Gå til innhold

Kom treningslyst og treng deg på!!!


Gjest Fleskefeita

Anbefalte innlegg

Gjest Fleskefeita

Åhhh.... Ræva sitter fast i sofaen! Trøtt søm fy. Har bestemt meg for å trene i dag, men nå SLITER jeg med lysta. Har mest lyst til å hente et pledd jeg kan rulle meg inn i og se en film... Men er det noen som har rulta puddingen sin nok, så er det meg.

Motivasjonen var på topp for 2 dager siden, og nå er den skikkelig midt på treet. Sitter og kjenner på fleskemagen og blir kvalm av meg selv. REIS DEG OPP OG GJØR NOE MED DET!!!! Jeg har en djevel på hver skulder som for lengst har banka dritten ut av den lille søte engelen. Shit pommes frites. Jeg trenger INSPIRASJON og troen på at målet ikke er uoppnåelig! Ikketenkpåmatikketenkpåmatikketenkpåmat.

 

Jeg skal ned 30-35 kg. Har gått ned 1. :-/ Begynte for bare noen dager siden, men det er forsøk nr.1000000000000000 og jeg er utålmodig! Målet virker så uendelig langt borte. Og jeg føler meg så aleine i kampen.... Samboeren min er ei tynn flis. Han er 180 høy og veier 66 kg eller noe sånt. (bruker 29/34 i bukser!!!) Han kan stappe i seg mengder av hvasomhelst uten at det synes. Han er kjempeflink til å lage mat også, så det blir nok av fristelser for meg. VANSKELIG! Og urettferdig. Jeg må innrømme at jeg er veldig misunnelig, selv om jeg synes man skal unne andre mennesker alt og ikke være smålig og bli misunnelig.

 

Nei. POSITIVE TANKER-KOM TIL MEG!!! HURRAAAA!!!! Kanskje jeg skal photoshope et bikinibilde av meg selv så jeg kan ha det som inspirasjon? Hadde vært moro å sett hodet mitt på kroppen til Eva Longoria. HAHA. The future is so bright i gotta wear shades! Det hadde kanskje vært bra inspirasjon faktisk. Desto større nedtur å speile seg, men kanskje jeg trenger det. Nei, folkens. Nå skal jeg reise meg opp og trene litt. Snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på!

 

Tenkte bare nevne at du ikke er alene.... :)

Med en samboer på nesten 190 som såvidt bikker 70 kg.. også meg da... med minimum 40 kg for mye :) (gått ned 9,9 kg siden februar 08, så var godt over 50 som skulle av...)

 

Åh som jeg planlegger inni hodet mitt, mentalt sinnsykt innstilt på å trene, men sååå... når det først kommer til å lette på rompa så finner jeg alltid en unnskyldning om noe som er viktigere å få gjort.... Så planlegger jeg inni hodet mitt alt sammen igjen, i detalj, gjerne hele natten, og er super motivert! Men etter at jeg har vært på jobb så er det bare sofan som frister..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleskefeita

YESS... Klarte en halvtime step og tre kvarter styrke! :-D Det var deilig og jævelig. Men oh, så god samvittighet nå. Og mye bedre humør, da gitt. :-) Anbefaler å trene (minn meg på det)... ;-)

 

Bollae: Den planlegginga di høres altfor kjent ut. Sånn holder jeg på hele tida også. Og kjøper treningsapparater og annet rask som bare blir stående å ta plass/støve ned. :-( Så sier samboeren: "Den eneste treninga vi får ut av dette er når jeg bærer det hjem for deg". (Eneste grunnen til at jeg ikke blir sur for sånne kommentarer er at jeg veit han har et poeng og at jeg synes han er litt morsom). :-/ Men når han foreslår å selge skiten på finn.no, så nekter jeg. FOR JEG HAR JO PLANER! Jeg skal bli tynn og superHOT. Ha-ha. Det er fint å ønske seg ting, pleier mamma å si. Ikke at jeg mener man blir lykkelig som tynn, men det løser helt klart noen problemer for meg om jeg i alle fall kan kalle meg normalvektig.

Hvordan går det med deg? 9,9 kg siden februar 08 er bra det! :-) Det sies jo at det er større sjangs for å holde vekten nede når man går ned i fornuftig tempo. Og det aller viktigste er at man prøver. Da er man uansett sunnere og mer bevisst enn man var før. Lykke til! Hold meg gjerne oppdatert på hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Festinalente

Jeg hater å trene! Jeg hater å svette! Jeg hater å puste og pese!

