Gå til innhold

Mål: trivselsvekt iløpet av ett år etter fødsel


Gjest TrudeL

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp født mitt andre barn for snart tre uker siden. Reiste på ferie for en uke siden og da jeg dro hadde jeg to kg igjen av vekten fra dette svangerskapet. Men har en del å ta bort fra forrige svangerskap og mye "samboervekt" som skal bort.

 

Er det flere ferske mammaer her som også har litt bagasje å ta bort, som vil bli med på dette? Målet mitt er å nå trivselsvekt innen utgangen av juni 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er med, har egen tråd her inne:-)

 

Ganske lik situasjon som deg, fødte for 3,5 uke siden. Har ca 4 kg igjen til før-gravid-tilstand, men har endel å ta av fra "begynne å jobbe etter permisjon-ingen trilleturer-oppussingsprosjekt-trøstespising-kg". Det har blitt 26 kg på 2 år, som SKAL av.. Har målsetting på august 2010, men prøver ikke å fokusere for mye på det. Skal endre livsstil..

 

Hvor mye skal du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ser ut til at vi står ganske likt. ca 25 kg vil jeg ned, og ser frem til å "bli meg selv igjen".

 

Deltok på et internettkurs når jeg var gravid, og tenkte å følge samme opplegget og la ammingen være til hjelp. Trilleturer og sunt kosthold blir fokuset. Jeg drar hjem på søndag, og da er "feriekosen" med utskeielser over. Tenker å ha veiedager mandager. Hyggelig at vi er flere med omtrent samme målet. Jeg er forresten 26 år og har to barn. En gutt på 3 år og ei lita jente som ble født 30 juni. Bor selv på gård med samboer, tre hester, syv hudner og en katt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei lita tulle for 3 måneder siden, og har ca 20 kg igjen til matchvekt. Jeg får null hjelp av ammingen, men har nå hatt nedgang fire uker på rad. Så jeg håper jeg er på gli nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noe særlig hjelp av ammingen etter forrige svangerskap jeg heller, men den gangen gjorde jeg ikke noe spesielt med kostholdet. Så jeg håper det vil bli lettere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med på denne tråden. Fikk en liten gutt for snart 4 måneder og kjenner at det kanskje er på tide å komme meg litt i form igjen. Jeg har ca 5 kilo igjen til jeg er der jeg var da jeg ble gravid. Men har i tillegg 10 kilo som må bort. Ammer ikke, så det ble ingen hjelp for meg heller...

Meldt meg på internettkurs som starter på mandag... Dette blir spennende. :)

Og nå skal jeg ut å trille meg en tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Moro at vi er flere i samme båt. Her har uka gått ganske bra. Skal veie på mandagen igjen, og er spent på om det er noen resultater. Tenkte i utgangspunktet at jeg skulle prøve å holde meg til Meny 3, men jeg ser at jeg ikke klarer det. Ligger på fra 1450-1700 kalorier om dagen. Og jeg spiser mye føler jeg, og er god og mett. Tror ikke jeg klarer å få på mer kalorier uten å være usunn. Så vi får se hvordan det går. Har ihvertfall nok av melk, så vesla er fornøyd. Men jeg får prøve å ihvertfall klare å holde meg oppe på meny 2, 1600 kalorier. Og jobbe meg opp til litt mer hvis jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...