Gå til innhold

Hva er det jeg gjør galt?


Gjest Berteline

Anbefalte innlegg

Gjest Berteline

Jeg er så lei nå at jeg har mest lyst til å hive vekta ut vinduet å så kjøre over den. Jeg skjønner ikke at det skal være fysisk mulig å få så lite resultater av så hardt arbeid!!!

 

Jeg er 162 høy å veier 81 kilo. Jeg startet i april, og var da på 84 kilo. 3 kilo ca 4 måneder!!!!

Jeg begynte på et grete roede kurs sammen med en veninne for ca 2 år siden, men da hun plutselig flyttet og jeg måtte gå alene torte jeg det ikke. ( Sliter med sosial angst) Men jeg fikk med meg teorien, som jeg har "praktisert" i denne perioden.

 

Jeg lever på 1600 kalorier, spiser 4 - 5 ganger om dagen, og har siden april trent med fysioterapaut 2 ganger i uken. ( Vi trener med pulsklokke, 80 prosent av makspuls. Spinning/sirkel/løping m.m) Jeg har aldri trent så hardt som jeg gjør i timene hans. Samtidig så fikk jeg meg en hund i vinter, så jeg går også lange turer med den flere ganger for dagen.

 

Har ikke direkte stoffskifteproblemer ( har fått dette utredet) men har pco,, som gynekologen sa påvirker forbrenningen uten tvil. Men legen min sier at jeg er ikke overvektig nok til å fåmedesinsk hjelp, men stor nok tilat jeg må slanke meg for jeg står i fare for diabetes 2.

 

I ren desperasjon siden vekta har stått stille siden før sommeren ( regner med at de 3 kiloene jeg gikk ned så "fort" var bare vann og avfallstoffer) KJøpte jeg i sommer Alli tablettene som kom på markedet. De slanketablettene som er reseptfrie.

 

De virket jo selvfølgelig IKKE, for de skal jo hidnre kroppen å ta opp fettet i kostholdet mitt, men JEG SPISER JO IKKE FETT FOR GUDS SKYLD!! Prøver å få i meg sunne oljer (mandler/oljer/avokado o.s.v) Men det spiller ingen trille.

 

 

Jeg har mest lyst til å grine, å skjønner ikke hva som skal til for at jeg faktisk skal få de resultatene jeg jobber for ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg går heller ikke ned - og har derfor "forsket" litt i temaet. Jeg tror vi må finne ut årsaken til at vi ikke er slanke. Noen spiser for mange kalorier, andre for få, noen spiser feil mat i forhold til sitt behov, etc etc. Når du vet årsaken, er det lettere å finne rett metode. Hvis kroppen din er i uballanse, f.eks pga hormoner, bør du prøve å finne fram til et kosthold som kan bidra til å rette opp uballansen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei nå at jeg har mest lyst til å hive vekta ut vinduet å så kjøre over den. Jeg skjønner ikke at det skal være fysisk mulig å få så lite resultater av så hardt arbeid!!!

 

Jeg er 162 høy å veier 81 kilo. Jeg startet i april' date=' og var da på 84 kilo. 3 kilo ca 4 måneder!!!!

Jeg begynte på et grete roede kurs sammen med en veninne for ca 2 år siden, men da hun plutselig flyttet og jeg måtte gå alene torte jeg det ikke. ( Sliter med sosial angst) Men jeg fikk med meg teorien, som jeg har "praktisert" i denne perioden.

 

Jeg lever på 1600 kalorier, spiser 4 - 5 ganger om dagen, og har siden april trent med fysioterapaut 2 ganger i uken. ( Vi trener med pulsklokke, 80 prosent av makspuls. Spinning/sirkel/løping m.m) Jeg har aldri trent så hardt som jeg gjør i timene hans. Samtidig så fikk jeg meg en hund i vinter, så jeg går også lange turer med den flere ganger for dagen.

 

Har ikke direkte stoffskifteproblemer ( har fått dette utredet) men har pco,, som gynekologen sa påvirker forbrenningen uten tvil. Men legen min sier at jeg er ikke overvektig nok til å fåmedesinsk hjelp, men stor nok tilat jeg må slanke meg for jeg står i fare for diabetes 2.

