Gå til innhold

Ikke gravid ennå...


skrulla

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er ikke gravid ennå, men vi har prøvd siden mai, så vi håper det

klaffer snart.

 

Jeg skal idag ha 1300 kcal daglig, hvis jeg forhåpentligvis skulle bli

gravid snart,hvor mange kcal bør jeg øke til?

Og hvor mye kan jeg øke for at jeg skal slippe å legge på meg av det jeg

spiser, og bare legge på meg pga babyen osv...

 

Har 2 barn fra før, og la på meg 30 kg ved begge svangerskap.

Dette vil jeg jo helst slippe igjen...

 

Noen som vet?

 

Klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ILmakeIT

når du blir gravid skal du øke kcal forbruget ditt med 500 kcal.

og dette skal du holde så helt til du stopper med å amme.

 

Så da skal du spise 1800-1900 kcal om dagen.

jeg tror ikke du vill gå noe særlig ned når du spiser 18-1900 kcal,men vekten vill muligens stå stille og det er jo egentlig deg beste.

Det eneste du muligens vill gå opp er 12-15 kg ,som da er hva babyen,morkaka osv veier.

I tillegg kan vekten din også øke pga vannet som kan samle seg i kroppen.(da er det viktig å drikke mye vann, for vann driver ut vann)

 

men hvis du holder deg på 18-1900 så vill du ikke gå så mye opp.

 

jeg sitter også med baby i tankene mine, men skal ned ca 20 kg før jeg begynner på alvor.

 

Ønsker deg lyyyyyykkkkke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest lykketroll

God morgen!!

 

Mandags morgen og ny uke med nye utfordringer:)

 

Jeg prøver også å bli gravid. Har mistet noen gange, så vi håper på det beste hver mnd. Jeg og min mann har ingen barn sammen så for han blir det en stor velsignelse. (selvfølgelig for meg og:)) Jeg har en gutt på 8 år fra tidligere forhold og la på meg 24 kilo den gang. Var bare 20 år når jeg fødte men har verdens herligste gutt.

 

Jeg ønsker dere masse lykke til og jeg gleder meg til å følge med!!

Vi får håpe og be om at vi blir gravide i løpet av våren:)

 

NB!! Jeg har hørt at de tre første mnd skal du holde ditt kaloriinntak som vanlig og deretter øke.

 

Lykketrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få en nøyaktig oversikt over hva du trenger kan du regne det ut på flg måte:

 

Din vekt____kg x 10

+Din høyde_____cm x 6,25

-Din alder_____år x 5

-161

=Sum er ditt hvilestoffskifte

 

hvilestoffskifte_____

x faktor for din daglige aktivitet)*

= sum for ditt energiforbruk før trening

 

energiforbruk før trening____

+ trimpoeng per uke_____x 28,58

= ditt daglige kcal forbruk

 

)* lav hverd akt stillesitt arb og fritid 1,3

norm hverd akt stillesit arb nor akt fritid 1,4

høy hverd akt fysisk arb og eller svært akt fritid 1,5

 

Under svangerskapet skal du plusse på 300 kcal på ditt daglige forbruk.

For å få en jevn og trygg vekt reduksjon kan du trekke fra mel 500 og 800 kcal på dit daglige kcal forbruk.

 

Hvis du etter fødsel ammer barnet ditt og holder anbefalt fysisk aktivitet og får ca 7 trim poeng i uken vil du bruke ca 800 kcal i døgnet på amming. Hvis du trener mer må du spise mer, viktig for å få nok energi til ammingen... Husk å drikke masse! Mange av oss som har full ammet har lagt merke til at man tisser mindre når man ammer selv om man drikker masse vann, det går i stedet i puppen!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd å bli gravid siden mai i fjor. Har lest litt om dette med hvor mye man kan spise, og ser at man kan legge på 500 kcal. Selv skal jeg ligge på 1600 kcal. i dag, så det vil si at om/når jeg blir gravid skal jeg ligge på 2100kcal.