Sånn - der var det sagt!

 

Som du forstår så er du aldeles ikke alene om dette. Jeg har prøvd Reductil, Fedon, Grete Roede, Libra.... you name it. Men som samboeren min sa her forleden: "Det eneste du ikke har prøvd er å trene - kanskje du skulle forsøke det??" Det svir, for jeg vet han har så inderlig rett.....

 

Hva skal til for å knekke koden? Hva er det som gjør at andre klarer å motivere seg for å bevege seg? Hva må til for at jeg skal opprettholde treningen? (Det er ikke noe problem å komme i gang - problemet er å fortsette ut over den ene gangen jeg har trent....)

 

Kanskje vi kan prøve å hjelpe hverandre med å knekke koden slik at vi kommer i gang, og at vi opprettholder treningen. For øyeblikket planlegger jeg å melde meg inn igjen på SATS og få meg personlig trener som kan piske meg i gang. Kanskje det hadde vært noe? Har du noen erfaring med personlig trener?

 

Du får uansett ha lykke til - skal prøve å følge med på tråden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleskefeita

Jeg har samme problem med å holde motivasjonen oppe. Når man har blitt så stor at det er et prosjekt å komme igang (med faste rutiner) så er det kjempevanskelig. Det er jo klart at det er tyngre å bevege seg når man er stor. Det blir tungt å bære på alt fett og bilringer, og det hemmer bevegeligheten. Jeg kan godt komme igang, jeg kan gi jernet på trening, jeg kan tenke at det var digg, også plutselig sitter jeg i sofaen og fråtser i mat, brus, godteri, vin osv. Med "spisebuksa" på! Jævla velourdress...

Jeg var godt trent da jeg var yngre. Trente 2-3 timer hver dag! Nå synes jeg det høres helt villt ut, men jeg husker at det var utrolig deilig da jeg holdt på med det. Kan ikke tilgi meg selv for at jeg slutta! Poenget mitt er at jeg tror alle har det i seg et eller annet sted. Det bare sitter så utolig langt inne noen ganger. Jeg har en forholdsvis fysisk jobb, og når jeg kommer hjem fra jobb, har jeg vondt i beina, ryggen, er sulten, sliten osv. Og når jeg først har planta ræva i sofaen, så er det gjort for den dagen. Treninga må skje fort, rett etter jobb, før jeg merker hvor sliten og sulten jeg er.

 

Jeg har også vurdert personlig trener. Er redd det blir nok en stor utgift til ingen nytte. Er redd det knekker meg mer enn det bygger meg opp. På den annen side, tror jeg at det er noe som VIRKELIG hjelper. Og selv om det er dyrt, er det kanskje verdt det da... Dessuten har man "råd" til å kose seg med gastronomiske utskeielser hvis man trener masse...

 

Hvor lenge må jeg sparke meg selv på trening før det blir sånn at jeg blir sur en dag jeg ikke får trent? Ja, la oss knekke koden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg er bare innom og smugleser litt. Jeg stoppet her da det var en overskrift jeg kjente meg igjen i. :) Jeg har ALDRI trent, noe som helst. Jeg var også slik som Festinalente beskriver: Hater å trene, hater å svette og hater i hvert fall å puste og pese! Men nå var jeg kommet til et skikkelig stopp i vektnedgangen min. helt stille i to måneder. Og jeg fikk også høre den "Du skal ikke prøve å bevege deg litt, da?" Og den svei, som dere jo vet... Så jeg snek meg en tur ut en kveld uten å si noe (TIPS1:Med Mp3 spiller på full guffe for ikke å høre min egen pust) . Jeg gikk fort, og jogget bare bittelitt, og var hjemme etter bare en drøy halvtime. Og det føltes godt! Alt er bedre enn ingenting, og når man aldri har trent skal man skynde seg meget langsomt. TIPS 2:Min runde tar så kort tid at det ikke er noe pes å gjennomføre. Og progresjonen har gått helt i mitt eget tempo. Det som veldig fort ble en motivator, var den raske fremgangen jeg kunne kjenne på kondisjonen! Jeg mener det var i Juni jeg tok den første turen, uten at jeg husker nøyaktig tidspunkt her og nå. Jeg har hatt tre uker ferie i mellomtiden også, men forrige onsdag jogget jeg 17 minutter i strekk på runden min!!! Nå har jeg bestilt pulsklokke for ytterligere motivasjon, og kjæresten min har kjøpt nye joggesko til meg. :) Jeg vil ikke gå så langt som å si at en dag uten trening er en dag uten mening, men det er en merkbar endring i humøret etter en tur ut med litt fart i blodpumpa. TIPS 3: På iform.nu kan dere lage egen profil og legge inn et treningsprogram i en kalender som fører frem til 5 km jogg i strekk. Den begynner veldig forsiktig med program på 15 minutter, et minutt jogg av gangen. Veldig overkommelig. Jeg har til og med begynt å legge inn litt styrketrening. Nesten skummelt det her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Hei.

