Gå til innhold

Hvor mange kcal - dere som ammer?


Gjest Nickers

Anbefalte innlegg

Jeg ligger +/- 2000, og det er for mye for denne kroppen. Går f... ikke ned. Går 30-40 min rask gange 5gngr i uken. Vekta ligger på 74kg, og noen ganger øker den ti 75 så jeg mister snart motet :)

Ammingen gjør meg konstant sulten - så vanskelig å kutte mer. Spiser jeg mer, så fyker vekta opp.

 

2 skiver til frokost, og 2 skiver til lunsj. Middag (stor porsjon), to porsjoner 4-korn til kvelds. Mellommåltid: 2 fiskekaker (har fått helt dilla).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer som regel ikke å komme meg over 1700 kalorier. Og det er når jeg fyller opp med fruktkvota mi. Hvis jeg er dårlig på frukten ligger jeg på rundt 1500. Men føler ikke jeg er helt igang enda. Har hatt noen dager i helgene hvor jeg ikke har fulgt planen helt, og da har jeg heller ikke registrert, og mest sannsynlig ligget godt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Jeg ligger også på ca 1900, men tror likevel jeg spiser en del mer enn deg i løpet av en dag? Tar en brødskive og en kaffelatte når jeg står opp, så 2 skiver frokost et par timer senere, så lunsj, så mellommåltid, så middag, så kvelds. I tillegg kommer melk og frukt og noen ganger ei skål Yoghurtis.

 

Fyller på med masse grønnsaker til middag slik at jeg sjelden er over 450kcal her. Spiser magert pålegg og synes jeg holder mye lenger på Ingers Rugbrød enn vanlig brød.

 

Hva hvis du spiser en litt mindre middag og heller et måltid til? Spise ofte er nøkkelen for meg.

 

Ellers fungerer lange trilleturer for meg. Gjerne 2-3 timer av gangen på dagtid, også trener jeg på ettermiddag kveld når samboer kommer hjem i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å skjerpe meg på middag, og dropper saus, tar evt 1 ss, men gir ingen resultater foreløpig.

 

Blir så utrolig sulten av ammingen, men leste på Matportalen, at amming kun krever 2 ekstra skiver + melk - i ekstra energi pr dag.

 

Går du på kurs, eller registrerer du bare her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger +/- 2000' date=' og det er for mye for denne kroppen. Går f... ikke ned. Går 30-40 min rask gange 5gngr i uken. Vekta ligger på 74kg, og noen ganger øker den ti 75 så jeg mister snart motet :)

Ammingen gjør meg konstant sulten - så vanskelig å kutte mer. Spiser jeg mer, så fyker vekta opp.

 

2 skiver til frokost, og 2 skiver til lunsj. Middag (stor porsjon), to porsjoner 4-korn til kvelds. Mellommåltid: 2 fiskekaker (har fått helt dilla).[/quote']

 

Hei !

 

Jeg hadde samme problemet, min løsning ble salat.

I kjøleskapet har jeg stående salat m kylling el svin, og de beste råvarer :))

Jeg kuttet ut brødet jeg, og karbohydratene, spiser likevel variert.

 

Men det er sant det - man blir kjempesulten av å amme !

Så, det å spise sunt - ofte - er nok riktig her ja :)

 

Lykke til, du klarer det nok til slutt skal du se ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...