Dette med hvor mye man kan/bør legge på seg, der leste jeg noe i Iform for ikke så lenge siden, det sto til og med en formel, slik at man kunne regne ut ca. hvor mange kilo man "trygt" kunne legge på seg.

Først skulle man regne ut sin kroppsmasseindex(KMI) på Følgende måte: din høyde x din høyde. Deretter dividerer du Din vekt med tallet du får. Dette gir din KMI (eks: du er 1,72 cm høy og veier 65 kg: 17,72 x 1,72 = 2,95. Deretter: 65 kg : 2,95 = KMI på 22)

Tabellen ser da slik ut:

KMI <19,8 anbef.vektøkning: 12,5-18 kg.

KMI mellom 19,8 og 26,0 anbef. vektøkning på 11,5-16 kg.

KMI 26,1-29,0 anbef. vektøkning 7-15 kg.

Og til slutt KMI >29,0 anbef. vektøkning på 6,8 kg.

 

Jeg synes denne var fin, håper andre også får gelde av den som en "pekepin"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tusen takk for tilbakemeldinger :(

 

 

Mangler bare å bli gravid nå..

 

Klem

 

 

 

Hei igjen.

 

hvordan går det med prøvingen? Selv begynner jeg å bli litt bekymret for hvorfor det ikke klaffer for meg. jeg har lest og hørt fra andre at de ikke ble gravide mens de slanket seg, og legen hadde rådet dem til å slutte med det. Og da hadde de blitt gravide. Jeg skal selv til legen nå for bla.å høre hva som er rett. Men jeg synes vel ikke at vi driver kroppen vår på noen hard måte heller, vi følger jo et sunt opplegg, med variert og sunt kosthold. Noen andre som har noen erfaringer el. rundt dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja vi ønsker oss nr 2, men må ned noen kilo først............så her er det bare å henge i. Kjekt at det er flere i samme situasjon som oss, vi får heie på hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest litjpia

Hei hei

 

Jeg og samboeren min har forsøkt å bli gravid i 3,5år. er litt engstli for hvorfor jeg ikke blir gravid. Jeg ble gravid når vi hadde vært sammen i tre mnd, men mista dessverre den gangen, å siden så har vi slitt med å få igjen.

 

Er det noen her som har noen tips til meg, jeg er helt fortvilt over at jeg ikke får noe barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du synes ventetiden er blitt lang. Mitt råd er å gå til legen og begynne evt å undersøke dere. Det kan faktisk være en liten filleting.

 

Lykke til!!!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest kvinne26

Godt å se at det er andre i samme situasjon. Jeg og mannen min har prøvd på barn nr 2 i 2 år snart. Så nå prøver jeg å gå ned noen kg for å se om det kan hjelpe. Jeg lå på 85-86 kg når jeg ble gravid med nr 1, og skal nå prøve å komme ned dit. Nå ligger jeg på ca 91 kg.

 

Men vi får motivere hverandre! :) Lykke til til alle! Får håpe det lykkes snart for oss som ønsker oss barn! Egentlig ganske deprimerende når det går måned etter måned og mensen dukker opp til vanlig tid.... Nå skal jeg heldigvis inn til Rikshospitalet for å se om det er noe galt. Men hadde vært herlig å blitt gravid før det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

hei

Ja kjenner til det der ja, at en går å venter men nei, mensen kom denne gangen også. Jeg prøver også komme ned i vekt igjen, var rundt 85kg når var gravid sist, men mista desverre. Så har ei plan å komme ned dit igjen da for å se om det faktisk kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, her er det flere som meg ser jeg :(

 

Vi har prøvd i siden januar (men jeg var klar i over ett år før det, måtte bare vente på at samboern kom etter...), og denne gangen trodde jeg den satt, men det gjorde den visst ikke - beviset kom i dag :D

 

Nå er jeg litt deppa kjenner jeg, men satser på å prøve igjen neste gang! Dette blir vår første så det er kjempespennende, gleder meg masse - bare prøver å ikke la bekymring ta overhånd.

 

Noen av dere som har fått til siden tråden startet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...