Gå til innhold

Noen som har gått ned fra str 38 til 36 her?


Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å snakke om alt jeg ikke bør spise, men som jeg allikevel spiser. Har vært lubben nå i mange år, svinger mellom str 38 og 40.

Jeg er lei av å være lubben. Jeg er lei av å løpe under dynen slik at mannen min slipper å se mine dissende lår og rumpe.. he he

En gang i tiden passet jeg str 36 og da var jeg helt perfekt propsjonert i mine øyne med fett og muskler. Vet at 36 er min "trivselvekt" dvs, aner ikke hva jeg veide da, men det så bra ut:)

Jeg er 1.65 og veier nå 64 kg. Har nok å ta av, jeg har omtrent ikke muskler igjen etter svangerskap og halvannet år med småbarnsliv:)

 

Noen som har noen gode råd på veien?

Jeg trenger sårt motivasjon...

 

Hvor lang tid brukte dere på å gå ned den størrelsen? Kan jeg forvente å passe 36 i januar?

 

Tusen hjertelig takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 str er 10-12 kg for de fleste. Det du kan forvente maks er 1 kg pr uke. De fleste går ned mindre enn det, ca 300-500 g vil jeg tippe. Men siden man i samme slengen endrer livsstil så er det ikke så farlig at det ikke går så fort.

 

Jeg anbefaler tråden https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333&page=1 som egentlig er en kort innføring i GR sitt opplegg.

 

Ang muskler er det sånn at slanking reduserer musklene. Det eneste som kan motvirke dette er trening. GR anbefaler å trene for minst 200 kcal pr dag. :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjenner meg godt igjen i følelsene du beskriver. Jeg har selv vært lubben til noe overvektig de siste 15 årene, gått opp og ned i vekt. Har ikke tall på alle gangene jeg har forsøkt å slanke meg ved egen hjelp - det har ikke fungert mer enn få uker før jeg har gitt opp. Ikke så rart når jeg har gjort det helt feil og lagt lista altfor høyt. Jeg er 163 cm høy. Veide for et år siden 72 kg. Har ved hjelp av Grete Roede internettkurs gått ned til 57,5 kg (juni), holder nå på å stabilisere vekta, ligger mellom 57,5-58,5 kg. Det er en fantastisk følelse, er nå helt meg selv igjen!! Bruker str 36-38 og str 28 i bukser. Hvem hadde trodd det for et år siden? Knapt nok meg selv. Har jeg klart det, kan alle klare det! Er man rimelig fokusert og tar en dag av gangen forsvinner kiloene en etter en.

 

Det er klart at du som er 1.65 høy og veier 64 kg ikke skal ned 10-12 kg, det er altfor mye. Vil tippe at du vil bli ganske fornøyd hvis du går ned ca 5 kg. Det skulle gå greit ila høsten. Som smg skriver, er det kjempeviktig å bygge muskler (som jo veier mer enn fett). Trening har mye å si for trivselen, og muskler øker forbrenningen.

 

Jeg vil på det varmeste anbefale et GR kurs. For min del har internettkurset vært genialt. Du får veiledning slik at du verken spiser for mye eller for lite når du skal ned i vekt - begge deler er like viktig. Tar nå Hold vekten kurs på nettet. Oppfølgingen man får der er gull verdt.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...