Gå til innhold

Har ikke ork til treningen når kvelden kommer.


Gjest Gelica

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp meldt meg inn her, da jeg virkelig trenger å gå ned rundt 10 kg og ikke minst stramme opp.

Var på ferie i Hellas i tre uker og følte meg IKKE vel i bikini/badedrakt.

Følte meg oppblåst, feit og dissete.

 

Jeg har nå tatt første skrittet til å melde meg inn her, men synes det er så vanskelig dette med å få trent.

Pga økonomi skal jeg trene hjemme og jeg har både ergometersykkel. crosstrainer, håndvekter, masse ulike trenings DVD-er, men når jeg har hentet datteren i barnehagen, laget middag og lagt henne er jeg så trøtt og sliten at trening er det siste jeg tenker på.

 

Jeg er så sliten at når klokken er 21 er jeg stuptrøtt og sovner rundt 2130-2200.

Har en veldig stillesittende jobb, så får INGEN trening der heller.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Jeg har nettopp meldt meg inn her' date=' da jeg virkelig trenger å gå ned rundt 10 kg og ikke minst stramme opp.

Var på ferie i Hellas i tre uker og følte meg IKKE vel i bikini/badedrakt.

Følte meg oppblåst, feit og dissete.

 

Jeg har nå tatt første skrittet til å melde meg inn her, men synes det er så vanskelig dette med å få trent.

Pga økonomi skal jeg trene hjemme og jeg har både ergometersykkel. crosstrainer, håndvekter, masse ulike trenings DVD-er, men når jeg har hentet datteren i barnehagen, laget middag og lagt henne er jeg så trøtt og sliten at trening er det siste jeg tenker på.

 

Jeg er så sliten at når klokken er 21 er jeg stuptrøtt og sovner rundt 2130-2200.

Har en veldig stillesittende jobb, så får INGEN trening der heller.

Hva kan jeg gjøre?[/quote']

Hei, jeg er i samme situasjon og kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver. Poenget er at du er sliten fordi du ikke trener. Du må faktisk bare komme i gang, så vil du merke at du får mer overskudd etter hvert som formen kommer. Jeg lover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg treningen inn i mobilen din som en avtale, det gjør jeg når motivasjonen i perioder svikter. Jeg trener også bare hjemme og det kan være kjempetungt, men jeg vet at jeg skal trene tirsdag, torsdag og lørdag. Og når telefonen plinger 20.30 så er det faktisk lettere, for jeg har ubevisst tenkt på det hele dagen også. Lag deg faste treningsdager og legg det inn så du får en påminnelse og i tillegg må du jo skru av telefonen uansett og da er du jo oppe på beina. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest trenignsjunkie

enig! :) selv jogger jeg hver eneste morgen, -uansett! i hele fjor bodde jeg slik at jeg hadde lang reisevei til skolen (1,5 timer hver vei) , de dagene jeg begynte kl 08.00 sto jeg opp klokken 04.40 for å rekke en times joggetur før jeg dro :) det er bare å instille seg på det,så funker det fint! og du som sovner så tidlig, får jo mange timer søvn selv om du står opp tidlig :) ingen unnskyldninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du alene om ansvaret for den lille?

Da er det ikke enkelt å komme seg ut tidlig på morgenen.

 

Er det noe du og barnet kan gjøre sammen som aktivitet?

Ialfall i helgene. Gå tur, kaste ball, sparke ball osv.

Gå på opptagelsesferd i nabolaget.

Der er en start.

Når man har inne jobb så er det viktig å komme seg ut for å få dagslys på kroppen.

Stavgang er en flott måte å gjøre til effektiv trening. Luft, forbrenning, trene skuldre/nakke/armer/rygg, bein og rumpemuskler.

 

Ønsker deg lykke til.

Husk å se hva du klarer, ikke fokuser på det som skulle og burde vært gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg var der for ikke så veldig mange ukene siden... Orket ikke trene, orket ikke ut på noe spesielt etter jobb.

 

Jeg er alene med en gutt på 8 år - og har begynt å "bruke" han som treningspartner. Nå er jo han over barnehage-alder og ting er derfor kanskje litt lettere.

 

Flere dager i uka setter han seg på sykkelen og jeg tar på meg treningsklær, så legger vi ut på en times tur. Han stortrives! Han har "tusen spørsmål" og vi får snakket masse sammen mens vi er ute. Legger inn noen små konkurranser der jeg skal prøve å løpe like fort som han sykler. Han vinner selvsagt - og stortrives med det.

 

Må legge til at jeg aldri har jogget før, det har jeg bestandig visst at jeg ikke skulle begynne med. Nå har jeg jogget noen miniøkter på flere gåturer.... Tro det eller ei. Ikke langt og ikke lenge - men setter meg mål om at jeg skal klare å jogge i ett minutt før jeg begynner å gå igjen.

 

Sett seg små delmål. Du vil merke at både kondis, ork og vekttap kommer gradvis - og faktisk relativt fort!

 

Er barnet ditt såpass lite at han/hun sitter i vogn har du jo ekstra vekt på turen din. Eller sett deg på sykkel med barnet i sykkelsete - så lenge sesongen varer. Når snøen kommer - sett barnet på sparken eller dra han/henne på akebrett.

 

På den måten blir faktisk trening lystbetong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...