Gå til innhold

Nå må jeg ta meg i nakken, og få en ny og sunn livsstil!


Gjest Biggis

Anbefalte innlegg

Fikk en nydelig jente for 3 måneder siden. Veide 85 kg før jeg ble gravid, og gikk opp 10 kg. Gikk ned alt i løpet av 2 uker, men har lagt på meg 2 kg igjen. Ønsker nå å ta av meg mellom 10 og 15 kg, sakte, men sikkert. Så nå skal jeg begynne å føre opp alt jeg spiser og trener. Ammer min lille skatt, så det skal gå sakte dette. Tenker å ta utgangspunt i meny 3. Så har jeg kjøpt meg rockering som jeg skal bruke flittig. Håper virkelig jeg lykkes med dette. Ønsker å bli fornøyd og føle meg vel! Har et veldig sjokoladesug for tiden, og det er vanskelig å stagge. Dessuten merker jeg at det er lett å glemme å spise, og da blir det heller store porsjoner og mye usunt.

 

Lurer på om noen vet hvor mye jeg kan gå ned i uka, når jeg ammer? Må skje gradvis, og det må være realistisk! Skal prøve å oppdatere her ganske titt, og skal veie meg hver søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Jeg tror ikke det er mange her inne som ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen din med sjokosug og uregelmessig spising! :)

 

Anbefalt vektnedgang er 5-800g i uka når du ammer - og ikke minst - spise nok!!! Tror de fleste ligger på ca 1900 kcal om dagen, men det er jo litt avhengig av det opprinnelige behovet ditt.

 

Du finner i hvertfall litt info i tråden jeg starta her og i Propelle sin - jeg har nemlig stjålet av henne. :) Ellers anbefaler jeg alle nye og lese denne tråden:

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal lese mæ litt opp her. Nå ble det plutselig en liten ferie her, men skal prøve å være flink uansett. Blir vel litt lettere når jeg er hjemme og kan lage meg den sunne maten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon og i din "vektklasse" håper å gå ned 15 kilo tilsammen... Fikk en gutt for 4 måneder siden, og skal nå prøve å komme meg i form igjen. Sjokoladesug sier du?? Åja!! :) Men det går over etterhvert hører jeg de sier.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nurket74

Å jeg kjenner meg så godt igjen i det med sjokolade sug, er jo som den verste narkomanen, må ha en bit for å fungere, er jo ikke bra. Datteren min er snart seks mnd da, har gått på tre kurs og det gikk veldig bra, men nå går det bare ikke, er så vanskelig alene. Fødselsvekten er borte, men har alikevel et mål om og komme inn i de olabuksene jeg kjøpte etter endt kurs sist gang!!!

Ønsker alle lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med sjokoladesug og litt for mye her og der. Oppmuntrende å høre andre som også skal ned. Nå er vi tilbake fra ferie, og jeg gruer meg til å gå på vekta. Det er flere uker siden sist, og det har bare sklidd helt ut med tullete mat. Men nå er det alvor her! Lykke til alle sammen. Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekta er ikke min venn, men jeg håper den skal bli det en gang. Veide meg i går, og da hadde jeg ikke veid meg siden begynnelsen av juni. Veide 90 kg!!! Og det var ikke meninga, gitt. Men nå spiser jeg riktig og sunt, så håper virkelig på resultater :D Dessuten trente jeg i går, pilates og med rockering. Slit, men godt. Gleder meg til formen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...