Gå til innhold

tanker


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Gjest Okinawa

Overvekt....

Asj, tenk om de kunne finne opp noe som gjorde at alle mennesker var normalvektige.....

 

At variasjonen på størrelsen holdt seg innenfor det som annses som normalvekt.

 

"Kjedelig om alle var like?" Nei, men herreminhatt, vi ar da forskjellig hår, hudfarge, høyde, store og små pupper, krokete neser, og oppstopperneser....

 

Nei, tenk om ikke overvekt fantes....så deilig.

 

Ofte ser jeg på normalvektige, og holder på og forgå av missunnelse.

Hadde det bare vert meg.

 

JEg drømmer ikke om str 36..... men jeg drømmer om 42.....DET hadde vert noe det.

 

Tenk å kunne ha på seg en vanlig jakke i str xl.......det kan jeg ikke...må nok opp i xxxl ja....

 

Tenk å ikke ha så vondt i anklene, og i føtene.

Tenk å kynne sitte inntill bordet å spise.....jeg kommer ikke inntill nemmelig, en enorm bilring er i veien.

 

Jeg har gått 2 gr kurs, og bare lakt på meg.

Så hvorfor henger jeg litt her?

Tjo, ett greit forum å snakke om overvekt på.

 

JEg ga opp hele GR. Måtte finne noe som funka.

JEg har jo prøvd ALT da, og enda litt til.

Ja jeg har tilogmed PRØVT å kaste opp mat, men ikke det engang får jeg til.....stakk fingrene så langt i halsen at jeg ga hals, begynte grine og ble tett og fikk hodepine, men kaste opp, nei det fikk jeg ikke til......*dooooh*

 

Vel, jeg er heldig, jeg fikk innvilget GBP.

Og om ett par år er det min tur. Gleder meg veldig.

Da VET jeg på en måte at jeg vil gå ned.

 

Det der er ingen gratis vei til lettere tilværelse, men for noen, inkl meg er det siste utvei.

 

Jobben etter operasjonen blir nok vanvittig knallhard.......men jeg har iallefall en fair sjangs.

 

Har av og til lurt på om noen som er så feit som meg, 168 cm og 115 kg, om det GÅR an å bli normal, men når jeg går inn på sidene til ett forum for vektoppererte, og ser før og etterbilder..................da ser jeg lyset......

 

Der er jenter som har vert langt større enn meg, og de har blitt laaaangt smalere enn hva jeg ever hadde våget å håpe på.....

 

Det er ingen garanti at man beholder vekta, men da har man den beste sjangsen man ever vil få.....

 

Kanskje 17 mai om 3 år kan bli min beste 17 mai, kanskje jeg kan GLEDE meg til å gå i tåg med pia mi???

 

Kanskje.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Jeg er 162 høy og da jeg starta med å legge om kostholdet var jeg oppe i 103 kg. Nå er jeg nede på 90 og har vippa ned under rett før ferien ;)

 

Så vi var vel omtrent like store du og jeg. Jeg har gått ned mange ganger før også, jeg er flink til å slanke meg, kiloene går av bare jeg har bestemt meg for at jeg skal jobbe dem av.

 

For meg handler alt dette mest om en mental prosess - jeg kan ikke gå ned i vekt og forbli nede i vekt uten å ta tak i det som gjør at jeg spiser for mye, for jeg vet mye om riktig kosthold, jeg vet mye om hvordan kroppen min reagerer på ulik mat, jeg vet at trening gjør meg sterkere både i kropp og sjel (å klare noe man setter seg som mål, gjør at hjernen trener seg til mer positive mønstre).

 

Nå når det er lyst ute, og jeg nesten klarer å opparbeide meg overskuddsenergi så går det fint. Jeg må finne alternative løsninger til å spise sjokolade når det blir tyngre dager, og det er det jeg trener på nå :D

 

Jeg tror det er viktig at dette ikke handler om å se tynn ut, jeg har ligget en uke på stranden i bikini og sett på folk i alle størrelser og fasonger. Ikke et øyeblikk har jeg tenkt at noen har sett stygge ut, og hvis noen har tenkt at jeg var fæl fordi jeg har for mange kilo på kroppen? Ja, så sier det mer om menneskesynet deres enn om meg og jeg har ikke bruk for sånne mennesker i mitt liv i alle fall :)

 

Å ta av disse kiloene handler om at jeg ikke syns det er ok å falle utmattet om etter å ha gått opp en trapp, eller ikke orke å løfte en finger etter en dag på jobb - det er ikke sånn jeg vil at livet mitt skal være, og kiloene sliter på kroppen min det kjenner jeg godt.

 

Jeg håper du kanskje finner en måte å jobbe med dette frem mot operasjonen også. Drit i å følge alskens kurs og oppskrifter, finn et par ting du kan jobbe med som du klarer å følge opp. Hva med å bestemme deg for å gå en halvtimes tur to ganger i uken? Eller å kutte ut snop på hverdager? Bare et eller annet mål som du kan oppnå for å bli litt sunnere og du trenger ikke gå på vekta engang. Du kan se på hvor langt du klarer å gå på den halvtimen? Det vil være god trim for hjernen din å klare å nå noen små mål i slenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Har du en lege du kan snakke ordentlig med? Ut fra det du skriver her inne så har du det ganske miserabelt for tiden, og kanskje kunne legen din finne noen du kan snakke med uavhengig av dette med vekten?

 

Selv om du har en del kilo for mye så er det ikke godt å føle seg miserabel i hverdagen, og du fortjener å ha det bra uansett hvor mange kilo du veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...