Gå til innhold

Er du glad i is?


Gjest frkR

Anbefalte innlegg

Et lite tips til alle som er glad i is: Er selv veldig glad i is og det har vært et av de tingene jeg ikke klarer å gi helt slipp på. Har funnet en liten løsning.

jeg kjøper den minste isen som er å velge mellom (eks. pinup/lollipop/frutz etc.)

disse er små og inneholder derfor mindre kcal enn om en velger en stor is.

I tillegg kan det jo være lurt å se på antal kcal pr 100g også da (men det visste dere sikkert fra før av).

 

Mange boksis har vanligvis færre kcalorier pr 100g enn de fleste småis. Men det er fortere å spise mer av en boks. Så om en ikke er flere til å dele en boks, så kjøp småis. Med mindre du klarer å styre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er også veldig is-sugen og samtidig litt økonomisk anlagt. Dessverre gir det seg utslag i flerpakninger med is. F.eks. 10 pin-up for under 20 kr. Anbefales ikke hvis dere er som meg. Min mann kaller meg bare isoholiker...

 

Forsøker yoghurt-is og lettis innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenignsjunkie

tre-literen med vaniljeis fra landlord og firstprice er faktisk helt fantastisk god! en melkebasert is, som inneholder rundt 140 kcal pr 100g, lite fett og mer proteiner enn vanlig vanilje-is :D hos oss velger vi denne fremfor både sørlandsis og andre fløtebaserte iser rett og slett fordi den smaker myyyye bedre! -og ligger lettere i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Anbefaler også hjemmelaget fruktis. Enten son forrige innlegg beskriver med juicemaskin, eller ved å fryse med hjemmelaget eller ferdigkjøpt smoothie. Nå har jeg akkurat spist frosset banan. Det funker også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest nassenoff

Tror jeg fant dette tipset her på sidene, men uansett:

 

Legg litt overmodne bananer i fryseren og når de er frossne kjører du dem i en mikser. Det blir bananis med kremete konsistens og smak! Veldig godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...