Gå til innhold

Slankekur , trening og MS


Gjest gulefugl

Anbefalte innlegg

Gjest gulefugl

jeg er 47 år og i årenes løp har kiloene ballet på seg.

2 svangerskap, årene med krevende og kroniske syke barn bidro til at jeg var salderingsposten i familien. Idag er jeg på feil side av 100-tallet og trives ikke med det.

I 2005 fikk jeg MS-diagnosen , den merkes best som fatigue og redusert gangførhet. Dermed sier det seg selv at det å trene er en utfordring- og jeg vil bli kvitt "ryggsekken" med overflødige kilo.

Har prøvd Xenical tidligere - den eneste som ble slankere var lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Heisann! Man kan slanke seg uten trening også, så det er absolutt muligheter for å få noen kilo til å forsvinne selv om du ikke kan røre deg så mye som du vil :)

 

Det krever at man er litt ekstra nøye med maten, og kanskje kan du tenke litt alternativt med trening for å få opp forbrenningen litt? Yoga eller pilates har jeg aldri prøvd selv, men etter som jeg har forstått så er det ikke så mye hopp og sprett men mer fokus på å styrke muskler og bevegelighet?

 

Kan du kanskje få noen timer hos en fysioterapeut som kan sette opp et program du kan følge med øvelser som du klarer og som ikke gjør deg dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du prøver å finne treningsformer som passer deg og din sykdom.

Jeg kjenner en som har løpt istykker beiene sine... kan gå men ikke jogge. Han skaffet seg en boksesekk. Det er han veldig fornøyd med. En kan jo både slå , men en kan jo også"skyggebokse" altså ikke slå på. Det er en fin treningsform som gir kondisjon og styrke uten å løpe.

Ellers vil vel en fysioterapeut eller et treningssenter finne det som er aller best for deg.

Men Monarda har helt trett i at en trenger ikke å trene for å gå ned i vekt.

Du har en kiip sykdom. Men det er bra at du ikke henger med hodet, men ser etter løsninger. Lykke til m sykdom, slanking og trening.

 

Mvh Steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei

Kjenner problemet du beskriver alt for godt. Har muskeldystrofi ( muskelsvinn )

Har pr d d dårlig gangfunksjon. Trening for min del er satt sammen av mange ulike øvelser.

Tredemølle, her kan jeg holde meg fast mens jeg går. (saaakte men det går på frem )

Ribbevegg, øvelser for armene og knebøy.

Sittups, med "treningsbøyle"

Sittende benløft ( når du ikke kan stå så funker det bra )

Finn deg en god fysioterapeut som kan veilede deg på ulike treningsformer.

All trening er bedre en ingen trening og hjelper på vekten på sikt.

Ting tar lengre tid og blir en utfordring i forhold til motivasjon.

Aktivitetsnivået i løpet av en ordinær dag blir mye mindre enn det har vært/er for andre.

Lykke til kanskje vi kan utveksle erfarnger og støtte hverandre når det er slitsomt.

Jeg har foreløbig jobbet meg ned 8 kg på nærmere 1 år og har enda 30 kilo igjen så tålmodigheten settes på en hard prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...