Gå til innhold

Kroppen etter slanking!


Gjest Gargoyle

Anbefalte innlegg

Gjest Gargoyle

Hei dere,

 

Jeg har jo såvidt begynt kampen mot kiloene, og kjenner meg ganske bra motivert. Har 30-35 kilo som må av og jeg er villig til å trene og legge om kostholdet for å få det til.

 

Men jeg har tenkt mye på hva som egentlig vil skje med kroppen når jeg er ferdig. Jeg er 32 år og har vel vært overvektig i 6 år. Det er jo veldig ergelig at jeg har latt meg forfalle på denne måten, og tenkte at jeg kan "reparere" mye av skaden ved å gå ned i vekt.

 

Men hva med appelsinhud, strekkmerker og overstrukket hud? Hva med pupper som mister fylde og fasong, som kanskje ender med å henge og slenge rundt midjen?

 

Jeg vil gjerne vite deres tanker om dette, hva gjør dere for å forebygge slapp hud? Hva hadde dere gjort etter vekt tap? Jeg tror at om jeg har en skrukkesekk til mage og pupper når jeg er ferdig, så ville jeg ikke orket gå rundt med det.

 

Er det noen som har erfaring/forslag/kommentarer?

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 28 da jeg begynte på Grethe Roede. Endte opp med å ta av meg 35 kg i løpet av en 10 måneders periode. Da hadde jeg hatt den samme vekta i hvertfall 4 år. Og for min del så ble det en tummytuck som måtte til etterpå. Tok kontakt med legen min som sendte en henvisning til Drammen Private Sykehus. Det endte med full mageplastikk hvor jeg fikk dekket halve operasjonen. Mesteparten av mine strekkmerker forsvant med huden som ble fjernet, var verst under navlen ser du. Har aldri angret et sekund på at jeg valgte å ta den operasjonen (ble operert et par dager før min 30-årsdag, slapp dermed unna hele 30-års krisen, he he).

 

Nå er jeg 33 og har tenkt å operere/redusere brystene. Burde vel egentlig bruke størrelse 80 F/G i bh, men bruker ofte 85 E eller no. Blir helt feil når det gjelder støtte, og holder konstant på å dette ut av skåla, men det er enklere å få tak i bh i den størrelsen. Gikk igjen til legen som målte meg opp, og sendte henvisning igjen til Drammen Private Sykehus (etter mitt valg). Ble kontaktet av sykehuset som vil at jeg skal gå ned noen kg før operasjonen, som er det jeg holder på med nå (har gått opp noen kg etter tummytuck, men ikke så ille :)). Har 2-3 kg igjen før jeg kan ringe dem.

 

Men alle er jo forskjellige, er jo ikke alle som får så slapp hud at de bryr seg, mens andre får "forkle" og hele pakka. Jeg trente hele tiden, så gjorde mitt for å forebygge så godt som mulig. Er fornøyd med lårene og armene, føler ikke for å gjøre noe med dem :). Forresten, når kg minket, så minket appelsinhuden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg *tror* at når man er så ung så vil kroppen ha stor tilpassningsevne ennå. Iallfall om man tar det med ro og ikke går ned mest mulig på kortest mulig tid. Alt vannet vi drikker vil også bidra til å rense ut slaggstoffer som jeg iallfall har hørt bidrar til appelsinhuden.

Strekkmerker: mine har iallfall bleknet underveis. De er der, men ikke så åpenbare. Nå har jeg heller ikke hatt så stor vektnedgang, men litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargoyle

Fint med litt tilbakemeldinger, tusen takk.

 

Jeg får nok vente og se hvordan kroppen ser ut når jeg er ferdig (det er jo et stykke igjen dit :-)). Jeg håper å slippe å gjøre noe så veldig drastisk, men det hørtes ut som du var godt fornøyd Mia76.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingrene for at du klarer deg uten operasjoner :). Men mitt poeng var at uansett så var vekttapet verdt det. Livet blir mye "lettere" på mange måter når man får kvittet seg med noen kilo :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har vært heldig å sluppet unna strekkemerker og slikt, men har trent beinhardt nå og gått ned 22 kg til nå. Og merker nå at uannsett hvor mye mage jeg trener, så er det et lite heng med hud/fett som ikke blir borte dessverre. Er ikke veldig sjenerende, men skal få fjernet det når jeg er ferdig å gå ned 10-15 kg til.

 

Ellers har jeg ordnet puppene mine nå nettopp, fikk det dekt fordi de ikke var pene etter amming av to barn og jo-jo slanking. Du kan høre med fastlegen din om du får hud og pupper som du synes er sjenerende, de fleste får da dekt gjennom NAV når det er pga slikt.

 

Masse lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...