Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig??


Gjest mamz

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp dagens middagstips på mail fra GR, der er dagens tips kyllingburger. Har noen smakt kyllingkjøttdeig, hvordan er den? Er litt skeptisk på alle kyllingprodukter jeg, både pålegget og alt det andre...hmmm...litt kresen sikkert :D......hører gjerne deres erfaringer med disse produktene :-)

Har dere noe å anbefale meg?

Takknemlig for svar :-)

mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du,

jeg har brukt kylling kjøtt deig en god del tidligere. Den er god men kanskje litt smakløs synes jeg. Også har jeg faktisk flere ganger opplevd at den er blitt dårlig, og DEN lukta er ingen god start på matlagingen...!! De gangene jeg har fått dårlig deig er når jeg har kjøpt den fersk, frosset den med en gang og brukt den etter noen dager.Så jeg har egentlig gått over til å bruke kylling filet i stedet ( f. eks i tortilla- kjempegodt!).

 

Håper du ikke mistet matlagings piffen nå..!

 

Lykke til! i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingkjøttdeig er kjempegodt, de andr ei fammen kan nok kanskje reagere på at kjøtter blir lysere etter steking. Men det er vel noe man venner seg til.

Et tips!

Bland kjøttdeigen med litt Worchester saus og godt krydder, IKKE MYE SALT! Det gjør susen.

Jeg har en mann med leddgikt, så vi spiser en del kyllingprodukter.

Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp dagens middagstips på mail fra GR' date=' der er dagens tips kyllingburger. Har noen smakt kyllingkjøttdeig, hvordan er den? Er litt skeptisk på alle kyllingprodukter jeg, både pålegget og alt det andre...hmmm...litt kresen sikkert :D......hører gjerne deres erfaringer med disse produktene :-)

Har dere noe å anbefale meg?

Takknemlig for svar :-)

mamz[/quote']

du har ingenting å frykte. Det er kjempegodt, men er du skeptisk kan du jo bruke karbonadedeig som en erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd kyllingkjøttdeig en gang. Aldri mer. Grusom på smak, vi måtte kaste hele middagen. Den luktet ikke vondt, så det var nok bare det at det produktet ikke falt i smak her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

Vi lager innimellom hjemmelagde burgere, og veksler mellom karbonade- og kyllingkjøttdeig. Jeg synes begge delene er kjempegodt.

 

Har i potetmel, egg, chili, stekt sopp i bittesmå biter, løk, MASSE hvitløk (elsker hvitløk),salt og petter og serverer med hjemmelagde burgerbrød, salat og evt. "oppblåste" ovnsstekte potetbåter. Og hjemmelagd dressing med kesam eller matyoghurt. Nam nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

Hamburgerbrød (fant dem på slankekrigen)

----------------------

1 pk tørrgjær

6 dl skummet melk

1/2 boks kesam (8%)

1 ts salt

8 dl sammalt hvete, grov

ca 16 dl hvetemel

 

Ha all væske og kesam i en bolle. Tilsett det tørre og elg deigen godt. La heve til dobbel størrelse.

Kjevle ut deigen til ca 2 cm tykkelse og stikk ut runde brød (ca norgesglass-størrelse)

Etterhev, pensle med eggehvite og strø på sesamfrø.

Stek på 230grader i 12-15 min på midterste rille.

 

Hamburger (litt sånn ca, tar det på gefühlen)

-------------

1 pk kjøttdeig (kylling eller karbonade)

2-3 fedd hvitløk

1 chili

5-6 champignon

1 løk

1 egg

litt potetmel

salt, pepper

 

Hakk sopp fint og stek den. Avkjøl.

Hakk løk, hvitløk og chili, bland i kjøttdeigen sammen med salt, pepper og avkjølt sopp. Ha i et egg og jevn med potetmel til du får en ganske fast konsistens. Form til hamburgere og stek i litt smør.

 

 

Dressing

------------

1 pk kesam eller matyoghurt

2-3 fedd hvitløk

litt sitronsaft (1 ts)

salt, pepper

evt. 2 ts finhakket gressløk, vårløk eller purre

 

Bland sammen og la stå og trekke en stund.Jo lengre, jo bedre.

 

Vel bekomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...