at du ikke har gått på GR i prosessen nedover (Gratulerer med å komme til trivselsvekt, forresten!). Når man har levd på kaloriunderskudd ei stund er det visst lurt å la kroppen få tilgang til energi gradvis igjen. Hvis du begynner å spise som før er det fort gjort å gå opp igjen i vekt. Hvis du ikke har regna på hvor mye kalorier du bør få i deg om dagen anbefaler jeg deg at du kikker på den tråden som heter 'så mye skal du spise...' under 'Ny i vektklubben'. Der står det mye lurt, bla utregning av kaloriforbruk og om porsjoner, tror jeg faktisk også. Jeg vil råde deg til å øke inntaket ditt gradvis til du kommer på det nivået du skal være for å ikke leve verken på underskudd eller overskudd kalorimessig. Hvis du ikke får til å regne kan du spørre om hjelp! En annen god tråd å lese på er Smallgirl sin tråd på HV. Tror du må søke på navnet hennes for det er en stund siden hun har vært inne. Hun økte veldig systematisk.

 

Håper dette var til hjelp. Spør igjen hvis det er mer du lurer på!

 

- skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...