 

Jeg har (atter en gang...) kommer fram til at NÅ MÅ JEG GJØRE NOE!!!

 

Løsningen min ble å gå sammen med noen på jobb å lage en "treningskalender" som vi har hengt opp på veggen... Der må vi alle sammen notere hvor mye vi trener (ut fra Grete Roede trimpoeng) hver dag. Siden vi er på litt ulike stadier i treningsverdenen har vi satt våre egne mål som vi skal oppnå, og målet for oss som ikke har hatt annen fysisk aktivitet de siste månedene enn å bevege oss fra benken til bilen og tilbake var "minstemålet" 7 trimpoeng i uka... Oppstart i dag :-) Dersom noen av oss ikke klarer målet vårt, må vi spandere frukt, smoothie eller noe annet sunt på de andre om mandagen, etter opptelling av forrige ukes poeng.

 

Merker selv at dette hjelper på... Vi ble enige om dette i forrige uke, og allerede etter at vi hadde diskutert det, klarte jeg å sparke meg selv i gang, selv om offisiell start ikke var før i dag. Dermed har jeg (også atter en gang) begynt å utnytte meg av treningsavtalen vi har med et treningssenter via jobben. Har nå vært på styrketrening 3 ganger siden torsdag :)

 

Det som jeg merker hjelper for meg, er å trene om morgenen før jeg går på jobb. Da har jeg fortsatt ettermiddagen til å tusle rundt å gjøre det som trengs hjemme eller hvor det nå skulle være. Kan også sitte å se favorittprogrammene på TV'en om kveldene uten å få dårlig samvittighet for at jeg heller burde vært å trent. Så om du har anledning til å starte dagen med trening, anbefaler jeg dette! Mye lettere å dra rett fra senga til trening, enn når man har sunket dypt ned i sofaen :)

 

Lykke til videre!

 

Hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Festinalente

Nå er det gjort - jeg har meldt meg inn på sats igjen etter positiv respons fra Mia69 på trim og trening-tråden. Jeg skal ha min første time med personlig trener allerede i morgen(!). Gruegleder meg litt - kommer tilbake med rapport når jeg har fullført (i god stil håper jeg :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Festinalente

Første økt med personlig trener er unnagjort, og det gikk faktisk bedre enn fryktet. Først tok jeg en test for å sjekke kroppssammensetningen (antall kg. fett, muskler, vann etc).

 

Etter oppvarming på tredemølle gikk vi inn i en sal for å teste ut balanse, styrke kondisjon etc. Her var jeg heldigvis helt alene for jeg fikk kjørt meg ganske bra! :) Testet balansen min på en stepkasse, løftet på en slags "kanonkule med handtak", tok planken og bokset. Etter det kom den tøffeste delen av alt: Måtte skyve en "tjukkas" over hele rommet, så var det opp i tjukkasen og ta høye kneløft i 15 sekunder, så skyve tilbake osv. osv. Da kom nesten blodsmaken :D ..... Etterpå gikk vi på apparatene og tok en opplæringsrunde der.

 

Jeg fikk nesten ikke gangsperr i musklene dagen derpå, så alt i alt er jeg svært fornøyd. Tror nok at neste time blir tøffere når treneren har fått "kartlagt status" :).

 

Etter avtale med treneren tok jeg en spinningtime på egen hånd i dag (dødssliten!), så er jeg klar for ny time på mandag. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke at jeg blir glad langt inn i hjertet mitt :) Og både mitt hjerte og deres hjerter hopper sikkert av glede over å få trent seg litt - tenk, jeg har trent så hardt i det siste at det har dryppet svettedråper av panna mi, jeg som ikke trodde jeg kunne svette så mye rent fysisk sett *rødme*

 

Gjett om energisparefunksjonen min har stått på supersavermodus før i verden? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...