Gå til innhold

Trenger hjelp


Gjest chipelle

Anbefalte innlegg

Gjest chipelle

Hei. Er ei jente på 19, som aldri har vært spesiellt fornøyd med vekta mi, selv ikke når jeg var tynnere enn nå.

 

Nå er jeg større enn jeg noengang har vært, og tør ikke engang å gå på vekta lenger, for vet jeg får innmari vondt når jeg gjør det. Nå vil jeg en gang for alle klare det, og ikke lage tomme løfter til meg selv, som jeg har gjort så mange ganger. men jeg trenger hjelp, og tips. Jeg finner ikke viljestyrken. Fristelsene er for store, og jeg klarer aldri og takke nei, og spise sunt, når fysen blir for ille.

 

derfor meldte jeg meg inn her, for jeg ble så motivert av å lese alle andres innlegg, og se hvordan dere hjelper hverandre.

 

Noe må skje, for jeg orker ikke mer. har kommet til det punktet hvor jeg vil være fornøyd med meg selv. Snakker ikke om å bli syltynn, men å kunne ha stramme topper, uten at alt henger utenfor. Rett og slett føle meg vel!

 

Noen som føler det som meg, som også sliter. Kanskje vi kan hjelpe hverandre litt, men å holde motivasjonen oppe? noen som kan si noe som får meg til å forstå at jeg faktisk må gjøre en innsats?

 

Nå skal jeg ikke bable videre, men er bare deilig og endelig kunne ''klage'' til noen som forstår meg, for alle andre jeg prøver å prate med forstår ikke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at vi best mulig kan hjelpe deg med å bli motivert tror jeg det er et par ting du burde tenke over selv, og kanskje skrive på forumet hvis du orker;

 

1) Du burde veie deg. Dette er både fordi du må passe på å ikke gå mer opp i vekt, uansett hvor lite motivert du er for å gå nedover i vekt, men også fordi du kan liksom ikke få motivert deg nok uten å se realiteten i det du begir deg ut på. Det er i alle fall min mening. Skriv gjerne inn vekt og høyde her inne etter hvert også, slik at vi kan se hvordan du ligger an - og heie deg fremover. Jeg tror også det at hvis du sliter med at du går oppover i vekt burde du aldri slutte å veie deg. Det er lurt å unngå å legge på seg, og det kan vekta minne oss på.

 

2) Sett deg noen realistiske mål. Tenk nøye gjennom hva det er du orker og ønsker å oppnå. Legg ikke lista for høyt. Tenk over hvor lang tid du orker å holde på, og prøv å være ærlig med deg selv. Noen slanker seg over lang tid, mens andre tar det i bolker - ned noen kilo også stabiliser seg før man jobber videre igjen. Dette avhenger også av hvor mye du skal ned totalt.

 

3) Les gjennom tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben". Det tar nok litt tid, men da får du vite veldig mye om sunt kosthold, hvordan grete roede menyene er bygget opp osv. En veldig fin tråd for å få litt start-info.

 

4) Hvorfor vil du ned i vekt? Dette må du tenke nøye gjennom, gjerne skrive ned, slik at du husker til senere. Er det pga. utseendet? Fordi du ikke orker like mye når du veier mer? Generell helse? Eller en bestemt sykdom i familien eller noe du har selv som ikke blir akkurat bedre av ekstra kilo? Det er lurt å finne ut av dette, tenke litt gjennom det hvert fall.

 

5) Du burde måle deg med målebånd. F.eks. som hos grete roede, rundt midjen, hoftene, brystet, rumpa, den ene armen og det ene låret. Det er ikke alltid vekta vil gi oss de resultatene vi synes vi fortjener - og det finnes mange grunner til dette. Mensen, støle muskler, hormoner, stress osv - det er mye som kan gjøre at vekten svinger uten at det betyr at vi har mer fett enn før. Da kan det være fint å se noen centimetre forsvinne rundt kroppen. Dette trenger du heller ikke offentligjøre på forumet, men det er veldig fint å ha selv, for egen motivasjon.

 

Det er dessverre bare du som kan gjøre noe med din livsstil og din kropp. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruke målebånd og ta mål

 

ikke mist motet om du veier deg og driver med trening. for blir musklene tyngre/ sterkere. og da blir ikke vekta lavere.

 

jeg ser åssen jeg ser ut. kjøper ikke vekt. for nå er jeg på 3 dje uke i treninga. og satse på 3 dager i uka på halvtime til time per gang

 

og da er jeg innstilt på at styrketrening gir tyngre muskler- så jeg blir ikke lettere i vekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...