Gå til innhold

forstå fortsatt ikke


Gjest CindyM

Anbefalte innlegg

hvor mye kalorier man skal spise. Jeg har regnet følgende ut:

Hvilestoffskifte: 1690 kcal

Energiforbruk før trim: 2197 kcal

Mitt daglige energiforbruk: 2483 kcal

 

Hvis jeg så ikke trener en dag. Skal jeg så spise 1690 kcal, eller skal jeg spise mindre en 1690 for å gå ned i vekt?

 

Beklager hvis denne spørsmål har kommet opp flere ganger før, men finner ikke noe gammel 'tråd' som svarer på det her.

 

Hilsen,

CindyM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Såvidt jeg har forstått det så skal man ta daglig energiforbruk minus 500-800 kalorier (og ALDRI mer enn 1000) for nedgang.

 

Håper noen retter meg om jeg har misforstått!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "ditt daglige energiforbruk" (som jo er den energimengden du trenger for å beholde vekten med de trimpoeng og din hverdagsaktivitet basert på din alder, vekt og kjønn NÅ) du skal bruke som utgangspunkt for fradrag. Alt som er mindre enn det tallet gir deg underskudd - forutsatt at du har truffet nogenlunde riktig med grunntallene. :)

 

Så du kan spise mellom 1700 (trukket fra 800) og 2000 (trukket fra 500) kcal daglig. Jeg anbefaler å velge en meny som ikke er for altfor ambisiøs da det er lettere å sprekke på en hardere diett. Ulempen er selvfølgelig at det da kan ta noe lenger tid. Man må "mangle" mellom 6500 og 9100 kcal for å tape 1 kg. 6500 for å tape 1 kg muskler, 9100 for å tape 1 kg fett... :) Det siste der er forresten årsaken til at det er så viktig å trene under vekttap.

 

Husk å sjekke kalkulatoren på nytt hver gang du har gått ned mellom 5 og 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så tok jeg feil da. Skikkelig! Har spist rund 1200 kcal hver dag. Men må egentlig si at jeg trives med det på dager at jeg ikke trener (sjelden i det siste). Men har ikke hatt noe stor nedgang.

I den siste uke hadde jeg besøk og hadde ikke tid til å registrere. Jeg trodde jeg hadde spist litt for mye (nei har ikke sprekket ;-) ) Men hadde nedgang denne uke av 1,5 kg.

 

Med andre ord: Jeg kan spise litt mer.........Juhuuuuuu! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din har nok vært bekymret for at den var på sultekur og dermed spart ekstra på forbrenningen. Med begrenset underskudd skjer ikke sparemodus så lett og man går faktisk greit ned UTEN å sulte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...