 

I ren desperasjon siden vekta har stått stille siden før sommeren ( regner med at de 3 kiloene jeg gikk ned så "fort" var bare vann og avfallstoffer) KJøpte jeg i sommer Alli tablettene som kom på markedet. De slanketablettene som er reseptfrie.

 

De virket jo selvfølgelig IKKE, for de skal jo hidnre kroppen å ta opp fettet i kostholdet mitt, men JEG SPISER JO IKKE FETT FOR GUDS SKYLD!! Prøver å få i meg sunne oljer (mandler/oljer/avokado o.s.v) Men det spiller ingen trille.

 

 

Jeg har mest lyst til å grine, å skjønner ikke hva som skal til for at jeg faktisk skal få de resultatene jeg jobber for ....[/quote']

 

 

Jeg vet en del med hormonforstyrrelser kan ha nytte av ketolysekur, men det er en kur, etterpå må du over på mer normalt kosthold. Du kan finne mer om ketolysekuren på lavkarbo.no. Drøft dette gjerne med legen din før du setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan det være at noe du spiser, gjør at du likevel går over 1600 kcal? Du skriver at du spiser sunt fett i form av oljer, avocado, mandler osv. Dette er sunt, men likevel kaloririkt. Hvis du ikke regner mengder her, blir det fort en god del kalorier.

Eller at du har feilvurdert energiforbruket ditt? Kanskje er du mer aktiv - trenger flere kcal enn du spiser, eller mindre aktiv enn du gikk ut fra.

Det er selvfølgelig lurt å sjekke med lege om det finnes noen hormonell årsak. Men vurder om du synes tabletter, ekstreme kurer som lavkarbo etc er verdt det? Du skal jo ha et kosthold du kan leve med også. Og du gjør jo allerede mye bra med kost og trening!

Jeg hadde et ganske likt utgangspunkt som deg i fjor vår, veide 79 kilo og er også 162 cm høy. Jeg begynte på Grete Roede-nettkurs, og var veldig fornøyd med det. I desember hadde jeg nådd trivselsvekten min på 62 kilo, og har holdt denne rimelig stabil, inntil jeg har økt litt i vekt nå fordi jeg er gravid.

Hvis et vanlig Grete Roede-kurs ikke er noe for deg, kan iallfall jeg anbefale et nettkurs. Du får personlig oppfølging, og min kursleder svarte alltid på spørsmål jeg hadde utenom de ukentlige kursrapportene, så selv om man ikke møtes fysisk, synes jeg dette fungerte veldig bra. Du registrerer hva du spiser og hvor mye du trimmer på nett, og leverer rapport til kurslederen en gang i uken. Så får du svar på denne med kommentarer og svar på eventuelle spørsmål og utfordringer du har. Du slipper også å være avhengig av faste tider, men blir enig med kursleder om hvilken ukedag som skal være din rapporteringsdag.

Du vet best hva som vil passe for deg, men det er iallfall en mulighet å vurdere. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jazzerlady

Det er ofte snakk om hormonballanse og energiballanse når det gjelder vektproblemer. Kroppen trenger mange viktige sporstoffer for at dette skal virke. Jeg kom over en artikkel i et ukeblad i sommer om magnesiummangel som visstnok er vanligere enn de fleste er klar over. Magnesium er viktig for energiproduksjonen i cellene, sukkerstoffskiftet, bukspyttkjertelen og mange andre prosesser i kroppen. Ofte er det diffuse helseplager knyttet til mangel av Mg, men søvnløshet, stress, irritabilitet, uro, angst/depresjon, økt svetting (m/økt kroppslukt), og mange andre plager var nevnt. Kroppen er et komplisert maskineri som påvirkes av fysiologisk, arvelig og miljømessige årsaker. Å finne løsningen er for de fleste vanskelig, deriblant meg selv. Så lenge en vet at en spiser sundt og er i fysisk aktivitet (har selv trent i over 12 år to-tre ganger i uka), så er det viktigst opp i all frustrasjonen. En naturterapeut har gode kunnskaper på dette området som jeg selv vurderer å ta kontakt med. De kan ta en hårmineralanalyse som kan avsløre evt mangel av stoffer kroppen trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...